וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ראובן בר יותם ("סלומוניקו") הלך לעולמו

8.2.2021 / 13:57

השחקן ראובן בר יותם (בריותי) הלך לעולמו בבית חולים בלוס אנג'לס בגיל 85. הוא התפרסם בעיקר מסרטי "סלומוניקו" בשנות השבעים. בשנת 1980 עזב את הארץ והשתתף בתפקידי אורח בכמה סדרות אמריקאיות, בהן "סיינפלד"

ראובן בר יותם, סלומוניקו. צילום מסך, צילום מסך
הסרט שפרסם אותו, "סלומוניקו". ראובן בר יותם"/צילום מסך, צילום מסך

השחקן ראובן בר יותם (בריותי) הלך לעולמו בבית חולים בלוס אנג'לס בגיל 85. בר יותם התפרסם בעיקר מסרטי "סלומוניקו" בשנות השבעים, בשנת 1980 עזב את הארץ והתארח בכמה סדרות אמריקאיות ובהן "סיינפלד".

בנו, ניסן בריותם, אמר לוואלה! תרבות: "אבא מת מזיקנה, פשוט קרס. הוא חי בארצות הברית, וזכיתי לבקר אותו לפני כשבועיים. הייתי איתו במשך שבועיים שבהם טיפלתי בו וחזרתי לארץ. הוא היה אבא מדהים עבורי. תמיד היינו בקשר, גם לאחר שעבר לארצות הברית והתחתן בשנית. אבא לדעתי הוא הפספוס הכי גדול שהיה בארץ, וחבל. לא פירגנו לו מספיק בארץ. אחרי כמה סרטים מצוינים הוא עזב לאמריקה. יכול היה להיות פה ענק. זה גורלו ומזלו. הוא כתב את כל הסרטים שלו ועד היום אנחנו נהנים מזכויות היוצרים שלו. היה אדם מדהים. אני אוהב אותו".

ראובן בר יותם, כשבועיים לפני מותו, בבית חולים בלוס אנג'לס. ניסן בריותם, באדיבות המשפחה
ראובן בר יותם, כשבועיים לפני מותו, בבית חולים בלוס אנג'לס/באדיבות המשפחה, ניסן בריותם

בר יותם נולד בדצמבר 1935, בן לאב יוצא יוון ואם יוצאת טורקיה, וגדל בחיפה. כבר בגיל 13 שיחק בתיאטרון הילדים והנוער "במתנו", ובהמשך שיחק בתיאטרון האוהל ובתיאטרון חיפה. הוא גם השתתף בתפקיד קטן בסרט האיטלקי-אנגלי "שני אויבים" שבו שיחקו דיוויד ניבן ואלברטו סורדי. בקולנוע הישראלי הוא החל את דרכו בסרט המלחמה "המטרה טיראן" משנת 1968, שכתב וביים רפאל נוסבאום. בהמשך בלט במיוחד בתפקיד הראשי בסרטים "סלומוניקו" וסרט ההמשך "יהיה טוב סלומוניקו", ופורסם כי את ההשראה לדמות קיבל מאביו ומשפחתו יוצאי סלוניקי. הוא שיחק במספר סרטים נוספים ובהם "תעלת בלאומילך" (1969), "בלומפילד" (1971), "המשכנע בע"מ" (1973), "מבצע יונתן" (1977).

בשנת 1980 היגר לארצות הברית והותיר בארץ את אשתו וילדיו. הוא שיחק בכמה תפקידים קטנים בסרטים וסדרות בהוליווד, ובהם המיני-סדרה "מצדה", וכן בתפקידי אורח בסדרות "פרקליטי אל איי", "ניקיטה", "בלוז לכחולי המדים", "מקגייור" ו"סיינפלד", ובסרט "אל תתעסקו עם הזוהן". בארצות הברית התחתן בשנית.

בשנת 2016 יצא הסרט התיעודי "בריותי הקטנה", בבימוי שני ראסד, שמתאר את מסעה של הילה בר יותם, שטענה כי ראובן בר יותם הוא אביה הביולוגי, וכי היא לו רומן ארוך עם אִמה טרם עזיבתו את הארץ. בר יותם הכחיש את היותו אביה הביולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully