וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג הדורס בקפיטול: תומך ארגון "אומת האסלאם"

נואה גרין, תושב וירג'יניה בן 25, נורה למוות לאחר שדרס שני שוטרים והרג אחד מהם סמוך לקונגרס. ברשתות החברתיות הביע תמיכה בלואיס פרחאן, המנהיג האנטישמי של הארגון הקיצוני, וכינה את הממשל "האויב מספר 1 של השחורים". הוא סבל מפרנויה, ולאחרונה איבד את עבודתו

בווידאו: נהג פרץ מחסום בגבעת הקפיטול, איים בסכין על שוטרים, ונורה למוות/צילום: רויטרס

גורמים רשמיים בארצות הברית חשפו הלילה (שבת) כי נואה גרין, צעיר בן 25 מוירג'יניה, הוא הנהג שדרס שני שוטרים בגבעת הקפיטול בוושינגטון, וגרם למותו של אחד מהם. גרין נורה למוות באירוע, לאחר שניסה להסתער על הכוחות כשבידו סכין. הוא היה תומך של מנהיג הארגון הקיצוני "אומת האסלאם", לואיס פרחאן, שנודע במסריו האנטישמיים ותמיכתו בעליונותם של אפרו-אמריקנים.

מפקדת משטרת הקפיטול אמרה כי טרם ידוע מה המניע של גרין למתקפה. אחיו אמר ל"וושינגטון פוסט" כי הוא סבל מפרנויה ונהג להשתמש בסמים, וכי משפחתו הייתה מודאגת ממצבו הנפשי. במשטרת וושינגטון הוסיפו כי לא נראה שמדובר בפעולת טרור וכי החקירה בעיצומה.

נואה גרין הדורס בגבעת הקפיטול. -, אתר רשמי
כתב כי הוא ב"חיפוש אחר מסע רוחני". הדורס נואה גרין/אתר רשמי, -

מפעילותו של גרין ברשתות החברתיות לאחרונה עולה תמונה של מצב נפשי מעורער. בפוסטים שהעלה בחודש שחלף, הוא סיפר על כך שאיבד את עבודתו ותיאר כי הוא סובל מבעיות בריאותיות. בנוסף הוא כתב בחשבונותיו על "אחרית הימים", כי הוא "עומד בפני מבחנים עצומים", והוסיף כי הוא "בחיפוש אחר מסע רוחני".

באחד הפוסטים דיבר גרין על כך ש"עבר ייסורים" על ידי ה-FBI וה-CIA, סיפר כי אושפז בבית חולים והיה "משועבד למשטרת מחשבות", וכינה את הממשל בארצות הברית "האויב מספר 1 של השחורים". בנוסף, נהג לשתף מאמרים ונאומים של מנהיג "אומת האסלאם" פרחאן, בהם נאום תחת הכותרת "ההשמדה האלוהית של אמריקה".

שוטרים מתאספים ליד המכונית שהתנגשה במחסום בגבעת הקפיטול בוושינגטון. 2 באפריל 2021. AP
שוטרים ליד המכונית הדורסת, אמש/AP

הנשיא ג'ו ביידן, ששוהה בקמפ דייויד יחד עם רעייתו ג'יל לרגל חג הפסחא, שלח את תנחומיו למשפחתו של השוטר שנהרג, וויליאם אוואנס. "ג'יל ואני שבורי לב לנוכח המתקפה האלימה בקפיטול", אמר ביידן.

אמש פרץ גרין עם מכוניתו מחסום סמוך למתחם הקפיטול בוושינגטון ודרס שני שוטרים. לפי כלי התקשורת בארצות הברית, הוא יצא מהמכונית, איים בסכין לעבר השניים, נורה, ופונה מהמקום במצב אנוש. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה. גם אוואנס השוטר מת מפצעיו, בעוד חברו פונה לבית החולים במצב קשה, ומאוחר יותר דווח כי לא נשקפת סכנה לחייו.

התקרית עצמה התרחשה כ-90 מטרים מהכניסה לבניין הסנאט, במחסום המשרת את עובדי המקום. משטרת הקפיטול הכריזה על עוצר וקראה לנוכחים במתחם להסתגר מחשש לאירוע ביטחוני. עם זאת, נסיבות האירוע טרם התבררו, אולם משטרת הקפיטול הכריזה כי כפי הנראה, לא מדובר באירוע טרור. כמו כן נטען כי אין קשר לפריצתם למתחם של תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לפני כשלושה חודשים.

וויליאם אוואנס השוטר שנהרג בדריסה בגבעת הקפיטול. AP
השוטר שנהרג, וויליאם אוואנס/AP

במסגרת העוצר שהוכרז, כל הכבישים המובילים למתחם נחסמו על ידי כוחות משטרה. בתיעודים שונים נראה מסוק טס מעל המתחם, ושוטרים מכוונים את עוברי האורח לעזוב את המקום.

האירוע התרחש כשלושה חודשים לאחר שתומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הצליחו לפרוץ למתחם ופשטו על בניין הקונגרס, בעידודו. רק בשבועיים האחרונים החלו הרשויות להסיר את גדרות התיל שהוצבו במקום. הפעם, מחוקקים לא היו במתחם, שכן שני בתי הנבחרים נמצאים כעת בפגרה לרגל חג הפסחא. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הורתה על הורדת דגלי ארצות הברית לחצי התורן, לאות אבל על מותו של השוטר.

בהתפרעויות במתחם הקפיטול שהתרחשו לפני כשלושה חודשים נהרגו חמישה בני אדם. האירוע מהווה תזכורת מהדהדת לכך שגבעת הקפיטול עדיין מהווה יעד פוטנציאלי לאלימות. בעקבות זאת, בזמן שחלף תוגברה האבטחה סביב המקום, אולם בשבועות האחרונים אמצעי הזהירות הוסרו בהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully