וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זופר אבדיה ועדי אשכנזי נכנסים לבורסה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 15:34

זו לא התחלה של בדיחה, אלא קמפיין לאפליקציה חדשה שהשיקה הבורסה לניירות ערך: מהיום אפשר להשוות את עמלות המסחר בין הבנקים ובתי ההשקעות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב עשתה לאחרונה כמה מהלכים פורצי דרך כדי לקרב את הציבור הרחב אל המסחר בשוק ההון. מה שהחל באימוץ ליגת העל בכדורגל, התפתח עתה גם לקמפיין חדש ומשעשע בכיכובם של עדי אשכנזי וזופר אבדיה, כדורסלן העבר ואביו של הנציג הישראלי ב-NBA, שזכה לאחרונה לתהילה בעקבות החיקוי המופתי של אלי פיניש ב"ארץ נהדרת".

הקמפיין שנקרא: "שווה משווה" (באמצעות חברת הפרסום סיטימדיה), קורא לציבור להשוות את עמלות המסחר בין הבנקים ובתי ההשקעות.
בבורסה מאמינים כי הגדלת המודעות לגובה העמלות המשולמות על ידי הציבור, באמצעות השוואה פשוטה, חינמית ונגישה במחשבון עמלות הבורסה, יכולה להביא לירידת עלויות של עשרות אחוזים לטובת ציבור המשקיעים

הסרטו בכיכובם של עדי אשכנזי וזופר אבדיה

"התחרות הנמוכה היא אבסורד"

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך: "אבסורד שדווקא במדינת ישראל, שהיא מעצמת פינטק, הציבור הרחב חווה רמת תחרות נמוכה בשירותים פיננסיים בסיסיים כמו מסחר בבורסה. העמלות המשולמות על ידי הציבור משקפות כשל שוק שפוגע בציבור המשקיעים ובשוק ההון. המהלך של הבורסה נועד להנגיש לכל אחד ואחת כלי פשוט להתנהלות פיננסית נכונה יותר ולבחירה מודעת ומבוססת מידע. כחלק מהיעדר חינוך פיננסי, הציבור הרחב איננו מודע לעמלות הגבוהות ולפערים הגדולים בעמלות אותן הוא משלם. אנו מאמינים כי לציבור יש את הכוח לעשות שינוי ולהיות גורם משמעותי המחולל תחרות, שיתרום לשיפור השירות, לשכלול השוק ולהוזלת העלויות לטובת ציבור המשקיעים".

מהבורסה נמסר עוד כי היעדר חינוך פיננסי בקרב הציבור, גורם בין היתר לכך שהציבור איננו מודע לגובה העמלות שהוא משלם ולכך שהוא יכול להוזיל משמעותית את עלויות המסחר הנגבות ממנו. חוסר הבנה בהתנהלות פיננסית אף גורמת להיעדר השתתפות משמעותית בקרב הציבור במסחר בבורסה ובהשקעות פיננסיות לטווח הארוך, בעיקר בעידן בו הריבית היא אפסית והכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש עומד על כ- 640 מיליארד שקל.

המסחר בבורסה אינו מתבצע כידוע באופן ישיר, אלא עובר דרך חברי בורסה - הבנקים ובתי ההשקעות - המבצעים את פעולות ההשקעה עבור לקוחותיהם. התשלום בגין ניהול ההשקעות נעשה באמצעות תשלום עמלות מסחר וההפרש בדמי הניהול והעמלות בין הבנקים ובתי ההשקעות יכול להסתכם למשקיעים בפערים של עד אלפי שקלים בשנה. משקיעים רבים אינם מודעים להפרש העצום או מעדיפים לנהל את תיק ההשקעות שלהם במקום מוכר, על אף ההפסד הכספי הכרוך בכך.

הגדלת מספר חברי הבורסה, כולל ברוקרים דיגיטליים ועידוד שחקנים נוספים להיות חלק משוק ההון הישראלי, הינם חלק מהתוכנית האסטרטגית של הבורסה. הצטרפותם של חברי בורסה נוספים יאפשרו חדשנות טכנולוגית בשוק ההון ללקוחות הריטייל ובכך אף יגבירו את התחרות, ויחוללו מהפיכה בחוויית הלקוח ובהנגשת שוק ההון וכן הוזלת העמלות הנגבות מהציבור הרחב.

באנר קמפיין השוואות בורסה. סיטי מדיה,
עדי אשכנזי. לפרזנטורית הוותיקיה הצטרף הפעם גם זופר אבדיה (האמיתי, לא אלי פיניש)/סיטי מדיה

במחקר שפרסמו רשות ניירות ערך ורשות התחרות מאוגוסט 2019, נמצא כי חלק ניכר מהלקוחות הקמעונאיים של הבנקים משלמים עמלות גבוהות משמעותית מאלה שגובים החברים שאינם בנקים (בתי ההשקעות). למרות זאת, מרבית הלקוחות הקמעונאיים מבצעים את פעילות המסחר שלהם דרך הבנקים.

עמלות המסחר של בתי ההשקעות נמוכות משמעותית מאלו של הבנקים בכל קבוצות שווי התיק, גם כאשר משווים אותם לעמלות המסחר שגובים הבנקים בערוץ ישיר. מהשוואת העמלות, עולה מהמחקר כי העמלות שגובים הבנקים הקטנים נמוכות יותר מהעמלות הנגבות בחמש הקבוצות הבנקאיות הגדולות, אך עדיין גבוהות מאלו הנגבות על ידי בתי ההשקעות.

לנוכח העובדה שעמלות המסחר שבמחירון העמלות גבוהות בהרבה מהעמלות הממוצעות, מעלה את הסבירות לכך שלקוחות בעלי היקפי פעילות נמוכים, או לקוחות שאינם מתמקחים, משלמים עמלות גבוהות יותר מהעמלות הממוצעות, ואילו לקוחות פעילים או מתוחכמים יכולים ליהנות מעמלות נמוכות יותר. פערי המחירים המשמעותיים בין השחקנים השונים לצד נתח השוק הגבוה של הבנקים, עשויים להעיד שהבנקים מצליחים לגבות מלקוחותיהם פרמיה הנובעת מחוסר תחרות.



לטבלת השוואת העמלות באתר הבורסה: https://www.tase.co.il/he/market_data/trading_fees

עדי אשכנזי וזופר אבדיה בקמפיין לבורסה. סיטי מדיה,
מתוך הקמפיין. ממשיכים את הקו שמקרב את המסחר בבורסה לציבור הרחב/סיטי מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully