וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים רוסים חדרו לתשתיות של ליטא כדי לתקוף מקומות אחרים בעולם

4.3.2021 / 21:47

דוח המודיעין הלאומי האשים את מוסקבה בתקיפת גופים זרים המפתחים חיסונים לקורונה, דרך חדירה לתשתיות המדינה. בנוסף לכך, קבוצת ההאקרים הקשורה למודיעין הרוסי תקפה בכירים במדינה, והקרמלין תדלק תעמולה אנטי-מערבית במדינה הבלטית

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך פגישה עם משתתפי מסע ההתנדבות הארצי 4 במרץ 2021. AP
מנסה להחליש את המערב בתקופת המגיפה. פוטין/AP

האקרים הקשורים למודיעין הרוסי ביצעו מתקפות סייבר נגד גורמים בכירים בליטא בשנה שעברה, והם משתמשים בתשתיות הטכנולוגיה שלה כבסיס למתקפות במקומות אחרים - כך קבע שירות המודיעין של המדינה הבלטית, בדוח השנתי שלו על הערכות איומי המודיעין. לפי הדוח, שהוגש היום (חמישי) לפרלמנט, קבוצת ההאקרים APT29, המכונה "דוב ידידותי", ניצלה את תשתיות טכנולוגיית המידע של ליטא כדי לתקוף גופים זרים המפתחים חיסונים לנגיף הקורונה.

הדוח של לשכת ביטחון המדינה ציין כי הסגר שהוטל במדינה לצורך המאבק במגיפת הקורונה הוביל לירידה בפעילות המודיעין של רוסיה נגדה בשנה החולפת. במקום זאת, מוסקבה הגבירה את מאמציה בתחום ריגול הסייבר. "אף על פי כן, פעילות המודיעין הרוסי מהווה איום משמעותי על הביטחון הלאומי של ליטא", אמר ראש לשכת הביטחון, דריוס יאוניסקיס, בעת הצגת הדוח בפני המחוקקים.

הוא הוסיף כי רוסיה משתמשים באמצעים צבאיים וכלכליים ובהפצת מידע "כדי ליישם את מטרותיה הפוליטיות" במדינה הבלטית הגובלת בה ממערב. בליטא, רפובליקה סובייטית לשעבר שכיום חברה בנאט"ו, חיים 2.8 מיליון אש. הדוח העריך כי איום מתקפות הסייבר והמידע על ליטא גבר, במקביל להתגברות מתקפות הסייבר מדי שנה.

יאוניסקיס האשים את רוסיה בניסיון להשתמש במגיפה כדי ליצור כאוס בליטא, שלדבריו חוותה "עשרות ניסיונות כושלים" כאלו בעת האחרונה. "הפעולות האלו היו מתואמות היטב ותודלקו באמצעות תעמולה אנטי-מערבית שיצאה מהקרמלין", הוסיף.

בדומה לשכנותיה אסטוניה ולטביה, היחסים של ליטא עם רוסיה נותרו קרירים מאז שהפכה לעצמאית עם נפילת ברית המועצות ב-1991.

בחודש שעבר, שירות ביון החוץ של אסטוניה פרסם דוח שבו הואשמה רוסיה בניצול מגיפת הקורונה לצורך החלשת האחדות במערב. זאת, לטענת הדוח, כדי להשיג מעמד מרכזי יותר בזירה הבינלאומית תוך החלשת ההשפעה המערבית עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully