וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט שמחבר בין הגבעטרון לאייל גולן: אלבום המחווה לפזמונאי יורם טהרלב

18.4.2021 / 9:00

האלבום החדש "יעלה ויבוא" יוקדש ליוצר יורם טהרלב, וממנו יוצאות שתי גרסאות כיסוי לשיריו: "הביתה לחזור" בביצוע אודיה אזולאי ו"בשביל אל הבריכות" בביצוע לירון עמרם. באלבום ישתתפו גם יורגוס דלארס, שלומי שבת, יהורם גאון וטהרלב עצמו שישיר לראשונה בליווי הגבעטרון

אודיה אזולאי בגרסת גיסוי לשיר "הביתה לחזור", מתוך "יעלה ויבוא", פרויקט מחווה לשירי יורם טהרלב/מילים: יורם טהרלב, לחן: אביבה אהרן, עיבוד והפקה מוזיקלית: גיא ויהל, הפקת הקליפ: נו מאנס לנד

"צאן ברזל" הוא שמו של מיזם מוזיקלי חדש, שמטרתו להנציח ולכבד יצירות של משוררים ופזמונאים ישראלים מובילים. הפרויקט הראשון במסגרתו הוא "יעלה ויבוא", המוקדש ליצירתו של הפזמונאי הוותיק יורם טהרלב, ומתוכו יוצאים היום (ראשון) שני סינגלים לשירים שכתב. אודיה אזולאי מבצעת גרסת כיסוי לשיר "הביתה לחזור" (צפו בקליפ לשיר מעל), שביצעה במקור שרה בדישי, ולירון עמרם מבצע גרסת כיסוי לשיר "בשביל אל הבריכות" (צפו למטה) שביצעה במקור חווה אלברשטיין. לקראת חג שבועות ייצא האלבום המלא, שמאחוריו עומדים ארומה מיוזיק וקשת 12, בניהולו האומנותי של קובי בן עטר.

לירון עמרם מסר כי עניין אותו להשתתף בפרויקט "כדי לצאת מאזור הנוחות שלי, לגעת בסגנון שאינני מבצע בהופעות ובאלבומים בדרך כלל ולבצע קלאסיקות ישראליות של פעם, דבר שהיה די נפוץ במוזיקה המזרחית של שנות ה-80 עליה גדלתי". על החיבור לשיר אמר: "התאהבתי בטקסט ובלחן, בעיבוד הג'אזי שלו ובאווירת השאנסון הצרפתי, אותם גם ניסיתי לשמר בביצוע שלי. תוך כמה ימים נרקם בראשי העיבוד וכבר יכולתי לשמוע את הביצוע .במהלך העבודה על השיר גיליתי בו עוד ועוד רבדים ולאט הבנתי שזו לא עוד בלדת אוהבים מתוקה וקלילה של אותה התקופה, אלא שיר טעון בכאב ואובדן, שיר שמספר סיפור שמתבהר רק בסופו".

עוד בוואלה!

יורם טהרלב: "ישנם בארץ 18 אנשים שראויים לפרס ישראל, ואני אחד מהם"

לכתבה המלאה
יורם טהרלב. Creative Commons
יורם טהרלב/Creative Commons

בפרוייקט ישתתפו גם יורגוס דלארס, שלומי שבת, יהורם גאון, עדן חסון, אייל גולן, גיא ויהל, יובל דיין, עידן עמדי, יונתן רזאל, להקת שלוה, מוש בן ארי, נועם קליינשטיין, רוני אלטר ועוד. בנוסף, יורם טהרלב לראשונה יופיע כזמר ויבצע שיר בליווי הגבעטרון.

לירון עמרם. יניר סלע,
לירון עמרם/יניר סלע
אודיה אזולאי. יניר סלע,
אודיה אזולאי/יניר סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully