וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום העדויות נגדו: "שמיל בן ארי לא ישתתף ב'חזרות' אם תהיה עוד עונה"

28.2.2021 / 13:57

בעקבות תחקיר הארץ בו נטען כי השחקן שמיל בן ארי הטריד מינית ילדות בנות 13 ו-14, אומר בכיר בכאן לוואלה! תרבות: "אם תהיה עונה שנייה ל'חזרות', הסיכוי ששמיל בן ארי יהיה בה הוא אפסי"

"חזרות", שמיל בן ארי. ורד אדיר,
"סיכוי אפסי". שמיל בן ארי/ורד אדיר

"אם תהיה עונה שנייה ל'חזרות', הסיכוי ששמיל בן ארי יהיה בה אפסי" - כך אמר היום (ראשון) לוואלה! תרבות בכיר בתאגיד כאן בעקבות התחקיר שפורסם על השחקן בהארץ ובו נטען כי הטריד מינית. "המעשים שנטענו על שמיל בן ארי מזעזעים ועלובים", הוסיף הבכיר. "כרגע אנחנו בכלל לא יודעים אם תהיה עונה שנייה. נועה בכלל לא במצב שהיא יכולה לכתוב".

הבוקר פרסמה העיתונאית תמר קפלנסקי בהארץ עדויות של נשים שהוטרדו מינית מצד בן ארי בן ה-69, כשהיו ילדות בנות 13 ו-14. העדויות פורסמו לאחר שבן ארי אמר בשבוע שעבר לאולפן ynet בעקבות פרשת ארז דריגס: "יש כאלה שחקניות, נשים, ווטאבר, שקצת מוזילות את כל העניין החשוב הזה, מי־טו, ונאחזות לפעמים באיזה קנה קצוץ ורעוע, נאחזות, בשביל שתי דקות של תהילה מפוקפקת". בן ארי התייחס לפוסט שכתבה לאחרונה שחקנית, שהעידה כי הטריד אותה מינית מאחורי הקלעים של תיאטרון הבימה לפני תשע שנים. עוד אמר: "אם יש כאלה שהן בנות 15, 16, 17, 18 וכו' שבאמת הוטרדו מינית, שיקומו ויגידו ויחשפו, אבל אני אומר, יש תחושה של איזושהי זילות בדבר הזה".

ארז דריגס. ראובן קסטרו
ארז דריגס/ראובן קסטרו

בנוסף למקרה של אותה שחקנית, הארץ פרסם בין השאר את עדותה של ע', בת 44, שפגשה את בן ארי בשנת 90' ב"תיאטרון הקלאסי" לילדים של דוד סידי, כשהייתה בת 14: "שיחקתי ב'פיטר פן'. לא נשארתי המון זמן, הייתי שם את כל תקופת החזרות ואולי 15 הצגות. שמיל שיחק את קפטן הוק (...) אני זוכרת שעמדתי מאחורי הקלעים איזה רגע, והוא בא מאחוריי ופשוט נישק לי את הצוואר בארוטיות. בארוטיות כלומר באטיות כזאת. את מזהה. גבר בא מאחורה ומזיז לך את השיער ומנשק נשיקה עדינה ואיטית על העורף, זה לא שהוא מביא לך בוסה. במצב כזה את קופאת. הייתי בשוק".

מקרה נוסף בתחקיר הוא של ד', בת 43, שהגיעה להצגה "פיטר פן" בהשתתפותו של בן ארי עוד לפני שמלאו לה 13. "אני זוכרת את אחת הנסיעות חזרה הביתה, ברכב של ההפקה. ישנתי. אני יודעת כי התעוררתי מזה שהאצבע שלו בתוך הפה שלי. אני לא יודעת אם היו דברים מעבר לזה, הרבה דברים שמתי מאחור, אבל את הקטע הזה עם האצבע בפה אני זוכרת בוודאות", טענה ד'.

שמיל בן ארי סרב להגיב לפניית הארץ על הטענות שעלו בתחקיר, וטרם הגיב לפניית וואלה! תרבות.

עוד בוואלה!

אני זו שפוצצתי את פרשת ארז דריגס, והאמת שגם כואב לי עליו

לכתבה המלאה
שמיל בן ארי. אביב חופי
שמיל בן ארי/אביב חופי

התחקיר על בן ארי פורסם לאחר שמוקדם יותר החודש פרסם האתר "פוליטיקלי קוראת" תחקיר על שותפו לסדרה "חזרות" ומי שיצר ומככב בה - ארז דריגס. במרכזו עדויות של ארבע נשים הטוענות כי דריגס הטריד אותן מינית בהתכתבויות במסנג'ר של פייסבוק. המחזאי והשחקן התכתב עם נשים צעירות, בכללן קטינות. כך למשל כשהיה בן 29 התכתב עם בת 17, המזוהה בתחקיר בשם "דר", ובמשך חודשים כתב לה אמירות כמו "למה לא ללמוד (לעשות לגבר ביד) על זין חתיך כמו שלי?", "אני אמשיך לדבר כאן לעד ואת תפרנסי לי עוד זקפות" ו"אם אאנוס אותך רק תרוויחי מזה".

התחקיר יצא לפועל לאחר שהעיתונאית אופיר סגרסקי (הכותבת בין השאר גם בוואלה) פרסמה סטטוס שבו טענה כי דריגס שלח לה בעבר הודעות בעלות תוכן מיני על אף שביקשה שיפסיק.

בתגובה לתחקיר מסר ארז דריגס: "הפוסט שכתבה אופיר סגרסקי בעקבות הריאיון שלי בידיעות אחרונות, הציף התנהגות שלי, התנהגות שפגעה בה, התנהגות שפגעה גם באחרות. אני מודע לכך, אני מבין זאת היטב ולכן עוד לפני הדברים שהיא כתבה עשיתי כל מה שדרוש כדי להשתנות. חלק מהשינוי הזה היה כתיבת הסדרה חזרות, שהציבה בפריים טיים צדדים מביכים ולא ראויים שעליהם אני מצטער ומתבייש. במסגרת השינוי הזה גם חשפתי באותו ראיון בידיעות את ההודעות, שהפירוט שלהן מובא בחלקו כאן. התהליך הזה הוא אישי, הוא עדיין לא הסתיים ואני מקווה שאוכל בבוא העת להתנצל בפני אלו שפגעתי בהן, אבל חשוב לי להדגיש שמעולם לא נתתי לשום עניין אישי להשפיע על החלטות מקצועיות. לעולם גם לא אתן ואני דוחה על הסף כל רמיזה שטוענת אחרת".

בתוך כך, כתב "ישראל היום" ערן סוויסה, פרסם היום כי בעקבות התחקיר על ההטרדות המיניות של דריגס, קמפיין גדול שלו ועל נועה קולר לאחד הבנקים הגדולים - בוטל.

בתשובה לשאלת וואלה! תרבות לגבי השתתפות ארז דריגס כשחקן או יוצר בעונה השנייה במידה ובכלל תהיה כזאת, אמר היום הבכיר בתאגיד: "עדיין לא יודעים". לפני עשרה ימים, לאחר פרסום התחקיר על דריגס אמר הבכיר כי קיימת סבירות לא נמוכה שהעונה השנייה לא תכלול את דריגס. "אנחנו לא יודעים הכול כי הכול עוד טרי לגמרי אבל יש סבירות גבוהה שכך יקרה. כעת הכול תלוי בנועה קולר אם היא תרצה לכתוב עוד עונה".

מכאן נמסר בתגובה: "בתאגיד בוחנים בימים אלה את עתידה של הסדרה המצליחה 'חזרות' והשלכות האירועים עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully