וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד ה-IATI וג'ולט יכשירו חברות הייטק לניהול הליך גיוס הוגן

27.1.2021 / 13:08

לראשונה בישראל תבוצע הכשרה לאנשי ונשות גיוס בהייטק, שמיועדת לסייע בגיוון האוכלוסיות המועסקות בתעשייה: "מחקרים הראו שהאפליה וההטיה מתחילים עוד בשלב הגיוס"

ארז צור. סיון פרג',
ארז צור, יו"ר IATI/סיון פרג'

לראשונה תבוצע בישראל הכשרה לאנשי ונשות גיוס בהייטק שמיועדת לסייע בגיוון האוכלוסיות המועסקות בתעשיית ההייטק. האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) הקים וועדה מיוחדת שמטרתה לבחון ולקבוע מהו הליך של 'גיוס הוגן ומגוון' בקבלה למשרות הייטק בישראל. בוועדה לוקחות חלק דמויות בכירות מחברות מובילות בתעשיית ההייטק בישראל ובראשן נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל, גיא שמש, סמנכ"ל ארגון האפליקציות בחטיבת התוכנה בנוקיה, אפרת שפר, מנכ"לית פיליפס ישראל, ליסה זייצ'ק סמנכ"לית משאבי אנוש באפספלייר, ויפתח יפה, סמנכ"ל משאבי אנוש בצ'ק פוינט.

אלה חברו יחד בכדי לשפר את הליכי הגיוס בהיבט של ייצוג וגיוון רחב יותר בהייטק הישראלי. הוועדה תוציא קול קורא לארגונים שונים המייצגים אוכלוסיות שסובלות מתת-ייצוג בהייטק. לאחר מכן, הוועדה תגדיר את הסטנדרט המצופה בתעשיית ההייטק בהליכי הגיוס ההוגן, החל מתיאור המשרה, פרסום המשרה וניהול של הליך ראיון מכיל וכוללני לכל האוכלוסיות הקיימות בחברה הישראלית.

כחלק מפעילות הוועדה, איגוד IATI חבר לסטארטאפ הישראלי, חבר האיגוד Jolt, שמתמחה בביצוע הכשרות ותוכניות לימוד פרקטיות לעובדים ומנהלים בהייטק, על מנת ליצור הכשרה יעודית לצוותי משאבי האנוש של חברות ההייטק השונות.

רועי דויטש. עומר הכהן,
רועי דויטש, מנכ"ל ומייסד שותף של ג'ולט/עומר הכהן

במסגרת התכנית אותה מפתחת ג'ולט, יועברו תכנים ממומחים ומומחיות ישראלים ובינלאומיים למנהלים ועובדי משאבי אנוש בחברות השונות. בוגרות ובוגרי ההכשרה של ג'ולט, יזכו להסמכה של "מגייס.ת הוגנ.ת ומגוונ.ת", אותה תוכל החברה להציג באתר ומול עובדים פוטנציאליים הנמצאים בתהליכי מיון בחברה.

"צריך להעלות את הגיוון בהייטק הישראלי", אומר רועי דויטש, מנכ"ל ומייסד שותף של ג'ולט, "מחקרים הראו שהאפליה וההטיה מתחילה עוד משלב הגיוס, החל מתיאור המשרה והגדרת הקריטריונים שמונעים נגישות לאוכלוסיות ומגדרים מסוימים. לראשונה, יחד עם ה-IATI, כארגון הגג של התעשיות המתקדמות בישראל, נגדיר מהו גיוס הוגן ומגוון בהייטק הישראלי ונייצר הליך מוסכם שמסדיר זאת. מובן שכל חברה מחפשת את המועמדים המתאימים ביותר עבורה, אבל האחריות שלנו היא לוודא שהליך החיפוש אחר העובדים והעובדות המתאימים מכיל, מזמין ונגיש לכל האוכלוסיות וללא הטיות מיותרות".

"למרות משבר הקורונה, תעשיית הייטק הישראלית ממשיכה לגדול ולהוות קטר צמיחה משמעותי למשק הישראלי, אומר ארז צור, יו"ר IATI ונשיא קרביין. "עם זאת, למרות הגידול, התעשייה סובלת מייצוג חסר של אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית כגון נשים, ערבים ישראלים, חרדים, אתיופים, תושבי פריפריה, קהילת הלהט"ב ואחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מכירים בחשיבות של גיוון תעסוקתי"

נכון להיום, מועסקים בתעשיית ההייטק כ-8,300 בוגרי מדע והנדסה מהחברה הערבית, רובם בחברות רב לאומיות. נתון זה מייצג כ- 58% מכלל הבוגרים הערבים במדע, הנדסה וטכנולוגיה, והמשמעות היא שאלפי אקדמאים ערבים הרלוונטיים להייטק פשוט לא מוצאים את דרכם לתעשייה. קליטת 2,000 מועסקים ערבים בשנה תתרום לפתרון בעיית המחסור בכוח אדם מיומן בשוק ההייטק תוך פחות מחמש שנים. באשר לבדואים, ההערכות בשטח הן כי כיום משולבים רק כמה עשרות בודדות של מהנדסים ומהנדסות בדואים (כ-50) בחברות הייטק ותעשיות עתירות ידע כאשר האוכלוסייה הבדואית בנגב מונה כ-250,000. באשר למגזר החרדי, חלקו לא נפקד מתעשיית ההייטק אם כי הוא רחוק מלגלם את שיעורו באוכלוסייה. מספר השכירים החרדים העובדים בתחום עומד על 9,700 המהווים כ- 3% מכלל העובדים בתחום (זאת לעומת שיעור החרדים באוכלוסייה העומד על כ-12%). בשנים האחרונות ניכרת צמיחה בשיעור העובדים החרדים בתחום אך הם עדיין בתת ייצוג. כאן נמצא האתגר שלנו לבנות תוכניות שיסייעו לחרדים לשפר את הכניסה שלהם לעולם ההייטק לחברות טובות, למשרות טובות בשכר גבוה ולתפקידים בליבת עולם ההייטק.

גיוון תעסוקתי בהייטק הוא לא רק ערך חברתי אלא גם צורך עסקי להצלחה מסחרית. ולכן, IATI החליט להרים את הכפפה ויצר פורום מתכלל ייחודי של Diversity& Inclusion שיפעל להנגיש את הנושא לתעשיית ההייטק הישראלית ויטפל בחסמים המעכבים העסקת אוכלוסייה מגוונת. הפורום יחבר גם גופים נוספים ממשרדי הממשלה, עמותות וארגונים היכולים לתרום ולעזור להשיג את המטרה, שעיקרה שיקוף החברה הישראלית בהייטק".

"כולם כבר מכירים בחשיבות של גיוון תעסוקתי מבחינה עסקית, כלכלית וחברתית", אומרת נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל, מראשי הפורום, "אבל עכשיו צריך להפשיל שרוולים ולעבוד בזה. התגייסות של בכירי החברות הטכנולוגיות בארץ הכרחית כדי לגרום לשינוי לקרות. בשביל זה אנחנו כאן".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully