וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי כבד למרכז: אב ובתו נהרגו מפגיעה ישירה בלוד, אישה נהרגה בראשל"צ

אזעקות נשמעו בגוש דן, בשרון, בשפלה ובדרום בעקבות שיגורים מהרצועה. בית ביהוד ספג פגיעה ישירה, אך המשפחה שהתה בממ"ד ולא נפגעה. צה"ל תקף מבנה רב קומות נוסף בעזה, ולדברי חמאס שוגרו יותר מ-200 רקטות למרכז ולדרום

בווידאו: מטחים כבדים במהלך הלילה לעבר המרכז והדרום/מערכת וואלה!

שלושה בני אדם נהרגו הלילה (רביעי) מפגיעת רקטות בלוד ובראשון לציון, עם חידוש ירי הרקטות מרצועת עזה אל עבר גוש דן, השרון, השפלה והדרום. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים מעל שמי מאות ערים ויישובים, בין היתר בתל אביב גבעתיים, הרצליה, פתח תקווה, רמלה ויישובי עמק חפר, וכיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות.

לדברי חמאס, למעלה מ-110 רקטות שוגרו לעבר המרכז ונמל התעופה בן גוריון ומאה רקטות לעבר באר שבע, זאת בתגובה לתקיפות צה"ל במגדלים רבי הקומות בעזה.

מצה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה רב קומות נוסף של חמאס בשכונת רמאל שבצפון רצועת עזה, בו שכנו בין היתר מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של חמאס. מצה"ל נמסר כי האזרחים ששהו בבניין הוזהרו לפני התקיפה וכי ניתנה להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה. בהמשך עדכן צה"ל כי שני בכירים במערך המודיעין של חמאס חוסלו הלילה במבצע משותף עם שב"כ.

בית ביהוד שנפגע מרקטה. 12 במאי 2021. דוברות איחוד הצלה, איחוד הצלה
בית ביהוד שנפגע מרקטה, הלילה/איחוד הצלה, דוברות איחוד הצלה

מהירי בלוד נהרגו נערה בת 16 ואביה בן ה-52. הם נפצעו באורח אנוש בעקבות פגיעה ישירה של רקטה, ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותם בבית החולים אסף הרופא. במקום הפגיעה היו גם נפגעי חרדה, שטופלו על ידי צוותי מד"א.

באירוע בתל אביב התמוטט גבר בן 74 בעת שעשה את דרכו אל מקלט במהלך האזעקות, צוות מד"א ביצע בו החייאה והוא פונה להמשך טיפול. בית ביהוד ספג פגיעה ישירה, אך המשפחה שמתגוררת בו שהתה בממ"ד ולא נפגעה.

בבבית החולים וולפסון בחולון מאושפזים 32 פצועים, שלושה מהם במצב קשה ושניים במצב בינוני, ובאיכילוב בתל אביב שמונה. שישה נפצעו בפגיעה באוטובוס ברחוב קוגל בחולון, בהם ילדה בת חמש ואישה בת 30 שנפצעה קשה. ברחוב שינקין בגבעתיים נפצעו שבעה באורח קל. בתל אביב נפצעו שניים, אחד מהם בינוני, ברחובות שרגא פרידמן והגר"א.

ההרוגה מירי רקטות בלוד, נדין עווד. ., אתר רשמי
נהרגה עם אביה מפגיעת טיל בלוד. נדין עווד בת ה-16/אתר רשמי, .
פגיעת רקטה בלוד. 12 במאי 2021. מד"א
מקום פגיעת הרקטה בלוד, הלילה/מד"א

בתגובה לשיגורים, צה"ל פתח במתקפה נרחבת על רצועת עזה. עשרות בניינים רבי קומות נפגעו, לאחר שהדיירים התבקשו להתפנות. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי 35 נהרגו בתקיפות, בהם 12 ילדים. 220 נפצעו.

מטח לפתח תקווה 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
מטח בשמי פתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו
פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. אבשלום ששוני, אתר רשמי
זירת הפגיעה בחולון, הערב/אתר רשמי, אבשלום ששוני

בתום הערכת מצב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה. צה"ל תקף אתמול והיום מאות מטרות, אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה. חמאס והג'יהאד ישלמו מחיר,
דמם בראשם. המערכה הזו תיקח זמן, ונחישות, ואחדות, ובעוצמה נשאיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

אחריו עלה לדבר שר הביטחון בני גנץ. "יש המון מטרות בקנה וזו רק ההתחלה. אני מכיר את הזירה העזתית, ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להיפגע בגלל ההחלטה המופקרת שלהם לפגוע במדינת ישראל", התחייב. "נחזיר את השקט והביטחון ונעשה זאת לטווח רחוק".

"זו העת לנהוג באופן אחראי להימנע מאלימות", המשיך. "אני מבקש לומר למנהיגי מדינות העולם: אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת ירי על ריכוזי אוכלוסייה, שהייתה מסכימה שיפגעו בה, וגם אנחנו לא.
יש לנו זכות וחובה לפעול וכך נעשה". הרמטכ"ל אביב כוכבי הצטרף לדבריו: "ארגוני הטרור בעזה עומדים לשלם מחיר יקר, אנחנו ערוכים להרחבת המערכה ככל שיידרש".

עזה. רויטרס
תקיפות בעזה, הערב/רויטרס
פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
זירת הפגיעה בחולון, הערב/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

הירי הגיע לאחר שבחמאס איימו לתקוף את תל אביב אם ישראל תמשיך להפציץ מבנים אזרחיים בעזה. "הפגיעה תהיה קשה יותר מזו באשקלון", הזהירו. למרות האיום, בצה"ל תקפו בניין רב קומות בעזה. שב"כ פעל לפי נוהל שכן והתריע בפני השומר לפנות אותו ואת המבנים הסמוכים לו.

בסיום המטח, בירך ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה את "ההתנגדות בעזה שניצחה עבור ירושלים כשזו קראה לה. הכרחנו את האויב להרחיק את הקיצונים שלו ממסגד אל-אקצא, ידו של העם שלנו על העליונה, הכשלנו את החגיגות של קיצוני הכיבוש לרגל יום ירושלים, ניצחנו כשעמנו אמר לא לגירוש תושבינו משייח ג'ראח. יש מגעים שקיימתי עם מנהיגים ובכירים באיזור מאז החלו האירועים בשייח גראח ושער שכם ועד עכשיו. המסר שלנו ברור: אנחנו כפלסטינים לא נוותר על ירושלים ולא על ההתנגדות".

נתיהו: דמם של ארגוני ראשי הטרור בראשם, המערכה תיקח זמן/צילום: לע"מ
פגיעה ישירה בחולון. עמית לגו, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה בחולון, הערב/מערכת וואלה!, עמית לגו
פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
זירת הפגיעה בחולון, הערב/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון
בווידאו: זירת הנפילה הקטלנית בראשון לציון/צילום: מירב כהן, יותם רונן ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים; עריכה: עמית שמחה

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, עמיחי אשד, פירט על הפגיעות. "כרגע שני אירועים משמעותיים בחולון ובגבעתיים. ישנן עוד זירות משנה". על חולון אמר כי "הזירה המשמעותית הזו מנסים להחזיר אותה לחיים, זה לא פשוט אבל האירוע בשליטה בשלב הזה. הפגיעה עצמה הייתה בסמוך לאוטובוס. היו ארבעה אנשים באוטובוס שברחו ממנו וכל הצילו את חייהם. הפגיעות הן היקפיות, יש תשעה פצועים במצבים שונים ומקווים שהמספר לא יעלה".

"בימים האחרונים נערכנו למצב של מעבר לחירום, זה תרחיש שהתכוננו אליו", הוסיף. "אנחנו צופים מטח משמעותי, גוש דן מאוד משמעותי ולכן נערכנו בהתאם. המחוז עדיין ערוך לטפל בזירות שונות ויודע להתמודד עם אירוע רב זירתי".

רקטה פגעה בצינור הנפט בין אילת לאשקלון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שריפה בתש"ן, הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי
תיעוד של רגע הפגיעה בחולון מממלצות אבטחה/צילום: מצלמות אבטחה בנק לאומי

לפני ההסלמה הנוספת, התרחב טווח הירי לאזור אשדוד וגן יבנה בשעות הבוקר. שתי נשים נהרגו מפגיעות ישירות בשני בתים באשקלון, שאחת מהן היא סהומיה סנטוש, אזרחית הודו בת 32. בתגובה לירי הרקטות, צה"ל פתח במבצע "שומר החומות" במסגרתו תקף מאות יעדי חמאס ברצועה, ובכירים בחמאס נהרגו.

חולון. במת החדשות, אתר רשמי
שריפה בפגיעה הישירה בחולון, הערב/אתר רשמי, במת החדשות
תיעוד: רגע הפגיעה באוטובוס בחולון ועדות של אחד הנוסעים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום: טל שלו, רום גרנות, ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

מבנים באשקלון, בהם מוסד חינוכי, נפגעו ממטח רקטות נרחב. הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות על פגיעה במיכל דלק של חברת תש"ן, שעלה בלהבות. רקטה פגעה באתר בנייה במועצה האזורית אשכול, ללא נפגעים. בסך הכול, מאות רקטות נורו לעבר ישראל, מהן לפחות כ-200 יורטו. 160 שיגורים כושלים זוהו.

ארבעה בני משפחה ושישה תושבים נוספים נפגעו בהתקפות על אשקלון ואשדוד - אחד במצב קשה והיתר קל ובינוני. באשדוד נרשמו שתי פגיעות. פיקוד העורף הנחה את תושבי אשקלון להישאר במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

בווידאו: תקיפת בניין רב קומות בעזה/מתוך טוויטר
תקיפות בצפון הרצועה 11 במאי 2021. שי מכלוף
130 ביממה. תקיפת צה"ל ברצועה, היום/שי מכלוף

שב"כ וצה"ל הודיעו כי ראש מערך הרקטות בג'יהאד האסלאמי, סמאח עבד אל-ממלוכ, נהרג בתקיפת חיל האוויר ברצועה. בהמשך, הודיע צה"ל כי כלי טיס חיסלו בכיר נוסף ברצועה - מפקד מערך הנ"ט של חמאס בעיר עזה, איאד פתחי פאיק שריר.

בווידאו: תיעוד מעזה של אנשים נמלטים לאחר פגיעה ישירה בבניין בעיר/צילום: רויטרס
יירוט מערכת כיפת ברזל באשקלון 11 במאי 2021. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל, היום/רויטרס

בתום הערכת מצב שקייימו בדרום נתניהו, גנץ וכוכבי עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, מפקד פיקוד דרום ובכירים נוספים, הוחלט להעלות את תדירות התקיפות ברצועה ואת עוצמתן.

"חמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן", אמר נתניהו, ויצא נגד המחאות הערביות ברחבי הארץ: "הייתה כאן התפרעות פרועה שאנחנו לא יכולים לקבל מצד צעירים חמומי מוח". מוקדם יותר, שר הביטחון אישר לצה"ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה.

נזקי הרקטה לאשקלון 11 במאי 2021. רויטרס
עשרה נפגעים. נזקי הרקטה באשקלון, היום/רויטרס
ההרוגה מפגיעת הרקטה באשקלון | סהוניה סנטוש מהודו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
סהומיה סנטוש, ההרוגה מפגיעת טיל באשקלון/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי צה"ל "עולה מדרגה בכמות באיכות ובמגוון היעדים". לדבריו, "התקיפות בעוצמה רבה שחמאס לא חוותה שנים ארוכות. זה לא יהיה רק ב-24 השעות הקרובות וזה יילך ויתעצם. יש יותר מעשרים פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי שנהרגו, ואני זהיר. תקפנו 150 מטרות בתוך המערך הרקטי". הוא הוסיף: "הרמנו 80 מטוסים לשמיים. אנחנו מתכננים כמה ימי לחימה, ונראה איך אנחנו מתקדמים".

על ההיערכות להמשך ההסלמה, סיפר כי צה"ל גייס "כ-3,000 חיילי מילואים שהלכו למפקדות בפיקוד דרום ופיקוד העורף. במקביל, הורדנו שני צוותי קרב חטיבתיים משולבים, של גולני וחטיבה 7. גייסנו סוללת כיפת ברזל שלמה במילואים ונציב אותה בשעות הקרובות. יש לנו אחוזי יירוט גבוהים, למרות התוצאות".

הנחיות פיקוד העורף, 10 במאי 2021. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף, 10 במאי 2021/דובר צה"ל

מוקדי תמיכה וסיוע נפשי

  • נט"ל:
  • 1-800-363-363
  • על"ם דיגיטל:
  • צ'ט: http://www.yelem.org.il/
  • אינסטגרם: www.instagram.com/nayedet.digital
  • פייסבוק: www.facebook.com/elemdigital
  • קופות חולים:
  • כללית: 03-7472010
  • מכבי: 3555*
  • מאוחדת: 3833*
  • לאומית: 507*
  • מרכזי חוסן:
  • אשקלון: 2452*
  • שדרות: 08-6611150/40
  • חוף אשקלון: 08-6775598
  • שדות נגב: 08-9941091
  • שער הנגב: 08-6802755
  • אשכול: 08-9965264
  • החברה הבדואית: 0722212788
  • לב יהודה: 02-9969146
  • מטה בנימין: 02-5848600
  • עציון: 02-9939378
  • שומרון: 03-9072222

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully