וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נגד אוחנה: מניעת חיסונים מאסירים מנוגדת לערכי המדינה

נשיא המדינה הביע התנגדות למדיניותו של השר לביטחון הפנים שלא לחסן נגד קורונה אסירים בבתי הכלא, וטען כי הדבר איננו עומד "בקנה אחד עם ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית". ביום שלישי ידון בג"ץ בעתירה נגד החלטת אוחנה. 30 אסירים בבית הסוהר "רמון" אובחנו בקורונה

בווידאו: הנשיא ריבלין מזהיר מפני אנרכיה/צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא היום (חמישי) נגד החלטתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שלא לחסן אסירים בבתי כלא, ואמר כי הדבר נוגד את ערכי המדינה. "מניעת טיפול רפואי מציל חיים מבני אדם המצויים בכלא - בין אם בשל עונש שנגזר עליהם על ידי בית המשפט ובין אם בשל הימצאותם במעצר בטרם הכרעת הדין - איננה עומדת בקנה אחד עם ערכינו, ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית", כתב ריבלין.

ריבלין צייץ בטוויטר כי פנה הבוקר אל שר הבריאות יולי אדלשטיין בעניין, וביקש כי "יפעל להבטיח בהתאם לסמכויותיו שהנושא יבוא לידי פתרון בהקדם". הוא בירך את אדלשטיין על תמיכתו במתן חיסונים לאסירים, וכתב: "אני מחזק את ידיך בבחירתך לגבות את הגורמים המקצועיים, לפיה יש לקדם את מתן החיסונים לאוכלוסיית הכלואים בישראל באופן מיידי - למען שמירה על בריאותם, כמו גם על בריאותם של הסוהרים וסגל שירות בתי הסוהר".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל את מנת החיסון השניה בבית החולים הדסה עין כרם , 10 בינואר 2021. מארק ניימן / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
חיזק את תמיכתו של אדלשטיין. ריבלין לאחר קבלת החיסון השני, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן / לע"מ

בג"ץ ידון ביום שלישי בעתירות שהוגשו נגד סירובו של השר אוחנה לחסן אסירים מעל גיל 60 בשלב זה. חמישה ארגוני זכויות אדם עתרו נגד החלטת השר, יחד עם לשכת עורכי הדין. העתירה הוגשה אחרי שאוחנה עמד על סירובו לחסן אסירים במקביל לאנשי הסגל בשירות בתי הסוהר (שב"ס), אלא רק אחריהם, על אף שבמשרד היועמ"ש הבהירו כי אין תוקף להחלטתו.

שב"ס היה אמור להגיש ביום ראשון השבוע לבג"ץ את תוכניתו לחיסון האסירים, אך בית המשפט אישר להם להגיש את העדכון יחד עם התגובה המקדמית לעתירות שתוגש עד יום לפני הדיון.

30 אסירים אובחנו בקורונה בבית הסוהר רמון

בינתיים, בעוד סוגיית חיסון האסירים עדיין נידונה, שב"ס עדכן היום כי 30 אסירים בבית הסוהר "רמון" אובחנו כחיוביים לקורונה.

"כולם ללא תסמינים ומצבם טוב", נמסר בהודעת שב"ס. "הכלואים הועברו לבידוד רפואי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נערך חקר אפידמיולוגי ובהתאמה יוחלט על בידוד רפואי ויילקחו דגימות". עוד אמרו בארגון, כי בעקבות הגילוי, מתבצע "חיטוי יסודי" בכלל אגפי המתקן.

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
דובק בעמדתו. השר אוחנה/ראובן קסטרו

גם שר הביטחון בני גנץ התבטא השבוע בעניין הסערה סביב חיסון האסירים. גנץ שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש להורות לאוחנה לאפשר את החיסון. במכתב הבהיר גנץ כי המהלך אינו חוקי ובא על רקע פוליטי.

בשבוע האחרון ממשיך השר לביטחון הפנים לדבוק בעמדתו בניגוד להנחיות. בסוף השבוע המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, הודיעה לאוחנה כי החלטתו "ניתנה בחוסר סמכות" ולפיכך אינה יכולה לעמוד על דעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. בתגובה, אוחנה השיב בחריפות וטען שתיאם את ההחלטה עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully