וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל המדיה ולדימיר גוסינסקי קרוב לחתימה על הסכם להשקעה בערוץ 10

רוני קורן-דינר

26.1.2003 / 16:04

גוסינסקי ואנשיו נועדו היום עם נציגי חברת מרחב וההנהלה הבכירה של הערוץ במשרדי חברת ישראל 10

איל המדיה היהודי-רוסי ולדימיר גוסינסקי קרוב מאוד לחתימה על הסכם ההצטרפות שלו לגרעין המשקיעים בערוץ 10; כך נודע ל-TheMarker. גוסינסקי ואנשיו נועדו היום עם נציגי חברת מרחב שבבעלות מימן ועם ההנהלה הבכירה של הערוץ במשרדי חברת ישראל 10. בשבועות האחרונים היו בין הצדדים כמה פגישות, האחרונה שבהן ביום חמישי האחרון. מקורבו של גוסינסקי ונציגו בארץ, עו"ד צבי חפץ, הכחיש כי המגעים קרובים לסיכום.

מימן מנסה מזה חודשים רבים למצוא משקיע אסטרטגי שייכנס לערוץ 10 ויוריד את נטל הזרמת המימון המוטל עליו, כמו גם ימלא את התנאי שדרש בנק לאומי להמשך ליווי האשראי לערוץ. בכנס המדיה של איגוד המפרסמים בשבוע שעבר חזר מימן על הצהרתו כי בתוך שנתיים יהפוך הערוץ לשחקן מרכזי בשוק, והוסיף כי כמה משקיעים פוטנציאליים מתעניינים כיום בהשקעה בערוץ.

הנהלת חברת מרחב אינה מאשרת ואינה מכחישה את המגעים המתקדמים עם גוסינסקי בימים האחרונים: "כפי שנאמר בעבר, מספר גורמים הביעו עניין בהשקעה בערוץ 10. בעלי המניות בוחנים כרגע מספר אפשרויות במטרה לחבור לשותף אסטרטגי, שיצטרף לתנופה בה מצוי הערוץ", מסר דובר הקבוצה.

ההשקעה הכוללת של בעלי המניות בערוץ 10 עד היום נאמדת ב-300 מיליון שקל. סכום זה מורכב מהלוואות בעלים, ערבויות שניתנו לבנקים והתחייבויות נוספות. חלקה של חברת מרחב, שבבעלות מימן, מתוך סכום זה, נאמד ב-150 מיליון שקל.

גוסינסקי, בעל 27% ממניות "מעריב", מעוניין למכור את החזקותיו בעיתון לפי שווי של 400 מיליון דולר, ואף קיבל כמה הצעות בעניין מאז נודע הדבר. גוסינסקי רכש את המניות בשנת 1998, לפי שווי של כ-340 מיליון דולר לעיתון. דרך "מעריב" לגוסינסקי גם נציגות בדירקטוריון זכיינית ערוץ 2 טלעד, והוא בעלי ערוץ RTV המשודר ברוסיה ונקלט בישראל, וכן נמצא בעיצומו של הליך משפטי סביב רכישת מניות חברת IGB בערוץ הייעודי ברוסית "ישראל פלוס" (19%).

החזקותיו העקיפות של גוסינסקי בטלעד מונעות ממנו לפי שעה את הכניסה לערוץ 10 בשל בעלות צולבת. עם זאת, אם ימכור גוסינסקי את החזקותיו ב"מעריב", תיפתר מגבלה זו. יצוין עוד כי לפי התיקון לחוק הרשות השנייה שעבר לאחרונה בכנסת, ממילא ייאלצו המו"לים של העיתונים הגדולים, ארנון מוזס ועופר נמרודי, לבחור עד נובמבר 2005 בין מכירת החזקותיהם בזכייניות ערוץ 2 לבין מכירת החזקותיהם בחברות הכבלים. לפיכך, ייתכן שגוסינסקי מכין את הקרקע כבר עתה להשקעה בערוץ המסחרי הנוסף, ערוץ 10, ולמכירת ההחזקות ב"מעריב" ובטלעד.

לפני כחודש מכר עו"ד חפץ, נציגו של גוסינסקי ב"מעריב" כאמור, את כל החזקותיו בחברה שהסתכמו בכ-1.09% לגורם שלישי תמורת כ-2 מיליון דולר. לפני כשבועיים הודיעה חברת מעריב החזקות לבורסה כי חברת מוסט, הנשלטת על ידי גוסינסקי, העבירה את כל החזקותיה בעיתון לגוסינסקי עצמו. עוד סוכם כי מוסט תעביר לגוסינסקי את כל התחייבויותיה כלפי החברה וכן את כל זכויותיה והתחייבויותיה של מוסט כלפי הכשרת הישוב תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully