וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכניתו של דב אלבוים יורדת מהאוויר: "נגרם פה עוול ציבורי"

16.12.2020 / 21:06

לאחר 20 שנה שדב אלבוים מגיש תכניות ראיונות בשידור הציבורי, תרד תכנית המורשת השבועית "בין השמשות" מכאן. אלבוים: "זו החלטה מוזרה ומצערת שהתקבלה ללא פיקוח. התכנית לעתים עברה ברייטינג את היומן". כאן: "הוצע לאלבוים להגיש תכנית חודשית חדשה"

שלמה בראבא מתארח בתכנית "בין השמשות בכאן 11/כאן 11

לאחר כ-20 שנה שבהן הסופר והעיתונאי דב אלבוים מגיש תכניות ראיונות בשידור הציבורי, תרד תכניתו השבועית "בין השמשות" משידור בכאן 11 - כך נודע לוואלה! תרבות. בתכנית משוחח אלבוים עם אנשים בין השאר על משמעות הקודש עבורם ועל חווית השבת בחייהם. בתום העונה - עוד שני פרקים - לא תחודש ההתקשרות של כאן עם הפקה זאת. בתאגיד אומרים כי הציעו לאלבוים במקום התכנית השבועית הזאת להגיש תכנית חדשה, בת 12 פרקים, שתשודר בראש כל חודש עברי, אולם הוא סרב לכך. עוד הבהירו בכאן כי אלבוים אינו עובד התאגיד אלא עובד הפקה חיצונית, כי איש לא פוטר וכי מגובשים פורמטים חדשים בתחום המורשת לערוץ.

אלבוים, בן 50 בשבוע הבא, הגיש משנת 2001 יותר מ-700 תוכניות של "חוצה ישראל" בטלוויזיה החינוכית. התכנית זכתה בפרס האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה כתכנית האירוח הטובה לשנת 2004. לאחר מכן, בין השנים 2007 ל-2017 הגיש את תכנית הראיונות השבועית "מקבלים שבת" בערוץ הראשון של רשות השידור, שהפכה לתכנית "בין השמשות" של התאגיד ב-2018.

אלבוים אישר את הפרטים, ולא הסתיר את אכזבתו מהחלטת התאגיד בשיחה עם וואלה! תרבות. "ההנהלה של התאגיד החליטה להפסיק את ההפקה את התכנית מתחילת ינואר, וזה באמת מאוד מצער", אמר. "מעבר לצער האישי שלי, יש פה מאות אלפי צופים שמקבלים ככה את השבת, כל יום שישי. משפחות, נכדים, ילדים והורים. זה נורא כואב שדווקא תכנית שיש לה חיבור כל כך עמוק עם הצופים משום מה החליטו להוריד אותה. זו ממש החלטה מוזרה".

דב אלבוים. Creative Commons
"החלטה מוזרה". דב אלבוים/Creative Commons

"אני לא חושב שיש היום תכנית אחרת בכל רחבי הערוצים בטלוויזיה, שמפגישה כל כך הרבה סוגים ומינים של אנשים מהחברה הישראלית - יהודים ולא יהודים, מוסלמים ונוצרים, חרדים, חילונים, רפורמים ואורתודוקסים - שנפגשים ומדברים דיבורים של רוח ושל תנ"ך, ומחברים את זה למקורות התרבותיים העמוקים של כולנו. תכנית שעושה חיבור, מדברת מהלב וביושר לצופים שלה. אין דבר אחר כזה היום".

"כשהתאגיד מדד רייטינג, היו מקרים שהתכנית עברה ברייטינג את היומן של החדשות ביום שישי", מוסיף אלבוים, "אני שומע כל הזמן שבחים. אני מרגיש שנעשה פה עוול ציבורי. בתאגיד כאן כבר כמעט שנה אין פיקוח ציבורי, כי מועצת התאגיד לא התכנסה מכל מיני סיבות טכניות. מדובר בתכנית בעלת חשיבות ציבורית עליונה, בתקופה שאנחנו כל כך מפולגים, הנה יש תכנית שכולם-כולם נמצאים בה, כולם באים לדבר איתי על הפרשה, על הסיפור היהודי שלהם ועל החיים, ודווקא בתקופה כזאת מורידים תכנית. אמרתי להם, זה החלטה בעלת משקל ציבורי עצום, איך אתם מקבלים החלטה כזאת בזמן שאין עליכם פיקוח ציבורי? זה מאוד מטריד".

מכאן נמסר בתגובה: "ההחלטה על פרידה מהתכנית התקבלה כחלק מתהליך ריענון לוח השידורים בתחום המורשת, וגיבוש פורמטים חדשים שצפויים לעלות לשידור בשבועות הקרובים. הפקת 'בין השמשות' קיבלה הודעה על ההחלטה לפני כחודשיים, ובמקביל הוצע לה להכין תכנית חדשה, בת 12 פרקים, בהגשת דב אלבוים, שתשודר בראש כל חודש עברי. אנו מבקשים להודות לדב, להפקה ולכל צוות התוכנית על שלוש עונות בתאגיד ועל העבודה הפוריה המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully