וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה תרד, גל נוסף במרץ: תחזית המומחים ליום שאחרי הסגר

20.1.2021 / 6:30

אנשי מכון ויצמן הציגו בדיון הממשלה על הארכת הסגר את התרחישים הצפויים להמשך. לפי המצגת שהראו, בתחילת החודש הבא יהיו כ-7,000 מאובחנים יומיים ו-900 חולים קשים, וייתכן שתחול הידרדרות נוספת בהמשך. התחזית לסוף מבצע החיסונים: 45% מהאוכלוסייה בלבד תקבל את המנות

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

אנשי מכון ויצמן הציגו אמש (שלישי) את התרחישים הצפויים למצב התחלואה בסוף הסגר, לפני שהתקבלה החלטת הממשלה על הארכתו בעשרה ימים, עד 31 בינואר. לפי המצגת שהראה פרופ' ערן סגל לשרים, תחול ירידה הדרגתית במספר המאובחנים והחולים הקשים, אך מבצע החיסונים לא יגיע למרבית האוכלוסייה וגל תחלואה נוסף עשוי להגיע בהמשך.

מסקנות המכון חושבו רק עד 29 בינואר, אולם היומיים האחרונים לסגר יהיו בסוף השבוע, כך שלא צפויה עלייה דרמטית בתנועה ובאינטראקציות שמובילות להמשך שרשראות ההדבקה. לפי התרחישים שהוצגו, בסוף הסגר ישראל תעמוד על בין 6,500 ל-7,500 מאובחנים יומיים, ומצבם של בין 850 ל-950 חולים יהיה קשה.

לצד הירידה בנתוני התחלואה, צופים במכון וייצמן כי מקדם ההדבקה ירד לפחות מ-1. עוד חזו כי תחול מגמת ירידה בחולים הקשים החדשים ובמאושפזים בבתי החולים, בזכות מבצע החיסונים. לדברי המומחים, בחודש הבא מספר החולים הקשים ביחס למאובחנים צפוי לרדת פי שלוש.

לקריאת המסמך המלא

עובדי כללית לוקחים בדיקות קורונה, מודיעין עילית. 22 בספטמבר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90, פלאש 90
צפוי גל תחלואה נוסף. אנשי רפואה מבצעים בדיקות קורונה במודיעין עילית/פלאש 90, יוסי אלוני, פלאש 90

למרות ש-80% מהציבור בכל שכבת גיל יבחר להתחסן, לפי תחזיות מכון ויצמן בתום המבצע כ-45% מהציבור יחוסן, בין היתר בשל האיסור לחסן ילדים. לכן ייתכן גל תחלואה נוסף במרץ, אבל העלייה בחולים קשה בבתי החולים צפויה להיות מתונה יותר.

במכון ויצמן אף המליצו לתמרץ את האוכלוסייה להתחסן, כדי להגיע ליעד של 95% מחוסנים בקרב האוכלוסיות בסיכון, ולהוריד משמעותית את פוטניציאל התמותה.

המומחים הוסיפו שהתפשטות מוטציית הקורונה הבריטית ככל הנראה מורידה משמעותית את השפעת הסגר והחיסונים, והדגישו שעדיין אין הערכה טובה ליעילות החיסונים. לפי התחזית, יעילות הסגר השלישי תהיה בסופו של דבר דומה לזו של הסגר השני.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
רק 45% מהאוכלוסייה יחוסנו. אחות במתחם חיסוני קורונה בפתח תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

אתמול עדכן בית החולים שיבא בתל השומר כי התוצאות הראשוניות של חיסון הצוותים הרפואיים, שבוע לאחר המנה השנייה, מעלות כי החיסון אף יעיל מהמצופה. המחקר נערך בקרב 400 מהעובדים, שקיבלו את המנה הראשונה לפני כחודש וחצי, ואת המנה השנייה לפני שבוע.

על פי המחקר של פייזר, כ-95% מבין העובדים שחוסנו צפויים לפתח נוגדנים למחלה, שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-4,000 ישראלים. אתמול בבוקר עדכן משרד הבריאות כי 10,021 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - מדובר בשיא תחלואה יומי מפרוץ המגיפה. בכך, עלה מספר המאומתים בישראל ל-562,167.

באותה יממה התבצעו כ- 100,693 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 10.2%. מספר החולים הפעילים הוא 81,059. בבתי החולים מאושפזים 1,947 חולים, מתוכם 277 מונשמים ו-1,114 חולים קשה. נכון לאתמול, 4,049 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully