וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בבת ים: שני צעירים ונער יואשמו בניסיון רצח

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 21:18

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד השלושה, שני צעירים ונער תושבי העיר, בגין עבירות של פציעה ותקיפה ממניע גזעני בסעיד מוסא מרמלה לפני כשבוע וחצי. "לפני התקיפה הם גנבו והרסו חנות בבעלות ערבית", אמר נציג המשטרה. פרקליטם: "לא הייתה חבריה בין השלושה לניסיון רצח"

בווידאו: קורבן הלינץ' בבת ים מספר על תחושותיו/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ספיר לוי

הפרקליטות הודיעה הערב (חמישי) כי תגיש כתבי אישום נגד שני צעירים ונער מבת ים בחשד לביצוע הלינץ' בצעיר הערבי בעיר לפני כשבוע וחצי. השלושה, להב נאורקר בן ה-20, נתנאל בנימין בן ה-25 ונער נוסף יואשמו בניסיון רצח, פציעה וחבלה ותקיפה ממניע גזעני בסעיד מוסא מרמלה.

הטוען המשטרתי רס"ב גדי אבידן אמר במהלך דיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב כי החשוד הראשון, להב נאורקר, "התסיס את ההמון, וגם תקף את הקרבן, ירק עליו, קילל אותו, והסית אנשים לפגוע בקורבן. בלינץ' הוא היה אחד מהעיקריים. בזז חנות. גם בהודעתו שלו הוא הודה בזה. הוא קשר עצמו לתקיפה ולכל מעשה הלינץ"'.

עוד הוסיף רס"ב אבסידן: "היה תכנון מוקדם של כל החשודים לפני קרות הלינץ' בקבוצת ווטסאפ איך להגיע ומה יקרה אם יתקלו באדם ערבי. שלושת החשודים בהגיעם למקום עסקו בהתססה של כל ההמון, טרם שהבחינו בקרבן הם בזזו, גנבו, הרסו כל מה שהיה בחנות בבעלות ערבי. כשהבחינו בערבי רצו אליו וביצעו בו לינץ' אכזרי ביותר, בצוותא, כשכל אחד תורם למעשה הלינץ' האכזר הזה".

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
כשהבחינו בערבי רצו אליו וביצעו בו לינץ' אכזרי ביותר. הלינץ' בבת ים לפני שבוע/ראובן קסטרו

פרקליטם של אחד החשודים אמר בבית המשפט: "קיימת הבחנה ברורה בין שני החשודים. אין הכרות בין החשודים ואין תכנון מוקדם. ההיזק למסעדה והביזה - אין לי מחלוקת שהתקיים. לגבי החלק השני, כשהרכב מגיע ומנסה למלט עצמו, זה אירוע של מספר שניות שאינו מתוכנן. לכן אי אפשר לומר שהייתה חבירה ולו ספונטנית לאירוע של ניסיון לרצח, על פי החשד".

שופטת השלום, כריסטינה חילו-אסעד, האריכה את מעצרם של השלושה עד ליום שני הבא, אז צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום וכתבה בהחלטתה: "בהתחשב בטיב העבירות ובתשתית הראייתית שנאספה עד כה, שוכנעתי כי קיימת תשתית ראייתית לכאורית להגשת כתב אישום כנגד החשודים וכי קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות. ביהמ"ש העליון כבר קבע כי המסוכנות נלמדת גם מהתקופה בה אנו נמצאים בימים אלה, ואינה נבחנת בחלל ריק".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully