וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנאי הכניסה לישראל יוחמרו: אושרה הצעת החוק לסגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים

4.2.2021 / 8:22

מליאת הכנסת אישרה את ההצעה, הכוללת דרישה כי נוסעים ואנשי צוות יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית טרם עלייתם למטוס גם בישראל. הממשלה תוסמך למנוע כניסה ארצה של אזרחים החולים בנגיף, למעט בנסיבות מיוחדות ובאישור מנכ"ל משרד הבריאות

בווידאו: נתניהו אומר שיפעל להארכת הסגר ולסגירת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) סופית את הצעת החוק לסגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים. על פי ההצעה יוחמרו תנאי הכניסה לישראל, כולל דרישה כי נוסעים ואנשי צוות יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית טרם עלייתם למטוס גם בישראל. כמו כן, תוסמך הממשלה למנוע כניסה ארצה של אזרחים החולים בנגיף למעט נסיבות מיוחדות ובאישור מנכ"ל משרד הבריאות.

הממשלה תוסמך להתקין תקנות שיחייבו ביצוע והצגת בדיקות קורונה בכניסה לישראל גם במעברים היבשתיים. תתאפשר יציאה מהארץ למי שיוצא מישראל למקום מגורים קבוע אף אם הוא מקום חדש; אדם עם שני בתים קבועים בארץ ובחו"ל לא יוכל לדלג ביניהם; מי שהתקבל לגביו ממצא חיובי לא יהיה רשאי להיכנס לישראל אלא לפי אישור שקיבל ממנכ"ל משרד הבריאות בנסיבות מיוחדות. התקנות שיגבילו את הכניסה והיציאה יהיו בתוקף לתקופה שלא תעלה על 14 ימים; התקנות הנוגעות לחיוב בדיקות קורונה יהיו בתוקף ל-28 ימים.

עיקרי ההצעה

  • נוסעים ואנשי צוות יחויבו בהצגת בדיקה שלילית טרם עלייתם למטוס גם בישראל
  • הממשלה תוסמך למנוע כניסה ארצה של אזרחים החולים בנגיף למעט בנסיבות מיוחדות
  • חובת ביצוע והצגת בדיקת קורונה בעת כניסה לישראל ובמעברים היבשתיים
  • תתאפשר יציאה מהארץ למי שיוצא מישראל למקום מגורים קבוע
  • אדם עם שני בתים קבועים בארץ ובחו"ל לא יוכל לדלג ביניהם
  • מי שהתקבל לגביו ממצא חיובי לא יהיה ראשי להיכנס בישראל אלא באישור מיוחד

עוד בוואלה!

הממשלה שוב תחליט על הסגר ברגע האחרון: "נתניהו משחק בחיי אדם"

לכתבה המלאה
נתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תנאי הכניסה לישראל יוחמרו. נתב"ג/ראובן קסטרו

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת כיום עם גל תחלואה שלישי, החמור ביותר שהיה מתחילת המגפה. בגל הנוכחי מספר החולים המאומתים הגיע לשיא של מעל 10,000 חולים מאומתים ליום. קיימים עומס אדיר בקופות החולים ובבתי החולים ושיאי תחלואה קשה שלא נראו כמותם, וזאת במקביל למבצע החיסונים האינטנסיבי".

"כבר בתחילת ההתמודדות עם נגיף הקורונה עלה הצורך בהטלת המגבלות על חוזרים לישראל מחו"ל, בשל התחלואה מחוץ לישראל וכדי למנוע התפשטות של הנגיף בישראל והחמרה של רמת התחלואה במדינה כתוצאה מחזרתם של חולי קורונה מחו"ל. בתקופה האחרונה הצטרפו לחששות אלה חששות מווריאנטים (מוטציות) של הנגיף".

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"מספיקה חדירה של מקרה אחד לישראל כדי ליצור התפרצות". נתב"ג/ראובן קסטרו

עוד נכתב כי "לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, כאשר מדובר בווריאנט, מספיקה חדירה של מקרה אחד לישראל כדי ליצור התפרצות, התפשטות ובהמשך נזק בריאותי מהותי לאוכלוסיית ישראל. כניסה לישראל של וריאנט העלול לגרום לעמידות בפני החיסון יוצרת חשש משמעותי להחמרה בהתפשטות הנגיף ובתחלואה ממנו בישראל וכמו כן שלילת האפקטיביות של החיסונים לבלימתה".

"וריאנט של הנגיף עלול אף לאיים בהדבקה חוזרת בקרב מחלימים. זו סכנה ממשית לעלייה בתחלואה ובתמותה וסכנה ממשית לבריאות הציבור בישראל, ויש לנקוט צעדים מהירים כדי לבלום אותה. מאחר שהזיהוי של וריאנט במדינה מגיע באיחור, לאחר שכבר הייתה הדבקה בתוך המדינה, חשוב לנקוט פעולות מניעה שימנעו אפשרות כניסה של אותם וריאנטים למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully