וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לבג"ץ: לא אנקוט צעדים נגד זילבר, לדחות את העתירה על נאומה

20.12.2020 / 23:26

היועמ"ש הודיע כי החליט לא לפתוח בהליך משמעתי נגד המשנה שלו, בעקבות הנאום שנשאה נגד הדרג המדיני. זאת, במסגרת עתירה בנושא שטענה כי דבריה מהווים עבירת משמעת. מנדלבליט הוסיף כי יש לדחות את העתירה שכן זו הוגשה לפני שקיבל החלטה בנושא

בווידאו: המשנה ליועמ"ש במתקפה חריפה על המנהיגים בישראל/מערכת וואלה! NEWS

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (ראשון) לבג"ץ כי החליט לא לנקוט צעדים משמעתיים נגד המשנה שלו, דינה זילבר, שסיימה היום את תפקידה, בשל הנאום הביקורתי שנשאה נגד הדרג המדיני בחודש שעבר. זאת במסגרת עתירה של "התנועה למשילות ודמוקרטיה", בה טענה כי דברי זילבר מנוגדים לתקנון שירות המדינה ומהווים עבירת משמעת.

העתירה דרשה מבג"ץ להורות למנדלבליט להשעות את זילבר ולנקוט נגדה צעדים משמעתיים. לדברי מנדלבליט, יש לדחות את העתירה משום שהיא הוגשה טרם זמנה, מפני שבזמן שהוגשה הוא עדיין לא החליט שלא לנקוט צעדים משמעתיים נגד זילבר. מנגד, כעת לא ניתן יותר לנקוט נגדה צעדים משמעתיים, שכן היא סיימה היום את כהונתה בשירות המדינה.

דינה זילבר בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
טוען כי יש לדחות את העתירה משום שהוגשה טרם זמנה. זילבר/ניב אהרונסון

עוד כתב היועמ"ש בתגובה שהוגשה באמצעות מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי יש לדחות את העתירה גם לגופה. לדברי מנדלבליט, ביום שלישי האחרון הוא קיים שיחה עם זילבר, ביקש את התייחסותה לדברים, והחליט שלא לנקוט נגדה צעדים נוספים.

לדבריו, מדובר בהחלטה "העולה בקנה אחד עם הוראות הדין, נסמכת על אדנים מוצקים ובוודאי מדובר בקביעה המצויה במתחם הסבירות, ואין כל עילת התערבות בה".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
יש לדחות את העתירה גם לגופה. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

זילבר עוררה סערה כשנשאה בחודש שעבר נאום חריף, במסגרת דיון של המכון הישראלי לדמוקרטיה, בו תקפה את התנהלות הממשלה בנושא מינויי הבכירים. ‏"עשרות מינויי בכירים מוקפאים. מי עוצר את המדינה מלמנות פרקליט מדינה, מפכ"ל, חשכ"ל, ממונה על התקציבים ועוד שורה ארוכה של תפקידים מקצועיים? שום בית משפט או פקידות לא מונעים את המינויים הללו. מצד שני, כיוונים שתורמים לייעול המשילות לא מדוברים", אמרה זילבר.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הוסיפה אז כי ‏"לפעמים, כדי לא להודות בהיעדר מנהיגות, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר. מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של פקידים חורשי רע המתכננים הפיכה שלטונית. תרבות של חיפוש אשמים במקום נטילת אחריות".

כמה ימים לאחר שהמשנה נשאה את הדברים, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ יצא נגד הביקורת שמתחה ואמר כי זהו אירוע חמור. הוא פנה למנדלבליט והדגיש את "החומרה הרבה בה הוא רואה את הדברים", וציין כי "זילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קיבלה הערה על כך".

בתגובה להודעת נציב שירות המדינה, מנדלבליט אמר כי ישמע את התייחסותה של זילבר לדברים. ובהמשך לכך, יחליט כיצד להידרש לפניית הרשקוביץ ולפניות נוספות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully