וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים במחאה על מות אהוביה סנדק: 11 שוטרים נפצעו, 21 מפגינים נעצרו

מאות בני אדם הפגינו מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים על מותו של הנער במהלך מרדף משטרתי. במקום נרשמו עימותים בין המפגינים לשוטרים, כשבמהלכם 21 מוחים נעצרו ו-11 שוטרים נפצעו מידויי אבנים לעברם. במקרה חריג במהלך ההפגנה, משפחה ערבית הותקפה במכוניתה

אתר רשמי

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים על מות הנער אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין. המוחים קראו לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, להקים ועדת חקירה חיצונית לחקירת התנהלות מחוז יהודה ושומרון במקרה. במקום פרצו עימותים שבמהלכם נעצרו 21 מוחים ונפצעו 11 שוטרים.

המפגינים חסמו לפרקים את הכבישים ואת ציר הרכבת הקלה הסמוך במקום והמשטרה בתגובה השתמשה במכת"זית על מנת לפנותם. במקרה חריג במהלך המחאה, מפגינים תקפו משפחה ערבית שעברה במקום במכונית.

במהלך העימותים, נעצרו 21 מפגינים בעוד לפחות שני שוטרים נפצעו מאבנים שמפגינים זרקו לעברם ופונו לבית החולים להמשך טיפול. אחד המוחים נעצר לאחר שהעמיד עגלה ובה תינוק אל מול מכת"זית, ולא נענה לקריאת השוטרים לזוז למדרכה עם בנו. לאחר מכן הוא נעצר והתינוק הועבר לאמו שנכחה במקום.

עימותים במהלך הפגנה על מות אהוביה סנדק במרדף משטרתי בירושלים. 26 בדצמבר 2020. צילום: דניאל גילו/TPS, TPS
תקפו משפחה ערבית שנקלעה למקום. עימותים בהפגנה, הערב/TPS, צילום: דניאל גילו/TPS

המשטרה הודיעה כי שלושה מהעצורים נתפסו כשהם משליכים אבנים לעבר שוטרים ושהמפגינים יידו אבנים גם לעבר כלי רכב אזרחיים. "כוחות המשטרה פעלו נגד יידוי אבנים לעברם ולעבר אזרחים עוברי אורח. תוך כדי פעילות זאת הצליחו השוטרים לתפוס 'על חם' שלושה מיידי אבנים והם הועברו לחקירה. פרט לכך, התקבלו דיווחים אודות אבנים שהושלכו לעבר כלי רכב במנהרת לוי אשכול ולעבר מבנה ברחוב אדם סמית, בשני המקרים לא דווח על נפגעים", נמסר.

הפגנת מחאה בעקבות מותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי. צומת המטה הארצי של המשטרה, בירושלים. 26 בדצמבר 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
חמישה שוטרים נפצעו מיידוי אבנים לעברם. שוטר שנפצע בראשו בהפגנה, הערב/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה
מכת"זית פועלת לפיזור ההפגנה על מותו של אהוביה סנדק במרדף משטרתי בירושלים. 26 בדצמבר 2020. דביר דהרי, אתר רשמי
אחד העצורים העמיד עגלה ובה תינוק אל מולה. מכת"זית פועלת לפיזור ההפגנה, הערב/אתר רשמי, דביר דהרי

סנדק, בן ה-16 נהרג ביום שני, במרדף משטרתי שהתנהל אחריו ואחרי חבריו לאחר שיידו אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים. לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה. ארבעת חבריו של סנדק נפצעו קל.

אמש, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה פתחה בחקירת האירוע, שבו מצא את מותו הנער. במח"ש טענו כי פעולות החקירה החלו כבר ברגע שבו קרה האירוע. חלקם של השוטרים באירוע נבדק, ארבעה שוטרים נחקרו באזהרה, ונגבו עדויות משוטרים נוספים.

מחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים. 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנה בירושלים, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

כמו כן, לפני יומיים, משפט השלום בבת ים הורה לשחרר למעצר בית את ארבעת החשודים ששהו ברכב עם סנדק. במשטרה ניסו להאשים את החשודים בגרימת מוות ברשלנות אך השופטת ליעד שגב דחתה זאת. היא קבעה כי הארבעה ישלחו למעצר בית עד לסוף החודש הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully