וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מבודדים בעשרות מלוניות: כך ייראה המבצע לקליטת השבים מחו"ל

22.12.2020 / 21:11

מפקדת אלון בפיקוד העורף נערכת למניעת התפשטות זן הקורונה החדש אל ישראל, ותחל בבדיקה של עד 5,000 חוזרים ביממה והעברתם לבתי המלון. גורמי ביטחון הבהירו שהחולים ישהו בנפרד משאר המבודדים, והנוסעים יתבשרו על הצפוי להם כבר במטוס. נקודות התורפה: סרבנות ואכיפת הסדר

בווידאו: הנוסעים מלונדון שפונו למלונית זועמים - "אנחנו לא מקבלים תשובות"/עריכה: אסף דרורי

קבינט הקורונה אישר אמש (שני) כי החל ממחר ב-22:00 כלל הישראלים החוזרים מחו"ל יחויבו לבידוד במלוניות למשך עשרה ימים עם שתי בדיקות, או שבועיים ללא בדיקות. בעקבות ההחלטה, משרד הביטחון הטיל את האחריות על העברת השבים ארצה למלוניות על מפקדת אלון בפיקוד העורף.

עד כה חתם המשרד על הסכמים עם שבע מלוניות ייעודיות ברחבי הארץ ונערכת לקליטה יותר מאלף איש. עד יום רביעי, תהיה מערכת הביטחון ערוכה לפתוח 25 בתי מלון בסך הכול - אם יהיה צורך בכך, לאור העובדה שישראלים רבים מעדיפים להאריך את שהותם בחו"ל לאור ההגבלה החדשה.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
חשש מאלימות וסרבנות. נוסעים מבריטניה בכניסה למלונית הבידוד/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

ההחלטה התקבלה בתום דיון במשרד הביטחון, בראשות עוזר שר הביטחון לענייני התגוננות משה אדרי ובשיתוף מפקד מפקדת אלון, תת-אלוף ניסן דוידי, נציגים בכירים מרשות שדות התעופה ונמל התעופה בן גוריון, חברת בדיקות בנתב"ג, גורמים משפטיים ונציגי מנהל הרכש במשרד הביטחון.

בדיון סוכם כי מינהל הרכש במשרד הביטחון יחתום על חוזה עם חברת "אומגה" לבדיקת 5,000-3,000 אזרחים מדי יום, עם חזרתם לארץ. הצדדים החליטו כי מפקדת אלון תהיה אחראית לקחת דגימות מהחוזרים ולהעביר אותן למעבדות ביום התשיעי מתוך עשרת ימי הבידוד. בהתאם לכך, הוחלט כי ברגע שהמעבדות יאבחנו מבודדים כחולים בקורונה המפקדה תדאג להעביר אותם למלון ייעודי לטיפול בחולים, אם אינם זקוקים לאשפוז.

עומס בנתב"ג, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
יתבשרו על הצפוי להם כבר במטוס. נמל התעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

גורמי ביטחון הדגישו כי אחת מנקודת התורפה של הליך ההסעות מנתב"ג למלוניות הקורונה היא המשמעת ואכיפת הסדר. לשם כך, יתאמו מול המשטרה את תגבור נתב"ג וההסעות כדי למנוע אלימות וסרבנות. הגורמים ביקשו להרגיע את החשש כי ואמרו כי מפקדת אלון תוודא שהחולים שוהים בנפרד מהמבודדים שאינם מראים תסמינים של הנגיף.

עוד הוחלט כי כבר היום יועברו מסרים ברורים לשבים מחו"ל כבר על המטוס ולא ברגע הנחיתה, על מנת למנוע לחץ ואי-בהירות בנוגע להליך שיעברו.

החל ממחר ב-22:00 - כלל השבים לישראל יידרשו לבידוד במלונית

לפי החלטת קבינט הקורונה, תיאסר כניסה של זרים מכל המדינות באופן מידי, והחל מיום רביעי בשעה 14:00 בצהריים כל הישראלים השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד במלוניות. אם תחול בעיית מקומות במלוניות, משרד הבריאות יקבע את סדר העדיפות ויסמיך להפנות לבידוד ביתי.

עד שההגבלה על הישראלים תיכנס לתוקף, השבים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי, ויונחו לעשות בדיקה תוך 48 שעות. אם הם ייבדקו יוכלו לצאת מהבדידות בתוך עשרה ימים, ואם לא - יידרשו ב-14 ימים מלאים. אלו החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק יחויבו בכל מקרה בבידוד למלונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully