וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה את ראש המל"ל לאחראי לנושא הסכם הגרעין עם איראן

12.2.2021 / 10:04

גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו כי הוא החליט למנות את בן שבת לשליח מטעמו על סוגיית המגעים עם המעצמות ומדינות האזור בנושא, למרות לחצים מצד ראש המוסד להתמנות לתפקיד. ראש המל"ל שוחח אמש עם מקבילו האמריקני ודן עמו בנושא האיראני ובסוגיות נוספות

ביידן: לא נסיר את הסנקציות על איראן עד שלא תפסיק להעשיר אורניום/מתוך טוויטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת לאחראי מטעמו על סוגיית המגעים עם המעצמות בנושא הסכם הגרעין עם איראן וכשליח לנושא - כך מסרו היום (שישי) גורמים ישראלים בכירים. גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי ראש המל"ל הוא בשלב הזה איש הקשר לנושא האיראני מול הממשל האמריקני ועוד יתקיימו דיונים על כך בהמשך השבוע.

בן שבת שוחח אמש בשיחת ועידה מצולמת מאובטחת עם יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ג'ייק סאליבן, ודן עמו בנושא האיראני ובסוגיות נוספות. זו הייתה השיחה השנייה בין השניים אך הפעם הייתה ארוכה ומעמיקה יותר.

מאיר בן שבת. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
ירכז את המגעים מול המעצמות בנושא איראן. בן שבת/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

נתניהו החליט למנות את בן שבת לאחראי על הנושא חרף לחצים של ראש המוסד, יוסי כהן, שרצה לקבל את התפקיד. כהן טען בשיחות סגורות כי הוא יוכל לשכנע את האמריקנים שלא לחזור להסכם הגרעין ואף ניהל קמפיין תקשורתי אגרסיבי בנסיון למצב את עצמו כאחראי לנושא האיראני. עם זאת, נתניהו החליט לבסוף לתת את התפקיד לבן שבת.

במסגרת תפקידו בן שבת גם צפוי לכנס בימים הקרובים צוות בינמשרדי שיגבש את האסטרטגיה הישראלית לשיחות עם ארצות הברית ושאר המעצמות בנושא הגרעין האיראני.

ראש הממשלה יקיים בשבוע הקרוב או בשבוע הבא דיון מדיניות בנושא האיראני יחד עם שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי וראשי מערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully