וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"המירוץ למיליון" דווקא הסכימו: הכנסת לא אישרה לסדרה של הספרי לצלם בשטחה

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 14:20

בעוד שמנגנון הכנסת הסכים לצילומי הריאליטי "המירוץ למיליון" במשכן ואף שילם לרשת כמיליון ש"ח על כך, הפקת סדרת הדרמה הקומית-פוליטית "מותק בול באמצע" שיצר שמואל הספרי לכאן 11 לא קיבלה אישור לצלם פריים אחד במשכן הכנסת או בסמוך אליו

קטע מהסדרה "מותק בול באמצע" של כאן 11 בהשתתפות ענת וקסמן וגילי איצקוביץ'/כאן 11

בעוד שהכנסת הסכימה לצילומים של הריאליטי "המירוץ למיליון" במשכנה ואף השביתה את פעילותה ושילמה כסף רב לרשת עבור כך, כשמדובר בדרמה פוליטית המתרחשת במסדרונות הכנסת מבית היוצר של שמואל הספרי ("פולישוק") - היחס שונה לגמרי. הפקת סדרת הדרמה קומית-פוליטית "מותק בול באמצע" (שתעלה ב-7 במרץ בכאן 11), העוסקת באופן ביקורתי והומוריסטי במתחולל במשכן הכנסת ביקשה לצלם בכנסת - ולהפתעתה לא קיבלה אישור. לוואלה! תרבות נודע כי ההפקה פנתה פעמים רבות ולא קיבלה אישור מהכנסת לצלם שום דבר במשכנה או מחוצה לו, אפילו לא צילומי רקע או צילום ברחבה או על המדרכה הסמוכה. זאת למרות שבזמן צילומי הסדרה הכנסת ממילא לא הייתה פעילה. המקום הכי קרוב לכנסת שבו נערכו צילומים היה בגן ציבורי מחוצה לו.

לעומת זאת, בנובמבר 2018 נסגר משכן הכנסת בחלקו לרגל צילומים לתוכנית הריאליטי "המרוץ למיליון". בנוסף, באיזורים מסוימים במשכן לא התאפשר מעבר, ובמקומות שונים על המבנה נתלו שלטים וסימנים של הריאליטי. בגלובס אף פורסם אז כי הכנסת השתתפה במימון הפקת הפרק, ועל פי הערכות דובר על סכום גבוה של מעל למיליון שקלים.

גילי איצקוביץ' בסדרה "מותק בול באמצע" של כאן 11. מיכה לובטון,
גילי איצקוביץ' בסדרה "מותק בול באמצע" של כאן 11/מיכה לובטון

הפקת הסדרה "מותק בול באמצע" הגישה גם הצעה אטרקטיבית לכנסת לשיתוף פעולה במסגרתו לא רק תצולם הסדרה אלא גם יצולם במשכנה וידאו עם מילון מושגים דמוקרטיים מעולם הכנסת, לטובת בתי הספר, אבל שוב נתקלה בסירוב. המבנה שמוצג ככנסת בסדרה מורכב מעשרות מקומות ובהם מבנה הסוכנות, בנייני האומה ואוניברסיטת בר אילן. עם זאת, יצוין שמנגנון הכנסת שיתף פעולה עם היוצר בתחקיר הארוך שלפני הכתיבה, במסגרתו שהה הספרי כשנה בכנסת. גורם בכנסת טוען שלמנגנון לא היה ידוע מהם תכני הסדרה.

מהכנסת נמסר בתגובה: "הפנייה הזו לא הגיעה לשולחנם של יו"ר הכנסת והמנכ"ל הנוכחיים. הפניה והטיפול בה נעשו כולם בתקופה של יו"ר ומנכ"ל קודמים ולפני תקופת כהונתם של היו"ר והמנכ"ל הנוכחיים".

הדרמה הקומית פוליטית "מותק בול באמצע", תעלה בכאן 11 ב-7 במרץ, רגע לפני בחירות 2021. חתום עליה כיוצר וכותב שמואל הספרי ("פולישוק", "שחור", "שושלת שוורץ" ועוד) ומשחקים בה בין השאר גילי איצקוביץ, ענת וקסמן, אבי קושניר, יניב ביטון, קובי מימון, ליטל שוורץ, צחי הלוי, נעמי לבוב, משה אשכנזי ודנה דבורין. במרכז הסדרה דמותה של מותק מרדכי (איצקוביץ), בת 24, פליטת ריאליטי שהפסידה בגמר "האח השורד הבא", המקבלת הצעה להצטרף למפלגת מרכז בשם "בול באמצע" במקום 10 הלא ריאלי - ושוכחת מכל העניין כשהמפלגה זוכה ב-7 מנדטים בלבד. שנה לאחר הבחירות, אחרי ששלושה ח"כים מהמפלגה פורשים בנסיבות חשודות, מותק נכנסת לכנסת ומגלה עולם חדש וקשוח. מותק, מגובה ב"סוכריות הזעם של מותק", צבא העוקבות הנאמן שלה מימי האח השורד הבא", תעבור מסלול חניכה פוליטי מפרך, חווה בגידות, השפלות וניסיונות חיסול פוליטי, והופכת לפוליטיקאית.

מחר (שישי) יפורסם בוואלה! תרבות ריאיון נרחב עם כוכבת הסדרה, ענת וקסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully