וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: המרכז לייצור טילים שנפגע בתקיפה בסוריה המיוחסת לישראל

25.12.2020 / 17:01

בתצלומים נראים ארבעה מבנים באזור מסיאף, המשמשים מרכז מחקר שלפי החשד משמש לפיתוח טילים מדויקים - לפני ואחרי הפגיעה. לפי התיעוד, המתקנים ניזוקו קשות, וחלקם אף הושמדו לחלוטין

בווידאו: דיווח בסוריה לפיו ישראל תקפה מטרות במחוז חמאת/צילום: רויטרס

ארבעה מבנים נהרסו במהלך התקיפה האווירית שיוחסה לישראל אמש (חמישי) בסוריה - כך חושפים צילומי לוויין של חברת המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI). בתמונות, נראים המבנים סמוך למסיאף שבאזור חמאת לפני ואחרי התקיפה, כשחלקם הרוסים עד היסוד.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, ישראל תקפה יעדים באזור מסיאף שבמרכז המדינה. במהלך הלילה דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה כי התקיפה בוצעה מאזור החוף של לבנון, שם נרשמה מוקדם יותר תנועה ערה של מטוסים ישראליים.

הצילומים ודוח המודיעין חושפים כי אזור התקיפה משמש כמפעל לייצור של טילים וחלקי טילים, בהם גופי הטילים, מנועים רקטיים וראשי נפץ.

צילומי לוויין של 4 מבנים שנהרסו כתוצאה מתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, במפעל לייצור טילים באזור מסיאף שבמחוז חמאת. 25 בדצמבר 2020. אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI), אתר רשמי
צילומי לוויון של אזור התקיפה/אתר רשמי, אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI)

באחד התצלומים, נראה מבנה המשמש לאחסון טילים שקרס על יסודותיו ונהרס לחלוטין. תצלום נוסף בדוח מראה כי לשלושת המבנים הנוספים נגרם נזק רב והתקרה של אחד מהם - ככל הנראה מתקן לייצור ראשי נפץ ומנועים - קרסה כליל.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו שישה בני אדם, שאינם אזרחים סורים, וגם כמה הרוגים סורים שמספרם טרם נתברר. גורמים בכירים במדינה אישרו לארגון כי בפעולה הותקפו מחסני אמל"ח ומפקדות של מיליציות פרו-איראניות וכן של כוחות המשטר, סמוך למרכז למחקרים מדעיים שבאזור.

קרדיט: אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI)/אתר רשמי, אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI)

"ישראל פעלה בתוקפנות", האשים משרד ההגנה הסורי זמן קצר לאחר הדיווח על התקיפה, והוסיף כי הטילים נורו מצפון העיר טריפולי בלבנון. עוד נמסר בהודעה, כי "ההגנה האווירית הסורית פעלה נגד טילי האויב ויירטה את רובם".

אזור מסיאף היה יעד לתקיפות רבות בשנים האחרונות בשל המרכז שפועל בו למחקרים מדעיים. לפי החשד, המתקן משמש לפיתוח טילים מדויקים וכלי נשק אחרים. הדיווח הקודם על תקיפה ישראלית באזור היה ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully