וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד משכו את הבקשה להכריז על שאשא ביטון כח"כית פורשת

עודכן לאחרונה: 28.12.2020 / 16:42

יו"ר הסיעה זוהר ביטל את הבקשה לאחר שנכשל להשיג רוב, בעוד מאחורי הקלעים התנהל קרב בין נתניהו לסער על קולות החרדים. כעת, הח"כית שהצטרפה ל"תקווה חדשה" תוכל להתמודד בבחירות בכל סיעה ולקבל את מימון המפלגות: "לא לקחתי שקל מהליכוד"

בווידאו: בליכוד משכו את הבקשה להכריז על שאשא ביטון כפורשת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר משך היום (שני) מוועדת הכנסת את בקשתו להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון כפורשת מהמפלגה. זאת, בתום דיון שארך שלוש שעות ולאחר שלא הושג רוב לבקשה.

אם הבקשה הייתה מאושרת, שאשא-ביטון לא הייתה יכולה להתמודד לכנסת הבאה במסגרת סיעה קיימת אלא רק באמצעות מפלגה חדשה - מהלך שהיה מאלץ אותה ואת חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מדרך ארץ להתנתק מהפלטפורמה הפוליטית בה הם מכהנים כיום. אולם, משלא אושרה הבקשה, שאשא-ביטון תוכל להתמודד בבחירות הבאות בכל סיעה, גם כזו המיוצגת כיום בכנסת, ולקבל את מימון המפלגות שמגיע לה.

לאחר שמשך את הבקשה, האשים זוהר כי "הדיון היה פוליטי. אלך עם הנושא לוועדת הבחירות. זה יום עצוב לכנסת". יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג, השיב לו כי "הדיון היה ענייני, רק שהסתמן רוב לשלילת הבקשה".

ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
"לא דיברתי רעה על הליכוד עד השבוע". שאשא-ביטון, החודש/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

לוואלה! NEWS נודע כי מאחורי הקלעים של ההצבעה התנהל קרב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לגדעון סער. מנהל לשכת נתניהו, אשר חיון, שוחח עם ראשי יהדות התורה כדי לשכנע אותם לתמוך בבקשה, ואילו סער ניסה להשפיע באמצעות בתי הרבנים המזוהים עם חלקים ביהדות התורה כדי שהח"כים יתנגדו לבקשה. ביהדות התורה לא נקטו עמדה פומבית, ויו"ר הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס לא חשף כיצד יצביע, גם בשיאו של הדיון.

גם השר לשעבר זאב אלקין ממפלגתו של סער הפעיל לחצים דומים על חברי הכנסת. רק כשיו"ר הוועדה הודיע כי יצביע נגד הבקשה, והתברר כי חברי הכנסת מהרשימה המשותפת יצטרפו אליו, הודיע ח"כ זוהר כי הוא מושך אותה כך שלא תתקיים עליה הצבעה.

מיקי זוהר במהלך כינוס ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
יביא את הסוגיה לוועדת הבחירות, ח"כ זוהר בוועדת הכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

שאשא-ביטון שהודיעה לאחרונה על הצטרפותה למפלגתו החדשה של סער היא חברה מטעם סיעת "ליכוד" בכנסת ה-23, וסיעה זו מייצגת בכנסת שתי מפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת - הליכוד וכולנו. בעת הגשת הרשימה, בינואר 2020, הגישו שתי המפלגות הסכם, בו הבהירו כי "מועמדת כולנו ח"כ שאשא-ביטון מתחייבת שלא לפרוש מהסיעה המשותפת". בסוף ההסכם חתמה ח"כ שאשא-ביטון כי היא "מתחייבת באופן אישי שלא אפרוש או אתפצל מהסיעה המשותפת, לכל משך כהונתה של הכנסת ה-23".

ח"כ זוהר נימק בדיון את הבקשה וטען כי "אין כאן שום מרכיב פוליטי". לדבריו, הבקשה נועדה למנוע "מצב שבו חבר כנסת יחליט לפני הבחירות להתמודד עם מישהו אחר, והוא לא יצטרך לפרוש כי לכל ההסכמים שייחתמו בכנסת לא יהיה תוקף. זה המצב שאנחנו רוצים?".

"המאבקים של הליכוד נגד גדעון סער הם לא העניין כאן", טען ח"כ זוהר, וציין כי אם הוועדה לא תאשר להכריז עליה כפורשת "דבר אחד יקרה: בפעם הבאה שיהיו בחירות, יהיו כאן מעברים בין מפלגות כמו במערב הפרוע".

ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
"אני לא לוקחת איתי כלום מהליכוד". ועדת הכנסת דנה בבקשת הליכוד, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

ח"כ שאשא-ביטון הגיבה לדברים, וטענה כי ההסכם עם הליכוד מחייב אותה רק לכנסת ה-23, ולכנסת הבאה היא תוכל להתמודד בכל מפלגה אחרת. "אז למה אני לא יכולה להודיע שאתמודד במפלגה עם גדעון סער", תהתה.

לדבריה, "אפילו בישיבות הסיעה של הליכוד, הנוכחות שלי הייתה רבה יותר מחברי כנסת רבים, הייתי חלק מהסיעה, הצבעתי יחד עם הליכוד גם בימים הקשים שהכפשתם אותי בלי סוף בתקשורת. בשום מקום, למעט בשבוע האחרון, לא דיברתי רעה על הליכוד. שמרתי על הכבוד שלכם עד שהודעתי שאתמודד במפלגה אחרת".

"אני לא לוקחת איתי כלום. לא לוקחת מנדט", הוסיפה שאשא-ביטון, "לא לקחתי שקל מהליכוד, לא לוקחת דקות שידור מהליכוד ולא לוקחת שום דבר".

בליכוד תקפו: "תהיי מספיק אמיצה ותחזירי את המנדט"

בדיון נרשמו עימותים בין חברי כנסת של הליכוד לשאשא-ביטון. ח"כ אסנת מארק (ליכוד) קראה לה להתפטר. "לפחות תהיי עם קצת יושרה, תהיי מספיק אמיצה. תגידי 'אני רוצה להיות עם גדעון סער' ותחזירי את המנדט למפלגה שהכניסה אותך לכנסת", אמרה. שאשא-ביטון השיבה לה: "האחרונה שיכולה להטיף לי מוסר זו ח"כ מארק. בזמן שהיא מדברת על יושרה, שום מילה של אמת לא יצאה מפיה". ח"כ עוזי דיין, אף הוא חבר המפלגה, האשים את שאשא-ביטון בבגידה: "אני רוצה לתת עצה ספרותית לגדעון סער כי בדיוק על המקרים האלה כתב שייקספיר 'האישה הזאת היא בת מעל, היא בגדה באביה, היא תבגוד גם בבעל". לכך השיבה שאשא-ביטון: "פגשתי דברים נמוכים, לא פגשתי דברים נמוכים מאלה".

גם ח"כ מתן כהנא (ימינה) הביע תמיכה בעמדת הליכוד. "ההתנהלות הזו שלך היא פרישה לכל דבר, והתרופה לזה היא פרישה", אמר.

לעומת זוהר, דיין, כהנא ומארק, חברי כנסת אחרים שנכחו בדיון, בהם אסף זמיר (כחול לבן) ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), הסתייגו מכך שהדיון שהוא "שיפוטי" מתקיים בוועדה בכנסת ולא בוועדת הבחירות המרכזית.

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"חציית קו אדום נוסף". סער/פלאש 90, יונתן זינדל

סער הגיב לדיון בוועדה ואמר כי "הלחצים האגרסיביים של הליכוד על נציגי המפלגות החרדיות להצביע נגד ח"כ יפעת שאשא-ביטון בהליך מעין-שיפוטי, כאילו מדובר בנושא 'קואליציוני', היא חציית קו אדום נוסף". כמו כן, הוסיף כי "בליכוד של פעם ידעו לכבד הליכים פרלמנטריים תקינים. נביא תקווה חדשה גם לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully