וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו ב-2 ביוני

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 13:19

לפי החלטת נשיאות הכנסת, הבחירות לנשיאות המדינה ייערכו ב-2 ביוני. עוד נאמר כי על המתמודדים להגיש את חתימותיהם של לפחות עשרה חברי כנסת ב-19 במאי עד חצות. "אני שמח כי היום אנו מתחילים רשמית את הליך בחירת נשיא המדינה", אמר ח"כ יריב לוין

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך הצהרה לתקשורת 5 במאי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שעתיד לסיים את כהונתו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיאות הכנסת התכנסה היום (שני) וקבעה כי מועד הבחירות לנשיאות המדינה ייערכו ביום רביעי, כ"ב בסיוון התשפ"א, ה-2 ביוני השנה, קביעתה באה לאחר שקיבלה את הצעתו של יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין. מנשיאות הכנסת נמסר כי על המעוניינים בתפקיד, להגיש את חתימותיהם של לפחות עשרה חברי כנסת ביום רביעי, ה-19 במאי עד חצות. "אני שמח כי היום אנו מתחילים רשמית את הליך בחירת נשיא המדינה. אני מקווה שבימים מורכבים אלה הנשיא שייבחר יהיה אדם המקובל על כל חלקי העם", אמר לוין.

שבוע לפני ההצבעה יהיה על יו"ר הכנסת להודיע לח"כים את שמות המועמדים ושמות הח"כים שהמליצו עליהם. בחירת הנשיא תהיה בהצבעה חשאית כשכל אחד מהח"כים ישלשל את הפתק עם שם המועמד שהוא תומך בו לקלפי שתוצב בכניסה לאולם המליאה, מאחורי פרגוד.

עד כה הכריזו על מועמדותם במרוץ לנשיאות המדינה: פרופסור שמעון שטרית, ח"כ לשעבר יהודה גליק ומיכאל בר-זוהר, ואליהם עשוי להצטרף בימים הקרובים גם אחד השמות הבולטים בו: יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, לשעבר יו"ר העבודה ובנו של הנשיא השישי חיים הרצוג. גם מרים פרץ, ששכלה את שני בניה אלירז ואוריאל פרץ, שוקלת האם להתמודד, ועשויה להודיע על כך בימים הקרובים. ברקע המשבר הפוליטי המתמשך, גם שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לאחרונה כמועמד אפשרי לנשיאות המדינה, אך למרות שבליכוד לא שללו את האפשרות, נתניהו דחה אותה פומבית ואמר כי אין לו כוונה להתמודד לתפקיד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 5 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
למרות ששמו של נתניהו עלה כמועמד אפשרי לנשיאות, הוא טען כי לא יתמודד לתפקיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כהונתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין עומדת להסתיים ב-9 ביולי, ועל פי החוק בחירת הנשיא צריכה להתבצע בין 90 ל-30 יום לפני תום כהונתו של הנשיא הנוכחי. בחוות דעת משפטית שהפיצה בחודש שעבר היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, היא ציינה כי מועד הבחירה המדויק צריך להיקבע על ידי יו"ר הכנסת בהתייעצות עם סגניו. ככל הנראה בחירת הנשיא תהיה בסוף חודש מאי או בתחילת חודש יוני.

עד שבועיים לפני ההצבעה יהיו חייבים להגיש את שמות המועמדים ליו"ר הכנסת. בפעם הראשונה יוכנו השנה טפסים מיוחדים ואחידים שעליהם יחתום המועמד, וכן עשרה ח"כים הממליצים על המועמדות. חל איסור מוחלט על הח"כים לתמוך בבחירתם של שני מועמדים, ומי שיעשה זאת - שמו ייפסל מרשימת הממליצים. אם ח"כ חוזר בו מתמיכתו באחד המועמדים, עליו לעשות זאת ויש להוסיף במקומו שמו של ח"כ אחר עד שמונה ימים לפני מועד ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully