וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה אישרה לשימוש את החיסון נגד הקורונה של חברת אסטרהזניקה

30.12.2020 / 9:12

בחיסון, שפותח בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, יתועדפו תחילה אנשים בקבוצות הסיכון. בחודש שעבר נודע כי גם ישראל חתמה על הסכם עם החברה לרכישת מיליוני חיסונים. "החיסון הוא הדרך שלנו ליציאה מהמגיפה"

בווידאו: נהגים תקועים בריטניה בשל סגירת הגבול/צילום: רויטרס

בריטניה אישרה היום (רביעי) לשימוש חירום את החיסון נגד הקורונה של חברת אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד. בכך, נהפכה למדינה הראשונה בעולם לאשר את החיסון של החברה.

שר הבריאות במדינה, מאט הנקוק, אמר כי החיסון יתועדף תחילה לטובת אנשים בקבוצות הסיכון, וכי מאות אלפי מנות חיסון יהיו מוכנות לשימוש כבר בשבוע הבא. "החיסון הוא הדרך שלנו ליציאה מהמגיפה", הוסיף.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב לאישור החיסון ואמר כי "מדובר בחדשות מצוינות ובניצחון למדע הבריטי. נתקדם עכשיו במהירות ונחסן כמה שיותר אנשים".

בריטניה הזמינה בינתיים כ-100 מיליון מנות של החיסון, שאמורות לחסן כ-50 מיליון איש. המדינה מתמודדת בימים אלו עם המוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה, שלטענת הממשלה והמדענים מדבקת יותר מזה המקורי.

באסטרהזניקה, כמו גם בחברות נוספות המפתחות חיסונים לנגיף, הודיעו כי הם בוחנים את ההשפעות של המוטציה, אך כי הם מאמינים שהחיסונים יהיו אפקטיביים גם בהתמודדות מולה.

עוד בוואלה!

ביידן: "טראמפ הבטיח לחסן 20 מיליון איש עד סוף השנה. בינתיים הגענו לעשירית"

לכתבה המלאה
מבחנות עם חיסון של חברת אסטרהזניקה - 20 נובמבר 2020. רויטרס
מבחנות עם חיסון של חברת אסטרה-זניקה/רויטרס

בחודש שעבר נודע כי ישראל הגיעה להבנות עם אסטרהזניקה לרכישת 10 מיליון מנות חיסון. החברה הודיעה כי החיסון שלה יעיל בשיעור של עד 90% במניעת הדבקה. לפי תוצאות המחקר שהחברה ביצעה, היעילות המירבית של החיסון מגיעה אם ניתנת חצי מנה, ואז מנה מלאה בהפרש של חודש לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully