וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הכריז מצב אסון בטקסס, 14 מיליון איש ללא גישה למים

הנשיא עשוי לבקר במדינה הדרומית שהוכתה קשה בגל הכפור ותקבל עתה סיוע פדרלי נרחב. רשת החשמל התאוששה, אך לרבים עדיין אין אספקת מים נקייה. כ-60 בני אדם מתו ממזג האוויר הקיצוני שפקד את ארה"ב בימים האחרונים

בווידאו: ביידן הכריז על המצב בטקסס - "אסון"/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על מצב אסון בטקסס בעקבות גל הכפור החריג שהכה במדינה הדרומית. אספקת החשמל שבה לסדרה אחרי ימים של שיבושים שהותירו מיליונים בעלטה, אך לפחות 14 מיליון תושבים עדיין מתקשים לקבל גישה למים נקיים. לפי הרשויות, כ-60 בני אדם מתו ברחבי ארצות הברית בשל מזג האוויר הקיצוני.

ביידן אמר כי הוא יבקר בטקסס, כל עוד נוכחותו לא תהווה נטל על מאמצי הסיוע. הכרזתו של הנשיא הדמוקרטי על מצב אסון תאפשר העברת כספי סיוע נוספים מהממשל הפדרלי לטקסס הרפובליקנית. גורם בממשל אמר כי ביידן נמצא בקשר עם ראשי כמה מהערים הגדולות ביותר בטקסס, כמו יוסטון, אוסטין ודאלאס, כדי להבטיח שיש להן גישה למשאבים ממשלתיים.

המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, הודה לביידן ואמר כי ההכרזה היא "צעד ראשון חשוב". לפי שירות החיזוי הלאומי, בימים הקרובים צפויה הקלה בטקסס בעקבות עלייה בטמפרטורות.

תושב יוסטון, טקסס, משליך מים לשירותים בשל תקלות באספקת המים בשל גל הכפור, 19 בפברואר 2021. רויטרס
הצינורות התפוצצו מהקור. תושב יוסטון שופך מים לשירותים בביתו/רויטרס

מצב חירום הוכרז גם במדינות אוקלהומה ולואיזיאנה, והעזרה של הבית הלבן תאפשר גם מענקים למגורים זמניים ותיקוני בתים, הלוואות קטנות לכיסוי נזקים לרכוש ותכניות אחרות לסיוע לאזרחים ולעסקים שנפגעו מהאסון. בשבוע שעבר צנחו הטמפרטורות בטקסס ל-18-, שיא של 30 שנה, וכ-3.3 מיליון בתים ובתי עסק היו ללא חשמל בשל העומס האדיר על רשת החשמל.

מועצת החשמל האמינה של טקסס, התאגיד שאחראי על רוב אספקת האנרגיה של המדינה, אמרה כי הצרכנים כבר לנדרשים לחסוך באנרגיה. עם זאת, שיבושי המים הקשים עדיין נמשכים. באוסטין, בירת המדינה, איבדו 1.2 מיליארד ליטרים של מים בעקבות פיצוצים של צינורות שלא עמדו בכפור. יוסטון, העיר הגדולה ביותר בטקסס, נמצאת כולה תחת "אזהרת הרתחת מים" מחשש לזיהומים.

מדפים ריקים בעיר יוסטון, טקסס, בשל גל הקור, 19 בפברואר 2021. רויטרס
הטמפרטורות הגיעו עד ל-18-. מדפים ריקים ביוסטון/רויטרס

כמה מדינות אחרות בדרום ארצות הברית שחוו מזג אוויר קר וחריג בשבוע שעבר מתמודדות גם הן עם שיבושים באספקת המים. במיסיסיפי, העיר ג'קסון שבה חיים כ-150 אלף תושבים, נותקה ממים, וכך גם המחוז הגדול ביותר בטנסי, הכולל את ממפיס ושבו חיים 651 אלף תושבים.

טד קרוז גרם לסערה

לגל הכפור החריג נלוות גם סערה פוליטית, אחרי שהסנאטור הרפובליקני טד קרוז, אחד משני נציגי טקסס בסנאט, ספג ביקורת נוקבת לאחר שהתברר כ טס לחופשה במקסיקו עם משפחתו ביום רביעי האחרון. קרוז התנצל וחזר עם משפחתו לארצות הברית אחרי שתכנן לשהות בקאנקון למשך סוף השבוע.

הסנאטור טד קרוז בנמל התעופה של קאנקון, מקסיקו, לפני המראתו בחזרה לטקסס, 18 בפברואר 2021. רויטרס
נאלץ לשוב לטקסס. קרוז בנמל התעופה בקאנקון, אתמול/רויטרס

מנגד, חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מטרה קבועה למתקפות רפובליקניות, אמרה אתמול כי היא אספה יותר משלושה מיליון דולר לתרומות עבור טקסס. "כשיש כל כך הרבה משפחות שכבר נמצאות על הקצה, שאפילו לא יכולות להתחיל להתמודד עם מצב חירום, כשיש לך אסון כמו זה, זה יכול להחזיר אנשים שנים אחרונה, לא רק למשך כמה ימים", אמרה בביקור בבנק מזון ביוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully