וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער פרסם מצע לקהילה הגאה, גורמים ביהדות התורה: "אי אפשר לסמוך עליו"

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 19:02

יו"ר תקווה חדשה הציג מצע עבור להט"ב, בפעם הראשונה בה מפלגת מרכז-ימין עושה זאת. גורמים ביהדות התורה תקפו את סער בשיחה עם וואלה!: "עוד ניסיון נואש לקבל קולות במסגרת המרדף אחר קולות אנטי-דתיים". סער התחייב לתקן את חוק הפונדקאות ולאסור טיפולי המרה

בווידאו: בחירות אישיות - בן כספית בשיחה עם גדעון סער/צילום: יותם רונן

תקווה חדשה פרסמה היום (חמישי) את מצע המפלגה עבור קהילת הלהט"ב, ובתגובה יהדות התורה תקפה בחריפות את יו"ר המפלגה ח"כ גדעון סער בטענה כי "על הכלאיים הזה אי אפשר לסמוך".

זו הפעם הראשונה שבה מפלגת ימין-מרכז מפרסמת מצע לטובת קהילת הלהט"ב, וסער הסביר כי עשה זאת היות ומפלגתו מחויבת "בכל מקום ותפקיד, לראות מה באפשרותנו לקדם כדי לתרום למאבק למען שוויון זכויות פרט". לדבריו, "כאשר הקמנו את תקווה חדשה, קמה גם תקווה חדשה עבור קהילת הלהט"ב. בפעם הראשונה קמה מפלגת מרכז-ימין ליברלית, אשר נוקטת קו ברור ואמירה חד משמעית בנושאים אלה". במצע ישנן התייחסויות לפונדקאות, אימוץ ילדים, איסור טיפולי המרה ולסוגיות נוספות.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, 8 בפברואר 2021. ללא, פלאש 90
הפעם הראשונה שבה מפלגת ימין-מרכז מפרסמת מצע לטובת קהילת הלהט"ב. סער/פלאש 90, ללא

גורמים ביהדות התורה אמרו בשיחה לוואלה! כי "זהו עוד ניסיון נואש של סער לקבל קולות במסגרת המרדף אחר קולות אנטי-דתיים והתחרות בינו לליברמן ולפיד". לדבריהם, "בפעם הבאה שגדעון יספר לכם על 'קרבה למסורת ושמירת שבת' תזכרו את הקריצות שלו ללהט"ב. על הכלאיים הזה אי אפשר לסמוך".

סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה סירב להתייחס במפורש לדברים, אך עקץ את סער ומסר בתגובה: "אין לי עניין להתייחס ולהעצים את תעמולת הבחירות של תקווה חדשה".

אורי מקלב במהלך טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
עקץ את סער. מקלב/ראובן קסטרו

בסוגיית הפונדקאות התחייב סער לתקן את חוק הפונדקאות, שלדבריו "מפלה זוגות מהקהילה המבקשים להקים משפחה לבצע הליך זה". בנושא האימוץ כתבו בתקווה חדשה כי "במסגרת שוויון הפרט, נדאג להשוואת מעמדם בחוק של זוגות מהקהילה הגאה, כך שיוכלו לאמץ באופן שוויוני". כמו כן המפלגה התחייבה לקדם "פתרון המכיר במיסוד הקשר הזוגי בקהילה ומעניק מעמד שווה זכויות אזרחיות לזוגות מהקהילה הגאה" וגם חוק האוסר טיפולי המרה אך מאפשר טיפולים פסיכולוגיים מקצועיים שנועדו לסייע לנערים ונערות.

במצע המפלגה אף נכתב כי ישקיעו ב"משאבים נדרשים" ויעודדו "הפעלת מסגרות תומכות ברשויות המקומיות עבור חברים מהקהילה הגאה ללא עורף משפחתי וכלכלי שנזרקו מבתיהם, וצעירים מהקהילה שגדלו באוכלוסיות שלא מקבלות אותם ובעקבות כך מתמודדים עם קשיים חברתיים". כך, גם יתקצבו פיתוח תכניות על מנת להטמיע את ערכי השוויון, הסובלנות והכבוד לכל אדם, במערכת החינוך, במערך הסוציאלי ובמשטרה.

עוד בוואלה!

התסבוכת שעשויה לחייב את סער להשיב 300 אלף שקלים מכספי תרומות

לכתבה המלאה

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי בירך על פרסום המצע, ומסר כי "פרסום המצע הגאה הראשון של מפלגת ימין הוא בשורה חשובה למאות אלפי להט"ב שמוכיח שהיום יותר מתמיד: הקהילה הגאה בכל מקום - בשמאל, במרכז ובימין. המצע תמציתי ולא מושלם, אך מדובר באבן דרך חשובה למימוש זכותנו הבסיסית לחיות בביטחון, ללא אלימות והסתה, ולהקים בית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully