וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם מנתה הקהילה 50 אלף איש. היום נותרו פחות מ-10 יהודים בתימן

גבריאל פרידמן, JTA

3.4.2021 / 16:57

13 מחברי הקהילה הזעירה עזבו לאחרונה את המדינה למצרים, בעקבות המלחמה בין החות'ים לקואליציה הסעודית. לפי חלק מהדיווחים, המורדים, שאחת הסיסמאות שלהם היא "מוות ליהודים", אילצו אותם לעזוב, ואילו אחרים טוענים כי הצדדים הגיעו להסכם

בווידאו: 44 הרוגים בשריפה שפרצה בעקבות ירי החות'ים לעבר מרכז מעצר מהגרים בצנעא/צילום: רויטרס

13 יהודים מתימן נאלצו באחרונה להגר למצרים בגלל מלחמת האזרחים המשתוללת במדינה, וכיום נותרו פחות מעשרה חברים מקהילה יהודית שמנתה בעבר 50 אלף איש.

על פי כמה דיווחים, המורדים החות'ים, שזוכים לתמיכתה של איראן ושולטים היום בחלקים נרחבים מהמדינה, הם שאילצו את היהודים לעזוב את תימן. עם זאת, דיווח ב"טיימס אוף ישראל" טען כי הפליטים הגיעו להסכם עם החות'ים, ועזבו לקהיר מרצונם. על פי דיווחים בתקשורת, הם סירבו להצעה לעלות לישראל.

משפחות יהודיות אחרות בתימן עזבו בחודשים האחרונים את המדינה והיגרו לאיחוד האמירויות הערביות. איחוד האמירויות מקיימת קשרים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, לאחר החתימה על הסכמי אברהם בשנה שעברה.

גבר בפתח מרכז יהודי בחאריף, תימן. 4 באוגוסט 2009. AP
גבר בפתח מרכז יהודי בחאריף, תימן/AP

רוב יהודי תימן עלו לישראל זמן קצר לאחר הקמת המדינה, בעקבות גלי האנטישמיות ששטפו את העולם הערבי אחרי המלחמה ב-1948. בשנת 2016 הוברחה קבוצה של 19 מיהודי תימן לישראל, במסגרת מבצע חשאי שתואם עם הסוכנות היהודית.

ב-2008 נרצח מורה יהודי נרצח בעיר ראידה ונרשמה עלייה חדה במתקפות נגד יהודים בתימן. בשנת 2012, נרצח בצנעא יהודי נוסף אזרח תימן, ויהודייה צעירה נחטפה, אולצה להתאסלם ונישאה בכפייה לגבר מוסלמי.

מאז 2014, החות'ים שולטים בצנעא וברוב צפונה של תימן. אחת מהקריאות שלהם היא "מוות ליהודים", והם מעבירים חינוך אנטישימי בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully