וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: המשטרה עצרה מחוקק כורדי שהתבצר בפרלמנט

21.3.2021 / 11:40

חסינותו של עומר פארוק גרגרליואולו הוסרה אחרי שהורשע בהפצת "תעמולת טרור", ושוטרים אזקו אותו בעודו בפיג'מה וכפכפים אחרי 4 לילות במתחם. מעצרו מגיע בזמן שהרשויות פועלות לפירוק מפלגתו, השלישית בגודלה בפרלמנט, בטענה שהיא תומכת במחתרת הכורדית

בווידאו: מאות הפגינו נגד הפרישה של אנקרה מ"אמנת איסטנבול"/צילום: רויטרס

משטרת טורקיה עצרה היום (ראשון) מחוקק מהמפלגה הפרו-כורדית במטה הסיעה בפרלמנט, שבו התבצר במשך ארבעה לילות במחאה על הדחתו בעקבות העמדתו לדין על הפצת "תעמולת טרור". עומר פארוק גרגרליואולו, ממפלגת העמים הדמוקרטית (HDP) נעצר זמן קצר לפני תפילת הבוקר שלו. המפלגה אמרה כי הוא היה בפיג'מה ובנעלי בית בעת המעצר.

גרגרליואולו, פעיל זכויות אדם, איבד את חסינותו הפרלמנטרית בשבוע שעבר, שעות לפני שהתביעה כללית בטורקיה החליטה לפעול לסגירת המפלגה, השלישית בגודלה בפרלמנט. ממשלתו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, הרודפת אחרי ה-HDP בשנים האחרונות, מאשימה אותה בתמיכה במחתרת הכורדית (PKK). המפלגה מכחישה זאת וטוענת ל"הפיכה פוליטית" נגדה.

עומר פארוק גרגרליואולו וחברי מפלגת ה-HDP מוחים בפרלמנט של טורקיה על ההחלטה להסיר את חסינותו, 17 במרץ 2021. רויטרס
באירופה מגנים את המהלך לפירוק המפלגה. גרגרליואולו וחברי הסיעה מפגינים נגד הסרת חסינותו/רויטרס

מעצרו של חבר הפרלמנט, שהורשע על הפצת טרור אחרי ששיתף ידיעה בטוויטר, קשור לחשדות נפרדים נגדו. המשטרה דורשת ממנו למסור הצהרה אחרי שלכאורה נשמעו קריאות תמיכה בעד מייסד ה-PKK, עבדוללה אוצ'לן, הכלוא בטורקיה מאז 1999. טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי מגדירות את המחתרת ארגון טרור.

מדינות המערב מגנות את המהלך לסגירת ה-HDP, בעוד שמפלגת השלטון האסלאמיסטית, המחזיקה ברוב בפרלמנט יחד עם המפלגה הלאומנית, מגנה עליו. אתמול הפגינו אלפי כורדים באיסטנבול בעצרת תמיכה ב-HDP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully