וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר בני שטיינמץ נידון לחמש שנות מאסר ברומניה

עונש דומה הוטל גם על יועץ התקשורת טל זילברשטיין. השניים הועמדו לדין על חלקם בפרשת הונאת נדל"ן, לאחר שלכאורה ביצעו ברומניה עסקת קרקעות פיקטיבית, שנרשמה בסכום גבוה בהרבה מהערך האמיתי שלה, ומהעודפים שולמו לכאורה תשלומי שוחד

צילום: אבי כהן

חמש שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) ברומניה על הישראלים בני שטיינמץ וטל זילברשטיין, על חלקם בהונאת נדל"ן.

שטיינמץ, יליד נתניה בן 63, הוא מיליארדר ישראלי שהתחיל את דרכו בעסק היהלומים המשפחתי ועם השנים עבר לעסוק גם בנדל"ן ובכריית מחצבים ברחבי העולם. כיום, על פי פורבס, מוערך הונו במיליארד דולר. הוא נחשב מקורב לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בשנת 2015 שטיינמץ נעצר יחד עם טל זילברשטיין, יועץ אסטרטגי מוכר, שעובד גם עם גדעון סער, ובעבר עם אהוד ברק. לשניים יוחסה עסקת קרקעות פיקטיבית ברומניה, שנרשמה בסכום גבוה בהרבה מהערך האמיתי שלה, ומהעודפים שולמו לכאורה תשלומי שוחד.

ב-2019 זיכה בית משפט ברומניה את שטיינמץ מאישומים בשחיתות, אך היום בית המשפט העליון של רומניה הפך את ההחלטה.

טל זילברשטיין ובני שטיינמץ בהארכת מעצרם 14 באוגוסט 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
שטיינמץ וזילברשטיין/מערכת וואלה!, אבי כהן

במקביל, שטיינמץ צפוי לעמוד לדין גם בשוויץ בחשד לשחיתות במסגרת מתן רישיונות כרייה בגינאה. איש העסקים הישראלי צפוי להיות מואשם בתשלום שוחד של עשרה מיליון דולר לנשיא גינאה לשעבר, לאסאנה קונטה, ואשתו כדי לקבל את הזיכיון לכרות במתחם המכונה "סימנדו". הפרשה נחקרת בשוויץ, בה היה ממוקם מטה חברת BSGR הקשורה לשטיינמץ. לפי פרסומים, התביעה צפויה לדרוש עונש של שנתיים עד עשר שנות מאסר עבור איש העסקים, אם יורשע.

שטיינמץ וזילברשטיין נחקרו גם בארץ בחשד למתן שוחד לנשיא גינאה לשעבר, שכן בישראל גם מתן שוחד לעובד ציבור במדינה אחרת היא עבירה פלילית.

עוד בוואלה!

החשד לשוחד בגינאה - והחקירות בשוויץ וישראל: מדריך לפרשת בני שטיינמץ

לכתבה המלאה

סנגורם של השניים, עו"ד יובל ששון, טען כי נפלו פגמים בהליך הערעור. "הליך הערעור נוהל בניגוד לדין ולכללי הצדק ובכוונתנו לפנות לערכאות אירופאיות ולפסול את ההליך, כפי שקרה לא פעם בעבר ביחס להחלטות בתי המשפט הרומנים", אמר עו"ד ששון, שציין את הזיכוי של השניים בערכאה הנמוכה יותר.

"לאחר זיכוי מנומק בין מאות עמודים בבית המשפט המחוזי הרומני, שבמסגרתו עלה בין היתר כי החקירה נגד הנאשמים נוהלה בצורה שערורייתית וכללה זיוף ראיות ממניעים זרים, הגישה התביעה ברומניה ערעור לבית המשפט העליון הרומני. לצערנו, הליך הערעור נוהל בצורה שאי אפשר להגדירה כמשפט צדק ושמעוררת ספק לגבי עצמאות פעולתו של הרכב השופטים. כך לדוגמה, הרכב בית המשפט שונה 17 פעמים עד שנקבע ההרכב 'הרצוי'; העבירה שבה הואשמו הנאשמים לא הוצגה להם עד למתן פסק הדין; הפרוטוקולים נרשמו באופן מוטה; נמנע מעורכי הדין של הנאשמים לערוך חקירות נגדיות כנגד עדי מפתח ונעשה שימוש בראיות שאינן קבילות גם על פי הדין הרומני", מסר ששון, והדגיש כי זילברשטיין ושטיינמץ נחושים לערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully