וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילת אנרגיה באמצע היום? מאכלים שיעזרו לכם להתאושש

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 12:31

מרגישים את הדעיכה הזאת שמגיעה באמצע היום, אבל שנ"צ הוא לא אופציה? הנה 6 מאכלים ומשקאות בריאים שיעזרו לכם להרים את רמות האנרגיה מהר

אישה מפהקת. ShutterStock
שנ"צ הוא לא אופציה. אישה מפהקת/ShutterStock

לכולנו יש את השלב הזה ביום שבו אנחנו קצת נכבים ומתעייפים, רמות האנרגיה צונחות מטה ואנחנו מבועתים מהעובדה שיש עוד לא מעט יום לפנינו - איך עוברים את זה? שנ"צ מרענן הוא לא תמיד אופציה (במיוחד אם אתם באמצע יום עבודה או לימודים), ונשנוש בריא או המשקה הנכון יכולים להועיל מאוד במצב כזה.

כשאתם מחפשים הרמה מהירה ובוסט של אנרגיה, ההימור הכי בטוח הוא לחפש משהו שמכיל חלבון, סיבים ועוד משהו טוב כבונוס - כמו אומגה 3 או אשלגן, למשל. הרכיבים הללו יסייעו למנוע תנודות חדות מדי ברמת הסוכר בדם שלכם שיגרמו לכם להרגיש עייפות וחולשה. הנה 6 מאכלים מומלצים לאכילה אם יש לכם נפילת אנרגיה:

1. קפה

גיף קפה קר. Giphy
אתם שותים אותו בעיקר בבוקר, אבל הוא יכול לעזור גם בהמשך היום. קפה קר/Giphy

רוב האנשים שותים קפה בבוקר, אבל את אותה השפעה מעוררת שהוא יוצר הודות לקפאין, הוא יכול לספק לכם גם בשעות מאוחרות יותר ביום. בקפה יש גם סיבים ולכן הוא מספק תחושת שובע מסויימת, ואם אתם שותים את שלכם עם חלב, אז יש בו גם חלבון. עם זאת, אם אתם מאלה ששתיית קפה אחה"צ עלולה לשבש את שנת הלילה שלהם או להקשות על ההירדמות, עדיף לבחור בפריט אחר מהרשימה.

עוד בוואלה!

יעילות רעילה: מנסים להיות יעילים כל הזמן? אתם הורגים את עצמכם

לכתבה המלאה

2. בננה

בננות. ShutterStock
מכילה סיבים ואשלגן. בננה/ShutterStock

בננות מכילות הרבה סיבים והן עשירות באשלגן, שהוא מינרל חיוני לתהליכי הפקת האנרגיה בגוף. אכילת בננה יכולה למנוע גם חולשה והתכווצות בשרירים לאחר מאמץ, ולכן היא נשנוש מומלץ לא רק כשאתם מרגישים שנגמר לכם הסוס באמצע היום, אלא גם אחרי אימון.

3. תפוז

תפוז מקולף על קרש חיתוך. ShutterStock
עוזר להילחם בדלקתיות. תפוז מקולף/ShutterStock

בתפוז אחד תמצאו לא פחות מ-4 גרם של סיבים, אלא גם 100% מהכמות היומית המומלצת לצריכה של ויטמין C, שהוא נוגד חמצון חזק. נוגדי חמצון נלחמים בתהליכים דלקתיים בגוף ומונעים נזק ושחיקה של התאים, שלעתים תורמים לתחושת העייפות הפיזית שלנו.

4. ביצה

ביצים. Giphy
יתנו לכם אנרגיה לאורך זמן. ביצים/Giphy

ביצה מכילה שומנים בריאים וגם חלבון (כ-6 גרם של חלבון בביצה אחת). חלבון הוא מקור אנרגיה ארוך טווח משום שלגוף לוקח זמן רב יותר לפרק אותו מאשר פחמימות, ובנוסף, תהליך פירוקו אינו משפיע על רמת הסוכר בדם.

5. סלמון

סלמון. ShutterStock
בזכות האומגה 3 תרגישו חדים וערניים יותר. סלמון בתנור/ShutterStock

האמת שזה לא חייב להיות סלמון, כל דג שומני (מקרל, הרינג, סרדינים וכו') יעשה פה את העבודה, אבל סלמון הוא פשוט דג נפוץ וקל להכנה - אז הלכנו עליו. דגים שומניים מכילים כמויות נאות של חומצת השומן החיונית אומגה 3 שלה סגולות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. כאשר הרכיבים הללו משולבים בתזונה מאוזנת ובריאה (תוכלו למשל לשלב אותו בארוחת הצהריים שלכם, באמצע היום) הם מסייעים לשמירה על ריכוז ויכולות החשיבה. לעומת זאת, אנשים שסובלים ממחסור באומגה 3 מרבים לדווח על תחושת תשישות ועל קושי להתרכז.

6. בטטה

בטטה. ShutterStock
מתעכלת לאט ולא גורמת לתנודות חדות ברמת הסוכר. בטטה/ShutterStock

בטטות הן מקור מצוין (וטעים) לפחמימות מורכבות וסיבים. שני הרכיבים הללו מתעכלים לאט יחסית בגוף, ולכן מספקים תחושת שובע ואנרגיה לאורך זמן, בהשוואה לפחמימות פשוטות. רכיב נוסף שנמצא בבטטות הם ויטמינים מקבוצת B (כמו B5 ו-B6 למשל), שמסייעים בתהליך הפיכת המזון לאנרגיה זמינה. ואמנם אנשים שסובלים ממחסור בוויטמינים מקבוצת B מדווחים לעתים קרובות על תסמיני עייפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully