וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ה-FDA אישר את החיסון לקורונה של פייזר לגילאי 15-12

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 12:36

מינהל המזון והתרופות האמריקני העביר את החיסון של ענקית התרופות באישור לשימוש חירום, לאחר שעלה בבחינה מחמירה כי יתרונות החיסון בבני 12 ומעלה עולים על הסיכונים. מנכ"ל פייזר בורלא ברך על ההחלטה: "חדשות מעודדות עבור משפחות ומתבגרים, צעד משמעותי קדימה"

בווידאו: חיסון תלמידי י"א וי"ב/צילום: רויטרס

מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אישר הלילה (שלישי) את החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר לגילאי 15-12. האישור התקבל במסגרת של שימוש חירום, בדומה לאישור המקורי שניתן בחודש דצמבר לחיסון בני 16 ומעלה.

מה-FDA נמסר כי יתרונותיו הידועים והפוטנציאליים של החיסון בגילאים אלו עולים על הסיכונים הידועים והפוטנציאליים. "עם המדע שמדריך את תהליך ההערכה וקבלת ההחלטות שלנו, ה-FDA יכול להבטיח לציבור ולקהילה הרפואית שהמידע הזמין תואם את הסטנדרטים המחמירים שלנו התומכים בשימוש החירום בחיסון זה באוכלוסיית בני ה-12 ומבוגרים יותר", אמר פיטר מרקס, מנהל המרכז להערכה ביולוגית ולמחקר של המנהל.

משרד הבריאות בירך על אישור ה-FDA להרחבת החיסונים. מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, הודיע כי יקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להערך להרחבת החיסון לגילאי הנוער בטווח האישור. גם צוות טיפול מגפות (צט"מ) וועדת החיסונים יקיימו דיונים בנושא, תוך התיחסות לסוגיית היעילות והבטיחות, ויגישו את המלצתם למשרד הבריאות. במקביל להתייעצויות נערכים במשרד הבריאות יחד עם קופות החולים להתחלת החיסונים.

חיסוני קורונה לבני נוער בקופת חולים מכבי, היכל שלמה, תל אביב, 27 בינואר 2021. ארז מיכאלי
בת נוער מתחסנת בקופת חולים מכבי, תל אביב/ארז מיכאלי

בתוך כך, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא ברך על קבלת האישור בדף הטוויטר שלו, ואמר כי "היום מביא איתו חדשות מאוד מעודדות עבור משפחות ומתבגרים ברחבי ארצות הברית, ה-FDA הרחיב את אישור החירום שלנו שיכלול ילדים בני 12 ומעלה". אך בורלא במקביל הזהיר כי האישור האמריקני לא מספיק במלחמה מול הנגיף שגבה את חייהם של יותר מ-3.3 מיליון בני אדם בעולם: "בעוד שזהו צעד משמעותי קדימה, אנחנו עדיין נמצאים בתקופה קריטית במאבק ב-Covid-19 מסביב לעולם. בשבועות הקרובים, אנחנו מקווים להמשיך לקבל אישורים מרגולטורים גלובליים שיתמכו במאמץ החיסון העולמי".

מנכ"ל חברת התרופות סיכם בתודה למשתתפים, ש"באופן חסר אנוכיות הרימו את ידיהם כדי להצטרף לניסוי הקליני. בלעדיהם ובלעדי משפחותיהם, ציון הדרך הזה לא היה אפשרי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר 19 בפברואר 20201. רויטרס
"אנחנו עדיין בתקופה קריטית במאבק ב-Covid-19 מסביב לעולם", בורלא/רויטרס

ג'נט וודקוק, חברת הוועדה של ה-FDA, מסרה דברים שנועדו להרגיע הורים בנוגע לחיסון ילדיהם: "הורים יכולים להיות בטוחים שהסוכנות נקטה בסקירה מחמירה ויסודית של כל המידע הנתון, כמו שעשינו עם כל אישורי החירום שנתנו לחיסונים לקורונה". היא הוסיפה וברכה כי "הפעולה היום מאפשרת לאוכלוסיה צעירה להיות מוגנת מפני Covid-19, ומקרבת אותנו לחזרה לתחושת נורמליות ולסיום המגיפה".

בארצות הברית ילדים מהווים כ-14% מכלל מקרי הקורונה, בהם לפחות 296 מתו לאחר שנדבקו בנגיף, ויותר מ-15 אלף אושפזו. על פי ה-FDA, כ-1.5 מיליון מקרים מאומתים לווירוס בקרב בני 17-11 דווחו במינהל האמריקני בין מרץ 2020 לאפריל האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully