וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני המשפט בסנאט: צוות ההגנה של טראמפ מתחלף

על פי הדיווחים, עורכי הדין שהיו אמורים לייצג את הנשיא לשעבר המואשם בהסתה להתקוממות בקונגרס עזבו או התפטרו, וטרם ברור מי ייצג את טראמפ. המשפט, הראשון בהיסטוריה של נשיא לשעבר, צפוי להסתיים בזיכוי לטראמפ אחרי שרוב הסנאטורים הרפובליקנים הביעו התנגדות לקיומו

בווידאו: הסנאט אישר לדחות את משפטו של טראמפ בשבועיים/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ סיים את ההתקשרות עם עורכי הדין שהיו אמורים לייצג אותו במשפט בסנאט שייפתח בשבוע הבא. טראמפ מואשם בהסתה להתקוממות של תומכיו בגבעת הקפיטול בתחילת החודש, שהסתיימה בחמישה הרוגים.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית, העזיבה של עורכי הדין בוץ' באוורז ודברוה ברברי הייתה בהסכמה הדדית. בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי שני חברים נוספים בצוות ההגנה, התובעים הפדרליים לשעבר גרגר האריס וג'וני גאסר, עזבו אחרי שסירבו להגן על טראמפ על בסיס הטענות להונאת בחירות. לפי CNN, גם ג'וש הווארד, שלאחרונה הצטרף לצוות, עזב.

"עשינו עבודה רבה, אבל טרם קיבלנו החלטה סופית לגבי הצוות המשפטי שלנו, והיא תיעשה בהקדם", כתב ג'ייסון מילר, יועצו של טראמפ, בטוויטר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ורעייתו מלניה נוחתים בפאלם ביץ', פלורידה, 20 בינואר 2021. רויטרס
מתרגל לחיים באזרחות. טראמפ עם חזרתו לפלורידה, החודש/רויטרס

טראמפ, שעבר לאחוזתו בפלורידה לאחר תום נשיאותו ב-20 בינואר, הוא הנשיא הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית שעומד למשפט הדחה שני. בתחילת השנה שעברה זיכה אותו הסנאט במשפט שעסק בפרשת אוקראינה-גייט, וגם הפעם זה צפוי לקרות.

45 מתוך 50 סנאטורים רפובליקנים הצביעו בשבוע שעבר בעד עצירת המשפט עוד לפני תחילתו, בטענה שלא ניתן להעמיד לדין נשיאים אחרי שעזבו את תפקידם. הדמוקרטים יזדקקו לתמיכה של 17 רפובליקנים שיצטרפו ל-50 הנציגים שלהם בסנאט כדי להרשיע את טראמפ, ובכך למנוע ממנו התמודדות נוספת בעתיד על משרה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully