וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: 32 הרוגים ופצועים בפיגוע התאבדות כפול בבגדאד

עודכן לאחרונה: 21.1.2021 / 18:44

אחרי שנים של רגיעה, הטרור חזר לבירה אחרי ששני מחבלים מתאבדים התפוצצו בלב שוק בזה אחר זה. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך החשד נופל על דאעש, שממשיך להיות פעיל במדינה ולהוציא לפועל מתקפות ופיגועים

בווידאו: תיעוד הפיגוע הכפול בשוק בבגדאד/מתוך טוויטר

לפחות 32 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו היום (חמישי) אחרי פיגוע התאבדות כפול בבגדאד, בירת עיראק - כך אמרו גורמים רשמיים. זאת המתקפה הראשונה בעיר אחרי כמה שנים של שקט יחסי.

הפיגוע היה בשוק סמוך לכיכר טיראן, שהתמלא בדם, ומשרד הבריאות הודיע כי כל בתי החולים בעיר נערכים לטיפול בפצועים. שום ארגון לא קיבל אחריות בשלב זה, אחר החשד המידי נופל על דאעש, שממשיך להיות פעיל במדינה שנים אחרי שעיראק הכריזה ניצחון על הארגון הקיצוני. הפיגוע המשמעותי האחרון בבגדאד היה בינואר 2018, אז נהרגו 27 בני אדם, באותו מקום שבו אירע הפיגוע היום.

הגנרל תחסין אל-חפאג'י, דובר פיקוד המבצעים המשותפים, האחראים על זרועות כוחות הביטחון העיראקיים, אמר כי המחבל הראשון זעק בלב השוק שהוא חולה, וגרם לאנשים להתאסף סביבו - אז הוא פוצץ את חגורת הנפץ שלו. לדבריו, המחבל השני התפוצץ זמן קצר לאחר מכן.

"מעשה הטרור הזה בוצע על ידי תא רדום של 'המדינה האסלאמית'", אמר. הוא הוסיף כי דאעש "רוצה להוכיח את קיומו" אחרי שספג מכות כואבות במבצעי הצבא נגד אנשיו.

זירת פיגוע התאבדות בשוק, בגדאד, עיראק, 21 בינואר 2021. רויטרס
הפיגוע האחרון בבגדאד היה באותו מקום. הרס בשוק אחרי הפיצוצים/רויטרס

מדינות ברחבי העולם הערבי גינו את הפיגוע הקשה, וכך גם שגרירות ארצות הברית בבגדאד. האפיפיור פרנציסקוס, שאמור להגיע לעיראק בתחילת מרץ כדי לעודד את הקהילות הנוצריות שהותקפו קשות על ידי דאעש, אמר כי המתקפה היא "מעשה אכזריות חסר מצפון" ודחק באזרחים להחליף את האלימות באחווה ובשלום.

זירת פיגוע התאבדות בשוק, בגדאד, עיראק, 21 בינואר 2021. רויטרס
הטרור חזר לעיר. כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בבגאד, היום/רויטרס

עיראק נמצאת במתיחות רבה לקראת בחירות שאמורות להתקיים באוקטובר, אחרי שנדחו השבוע ממועדן המקורי בקיץ. בנוסף לכך, המדינה חוששת להפוך שוב לזירת התגוששות בין שכנתה איראן לבין בעלת בריתה ארצות הברית, אחרי שלאורך השנה האחרונה שוגרו ללא הפסקה רקטות לעבר השגרירות האמריקנית בבגדאד. בוושינגטון מאשימים את המיליציות השיעיות הפרו-איראניות.

מאז אוקטובר חלה ירידה בהיקף השיגורים אחרי הכרזה של המיליציות על סוג של הפוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully