וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלונות המנופצים, הקירות המפויחים וההודעה הדרמטית: אורי ירמיאס משחזר לילה של להבות

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 11:54

מסעדת "אורי בורי" בעיר העתיקה של עכו נשרפה כליל במהומות הליליות באזור, ומלון האפנדי נסגר ונבזז אף הוא, אך בעליהן מבקש להישאר אופטימי

בווידאו: מסעדת אורי בורי הוצתה בעכו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

יותר משלושים שנות הכנסת אורחים עלו אמש (יום שלישי) בלהבות עם הצתת מסעדת "אורי בורי" בעכו ומלון "האפנדי", אך כשהבוקר עלה, ולמרות המראות הקשים, נראה שגם האש הרעה הזאת לא תצליח לכבות את מפעל החיים הזה.

"המראה קשה", אמר ירמיאס, ששהה במהלך הלילה במקומות שבבעלותו, ונאלץ לצפות באש המשתוללת ובנזק הרב שנגרם להם, "התחושות קשות, אני בהלם".

הוא הודה לשכניו שניסו לסייע ולעמוד בפרץ המהומות, הקפיד להדגיש ולהבליט את האחווה בין עובדיו הערבים והיהודים, גינה את "האנשים הרעים" שאחראים למעשה והבטיח לחזור כשהכול יירגע מעט. "אני איש אופטימי", הבהיר, "נתקן, נשפץ ונפתח מחדש".

במקביל, הביעו לקוחותיו וסועדיו תמיכה ברשת, בתגובות שנעו בין הבעת צער ("הלב בוכה, אוהבים אותך ברגעים האלה"), גינוי נגד האלימות ("חבל על הרוע") וזעם ("שרפו מפעל חיים").

"לא כועס": אורי ירמיאס מתראיין לרדיו צפון

בריאיון שהעניק לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, סיפק ירמיאס זווית נוספת לאירועים. "הייתי בתוך המסעדה, באו רעולים ושברו את החלונות. חשבנו שזה נגמר ובינתיים קיבלתי הודעה שניסו להתקיף את המלון ורצתי לשם", שיחזר, "במלון ראיתי שהוא כבר מלא בפיח ובסימני שריפה ואחד האורחים נכווה קשה בניסיון לצאת".

ירמיאס סיפר כיצד דאג להוציא את כל הדיירים, "ובינתיים קיבלתי הודעה ששורפים את המסעדה. הזעקנו את מכבי האש אבל הם התעכבו, ובינתיים כיביתי את האש בעצמי עם צינור גומי, רק שעה וחצי אחר כך הגיעו מכבי האש".

לדבריו, "הנזק גדול אבל אני לא כועס, כעס מעכב. לא זיהיתי את התוקפים כי היו רעולי פנים, אבל יש מספיק אנשים טובים בעכו שבאו להושיט יד".

"אוכל שאני אוהב לאכול"

יום עכואי עם אורי ירמיאס

לכתבה המלאה
אורי בורי בשוק של עכו. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
דו-קיום יומיומי. אורי ירמיאס בשוק עכו/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

המהומות הקשות בעיר הובילו להרס האמור בשטחה של "אורי בורי", וגלשו במהירות גם למקומות אחרים באזור, לרבות מלון "האפנדי" המפואר.

כ-15 בני אדם נפגעו באירועים, לרבות גבר בן 84 שנפצע באורח קשה בשריפה במלון, שוטר ששבר את רגלו ונער שנפגע קל משאיפת גז מדמיע.

"אנו רואים בחומרה רבה את האירוע הקשה הזה ומצפים ממשטרת ישראל שנמצאת בעיר בכוחות מתוגברים לנקוט ביד קשה נגד פורעי החוק", הצהיר ראש העיר שמעון לנקרי, "לא נאפשר פגיעה בנפש ונעשה הכול כדי להחזיר את העיר לשגרה".

מסעדת אורי בורי. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
סמל עכואי. מסעדת אורי בורי/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

מסעדת אורי בורי, שנפתחה ב-1989 בנהריה על ידי ירמיאס ועברה לעיר העתיקה של עכו כשמונה שנים לאחר מכן, שרדה מאז אינספור משברים, הפגנות, מהומות ונקודות מתח בין ערבים ליהודים.

"יש לי סבלנות", אמר ירמיאס לרעות סהר לפני כשלוש שנים וחצי, "היום כולם רוצים לעשות כסף מהר. אני אף פעם לא מיהרתי. לקח לי שנים להצליח להרוויח מהמסעדה, השקעתי במלון בידיעה שייקח למקום הרבה שנים להתחיל ולהחזיר את ההשקעה.

"הילדים שלי היום מגדלים פירות וירקות במשק פרטי שמשמשים אותנו כאן במטבח ברטבים, בצירים ואפילו בגלידות שאני מכין, זה דורש הרבה סבלנות והשקעה, יש לי נכד שלומד עכשיו איך לעבוד כאן במטבח, הוא מוכשר מאוד. יש לי סבלנות, ועם סבלנות מגיעות תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully