וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהליברלים ועד הימין הקיצוני: האופוזיציה בהונגריה מתאחדת נגד אורבן

שש מפלגות, מרקע אידיאולוגי שונה, החליטו להעמיד מועמדים מוסכמים במחוזות הבחירה וכן מועמד מוסכם נגד ראש הממשלה בבחירות ב-2022: "שינוי עידן". הסקרים מראים שיש להן סיכוי להחליף את אורבן, אחרי עשור כוחני בשלטון. מגיפת הקורונה ושערוריית מין פגעו בתמיכה במפלגה

בווידאו: הונגריה העבירה חוק האוסר על להט"בים לאמץ ילדים/צילום: רויטרס

שש מפלגות אופוזיציה בהונגריה הכריזו על שיתוף כוחות כדי להחליף את ראש הממשלה ויקטור אורבן בבחירות ב-2022, והסקרים האחרונים מראים כי יש להן סיכוי טוב להדיח את מפלגת השלטון אחרי עשור.

המפלגות הסכימו להציב מועמד מוסכם בכל אחד מ-106 מחוזות הבחירה בהונגריה, ולרוץ ברשימה אלקטורלית אחת. הן גם יציגו פלטפורמה משותפת ויקיימו פריימריז לבחירת מועמד נגד אורבן, שניצח בשלוש מערכות הבחירות האחרונות. המפלגות מגיעות מרקע אידיאולוגי שונה, החל ממפלגת "מומנטום" הליברלית, "יוביק" מהימין הקיצוני ומפלגת "דיאלוג" הירוקה.

בהצהרה שמסרו הן אמרו כי לא מדובר באיחוד, אלא בהסכמה לשים בצד את המחלוקות ביניהן כדי להוביל ל"שינוי עידן". "לאזרחי הונגריה תהיה הזדמנות אמיתית ראשונה בעשור כדי להתנער מהשלטון המושחת והלא ישר של פידס", מסרו המפלגות.

לפי סקר שפורסם היום (רביעי) באתר Telex.hu, התמיכה של שש המפלגות מגיעה ל-35% בהשוואה ל-32% מהחודש שעבר, בעוד שהתמיכה במפלגת השלטון ירדה מ-32% ל-30%. סקרים נוספים הצביעו על מגמה דומה, ואפילו מכון המחקר הפרו-ממשלתי "נזופונט" אמר בשבוע שעבר כי בעוד שהתמיכה במפלגתו של אורבן הגיעה ל-42% מכלל הנשאלים, עלייה של 2% מאז הסקר הקודם ביולי, האופוזיציה צמצמה את הפער - מ-31% ביולי ל-40%.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בפסגת האיחוד האירופי בבריסל 11 בדצמבר 2020. רויטרס
עומד בפני האתגר הגדול לשלטונו. אורבן/רויטרס

אורבן, השולט ביד רמה במדינה מאז עלה לשלטון לפני עשור, עומד בפני האתגר הקשה ביותר שלו עד כה. מגיפת הקורונה והשלכותיה הכלכליות עדיין מורגשות, ובודפשט הטילה וטו על תקציב הסיוע של האיחוד האירופי למורת רוחה של האופוזיציה מבית. אורבן התפשר בסופו של דבר, אחרי שהתנאים לקבלת העזרה מהגוש, שנקשרו לשמירה על שלטון החוק, רוככו.

בנוסף לכך, פידס האנטי-להט"בית נקלעה לשערורייה גדולה אחרי שבכיר במפלגתה, שהיה חבר בפרלמנט האירופי, התפטר לאחר שנתפס באורגיה עם גברים בבריסל בניגוד לתקנות הסגר ועם סמים לא חוקיים ברשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully