וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה!: תנ"צ עימאד חסן לא ימונה למפקד מרחב שפלה

3.3.2021 / 15:47

חופשתו של חסן הוארכה עד לסיום חקירת מח"ש והחלטת הפרקליטות בנוגע לחשד ליחסים האסורים שקיים עם שוטרת הכפופה לו ישירות. הוא צפוי לפרוש, והפיקוד על מרחב השפלה יעלה מחדש לדיון שיבוצים בקרוב. המפכ"ל הבהיר לסגל הבכיר: לא אסבול קיום קשר מיני במסגרת יחסי מרות

תנ"צ עימאד חסן. Facebook, צילום מסך
צפוי לפרוש מהמשטרה. עימאד חסן/צילום מסך, Facebook

תת-ניצב עימאד חסן לא ימונה למפקד מרחב שפלה במשטרה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. חופשתו של חסן הוארכה לבקשתו ועל חשבונו עד לסיום חקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וקבלת החלטת הפרקליטות בעניינו.

כפי שנחשף בוואלה!, חסן, המכהן כמפקד מג"ב ירושלים, מקדם לכאורה שוטרת עמה הוא מקיים מערכת יחסים אסורה. גורמים בכירים במשטרה מעריכים כי חסן יפרוש מהמשטרה. הם סיפרו כי במהלך ישיבת הסגל הפיקודי הבכיר אמר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לניצבים כי לא יסבול הטרדות מיניות וקיום מערכת יחסים מינית בין פקוד לפקודה.

תפקיד מפקד מרחב שפלה יעלה לדיון שיבוצים מחדש בשבוע הבא. במשטרה צפויים למנות לתפקיד קצין בדרגת ניצב-משנה שיועלה לדרגת תת-ניצב, או תת-ניצב מכהן שיועבר לפקד על המרחב.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי במהלך הצהרה לתקשורת בצומת מורשה עם כניסתו של העוצר הלילי 25 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
המפכ"ל אמר כי יפעל נגד מערכות יחסים אסורות שכאלה במשטרה. שבתאי/ראובן קסטרו

מעדויות שהגיעו לידי וואלה! עלה כי חסן מנהל לכאורה מערכת יחסים עם שוטרת הכפופה לו זה כמה שנים, ועברה לשרת תחתיו בכל התפקידים האחרונים שלו במג"ב. הפקודה אף הייתה צפויה לעבור לעבוד תחתיו בתפקיד החדש שיועד לו. גורם המעורה בפרטים טען כי חסן סירב לתפקידים אחרים בסבב המינויים האחרון, בין היתר בשל הרצון להישאר קרוב לאותה פקודה.

"היחסים ביניהם זה סוד גלוי", אמר גורם במערכת אכיפת החוק, והוסיף כי "כבר תקופה ארוכה שבמשטרה מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים".

עוד בוואלה!

מח"ש פתחה בבדיקת יחסי המרות שמנהל מפקד מג"ב ירושלים עם פקודתו

לכתבה המלאה

לפי פקודות המשטרה חל איסור מוחלט על ניהול יחסים אישיים בין פקוד לפקודה, והדבר עלול לעלות לכדי עבירה פלילית. בפקודת המשטרה מוגדרים "יחסי מרות" כיחסים שבין מפקד ופקוד בכל נתיבי הפיקוד, או יחסים שיש בהם מרות או סמכות או השפעה בין במישרין ובין בעקיפין. בנוסף על פי פקודות המשטרה, חלה חובת דיווח על כך. ככל הידוע, השניים לא עשו זאת.

בעקבות החשיפה, מח"ש פתחה בחקירה פלילית נגד חסן.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully