וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות עדות על חוזה סודי בין הזוג נתניהו: "נגיש תביעה"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 16:41

דוד ארצי, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר, טען כי נחשף להסכם שבין היתר מתנה את מינוי ראש המוסד, ראש שב"כ והרמטכ"ל באישור של שרה נתניהו. ברשתות החברתיות עלו קריאות רבות לחקור את הטענות. ח"כ אבידר: "הוא אמין". לשכת רה"מ: "שקר מוחלט וממוחזר"

סערה פרצה בעקבות סרטון שפורסם אתמול (שלישי) ובו דוד ארצי, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר, טוען כי מינויים בכירים עוברים דרך האישור של שרה נתניהו. בעדותו, מספר ארצי כי ראה חוזה שערך עו"ד דוד שמרון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שמכיל הסכמות על כך שאשת ראש הממשלה תאשר את מינוי ראש המוסד, ראש שב"כ והרמטכ"ל. נתניהו הכחיש את הדברים ואיים בצעדים משפטיים.

בסרטון, ארצי מפרט כי לפי החוזה ראש הממשלה לא יכול לנסוע ללילה בלי שרה, ונמצאת ברשותה האפשרות להשתתף בכל הישיבות הסודיות ביותר. לדבריו, במקרה של הפרת החוזה מצדו של ראש הממשלה - כל רכושם המשותף של הזוג יעבור לבעלותה של שרה, והיא תנהל את הכספים.

דוד ארצי. יוסי אלוני, מעריב, אתר רשמי
נבדק בפוליגרף. דוד ארצי/אתר רשמי, יוסי אלוני, מעריב

דוד ארצי סיפר בריאיון ל-103FM כיצד הגיע לידיו החוזה לכאורה ב-1999, אז נתניהו כיהן כראש הממשלה. בעבר, היה מקורב לנדבנית גיטה שרובר, שפרקליטה היה דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, והיא הכירה בין השניים. כעבור כמה חודשים, לדבריו, שמרון התקשר אליו וביקש להיפגש.

"שמרון עומד מולי עם דמעות ואומר 'דוד היא פיטרה אותי. האיש היחיד שיכול לשכנע אותה שאני אמשיך זה אתה'. אז, להפתעתי, מהתיק החום המרופט שלו הוא מוציא לי הסכם ואומר 'אני לא טיפש, אם ביבי ושרה נתניהו לקחו אותי לעשות להם חוזה, אז מישהו כמו ראש ממשלה מעריך אותי'", סיפר.

"הוא מוציא את ההסכם ונותן לי לקרוא. ההסכם עסק גם בנושאים לוגיסטיים כמו מסעדות, ספר וכו'. אז הגעתי לסופו של ההסכם וכתוב שהגברת מאשרת את הרמטכ"ל, את ראש השב"כ ואת ראש המוסד. זה היה סעיף אחד לפני האחרון, ההסכם היה 15 עמודים".

העיתונאי שפרסם את העדות של ארצי, דן רביב, אמר כי הוא "מכיר אותו עשרות שנים, אמרתי דוד דובר אמת. מה גם שזה גובה בשני פוליגרפים שנעשו על ידי שני הכתבים הבכירים שפנינו אליהם. בשניהם דוד יצא דובר אמת".

בבדיקת פוליגרף שערך העיתונאי בן כספית לארצי, לא נמצאו סימנים שמעידים על אמירת שקר בשאלות הרלוונטיות. לדבריו, ארצי אמר אמת בגרסתו כי הוא קרא ועיין בהסכם בין בנימין לשרה נתניהו וציטט את הסעיף בהסכם ששרה תאשר מינוי של ראש השב"כ, המוסד והרמטכ"ל.

פרסום הסרטון הביא לתגובות רבות ברשתות החברתיות, בהן של ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו. "מכיר את דוד ארצי אישית. האיש אמין", כתב בטוויטר בתגובה לפרסום תוצאות הפוליגרף בחשבון של כספית.

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה כי "שקר מוחלט וממוחזר שיטופל משפטית".

עו"ד דוד שמרון מסר בתגובה כי "הסרטון שהפיץ דוד ארצי ברשתות החברתיות הוא שקר וכזב. מעולם לא ערכתי הסכם כזה לבנימין ושרה נתניהו, לא ראיתי הסכם שמישהו אחר ערך, וממילא לא הראיתי הסכם כזה לאיש. גם הסיפור של ארצי על ההסכם שלי עם גיטה שרובר הוא שקר וכזב. לא היה ולא נברא", והוסיף כי בכוונתו להגיש נגדו תביעת דיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully