וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-20 מתים בגל הקור בארה"ב, טקסס ללא חשמל: "אני קופא למוות"

מזג האוויר החריג, שמכסה 70% מאמריקה בשלג, צפוי להימשך בימים הקרובים. בטקסס הזעם גובר אחרי שכשני מיליון איש עדיין בעלטה. "אין חשמל, אין חימום, אין מים"

בווידאו: גל קור קיצוני בטקסס/צילום: רויטרס

יותר מ-20 בני אדם נהרגו בארצות הברית בימים האחרונים בשל סופת חורף חריגה המכה במדינות הדרומיות, במיוחד בטקסס. כשני מיליון איש במדינה, שאינה מורגלת למזג אוויר קר כזה, נותרו ללא חשמל בשל קריסת המערכת הנתונה תחת עומס אדיר. המושל קרא לחקור את התנהלות מועצת האנרגיה, והנשיא ג'ו ביידן הכריז מוקדם יותר השבוע מצב חירום במדינה, שחווה את הטמפרטורות הנמוכות ביותר שלה זה 30 שנה.

הכפור העז צפוי להימשך עד לסוף השבוע, ומקרי המוות נרשמו בטקסס, לואיזיאנה, קנטאקי, קרוליינה הצפונית ומיזורי, במהלך תאונות דרכים או הרעלות מפחמן דו-חמצני. מזג האוויר החריג משפיע על כמאה מיליון איש, ולפי שירות החיזוי הלאומי, יותרמ-70% משטחה של ארצות הברית מכוסה בשלג. הסופה הגיעה אף לחלקים הצפוניים והמרכזיים של מקסיקו, שבהם מיליוני אנשים חווים ימים של הפסקות חשמל לסירוגין.

הפסקות החשמל גרמו גם לפגיעה במתקני המים בטקסס, וכמה צינורות התפוצצו בשל הקור. בשל זאת, כשבעה מיליון תושבים במדינה, הנחשבת לבירת האנרגיה של ארצות הברית, נדרשו להרתיח את המים לפני צריכתם. .

שלג בעיר פפלגרוויל, טקסס, 15 בפברואר 2021. רויטרס
כפור חריג בטקסס. שלג בעיר פפלגרוויל, השבוע/רויטרס

"אני ביוסטון, טקסס, וקופא למוות", צייץ כריס פרינס, תושב העיר. "אין חשמל, אין חימום, אין מים. יש לי ארבעה ימים. איך זה קורה עכשיו?". אחר, ג'וש מורגרמן, כתב כי חבר שלו בטקסס "שורף רהיטים באח" כדי להתחמם.

בתחילה האשימו המושל הרפובליקני טוני אבוט ורפובליקנים אחרים את האנרגיה הירוקה במדינה בשיבושים באספקת החשמל, אך אתמול אמר אבוט כי כל מקור אנרגיה בטקסס "נפגע". מושל טקסס אמר כי המצב הנוכחי "בלתי מקובל" וחתם על צו האסור על יצוא של גז טבעי מהמדינה עד 21 בפברואר. הוא אמר כי יבקש לחקור את התנהלות מועצת החשמל האמינה של טקסס, התאגיד הפרטי האחראי לכ-90% מכלל תשתית החשמל של המדינה. לפי הטענות נגדו, התאגיד לא טיפל בליקויים שהועלו בדוח אחר בעקבות גל כפור קיצוני שפקד את טקסס לפני כעשור.

בתגובה, אמר התאגיד כי "אין זה הזמן הראוי" לעסוק בשאלה מי אחראי למשבר, וכי עסוק אך ורק בחידוש האספקה במלואה. בתאגיד הסבירו כי הם מבצעים הפסקות חשמל יזומות על מנת למנוע קריסה מוחלטת של התשתיות.

כפור בעיר יוסטון, טקסס, 17 בפברואר 2021. רויטרס
הסופה הגיעה אפילו למקסיקו. גל קור ביוסטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully