וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי ובלינקן דנו בתיאום עמדות בנושא החלטת בית הדין בהאג

עודכן לאחרונה: 8.2.2021 / 20:33

שר החוץ ומקבילו האמריקני שוחחו בנושא ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל. אשכנזי הודה לבלינקן על התמיכה: "ההחלטה מסכנת הזדמנות נדירה לקידום השלום במזרח התיכון". בהמשך שוחח גם עם שרי החוץ של גרמניה ורוסיה. אלה המגעים בדרג הגבוה ביותר בין ישראל לממשל ביידן בנושא

בווידאו: נתניהו מגנה את החלטת בית הדין בהאג שאישר חקירה נגד ישראל/צילום: רויטרס

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח הערב (שני) בטלפון עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ודן עמו בתיאום העמדות בנושא החלטת שופטי בית הדין בהאג. אשכנזי הודה לבלינקן על התמיכה האמריקנית בנושא, והדגיש בפניו כי ההחלטה "מסכנת הזדמנות נדירה לקדם את השלום במזרח התיכון". אלה המגעים בדרג הגבוה ביותר בינתיים בין ישראל לממשל ביידן בנושא ההחלטה.

זו השיחה השנייה בין אשכנזי לבלינקן מאז כניסתו של האחרון לתפקיד. שר החוץ ציין כי דן עם מקבילו האמריקני בנושא הגרעין האיראני ובמאמצים לבלום את ההתבססות האיראנית באזור.

אשכנזי התקשר גם לשר החוץ הגרמני הייקו מאס ולשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, וביקש שיתנגדו לפסיקת שופטי בית הדין בהאג.

בית הדין הגבוה בהאג שבהולנד. 20 בדצמבר 2019.. AP
"מסכנת הזדמנות נדירה לקדם את השלום במזרח התיכון". בית הדין בהאג/AP

אתמול פורסם בוואלה! NEWS מפי שני גורמים ישראלים בכירים כי ישראל מתכוונת לפנות ביממה הקרובה לעשרות מדינות בעולם ולבקש מהן להעביר "מסר דיסקרטי" לתובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, בבקשה שלא תקדם את הפתיחה בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה.

משרד החוץ שלח אתמול מברק מסווג לעשרות שגרירויות ישראליות ברחבי העולם, עם הנחיות לפעולה בנוגע לפסיקת שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מיום שישי האחרון. לפי הפסיקה, פלסטין נחשבת למדינה ולכן יש לתובעת סמכות לפתוח בחקירה על פשעים לכאורה שבוצעו בגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים.

הפקידים הבכירים ציינו כי המברק הוגדר כבהול, וכלל הנחיה לפיה יש לפתוח את השגרירויות באופן חריג ביום ראשון הקרוב, ולהזעיק את ראשי הנציגויות כדי שיתעדכנו על תכני ההנחיות ויפעלו בנושא באופן מידי מול הדרגים הבכירים ביותר במדינות שבהן הם נמצאים.

נתניהו: מניח שביידן ידבר איתי, הברית איתנה

במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יוון התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו ליחסיו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמו לא שוחח מאז כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר. לדברי נתניהו, "שוחחתי עם הנשיא ביידן מיד אחרי נצחונו. הוא מקיים שיחות לפי הסדר שמקובל עליו. אני מניח שהוא יגיע גם למדינות המזרח התיכון הוא ידבר גם איתי. הברית ביננו איתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully