וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבילכם לגוגל הייתה פשוט תקלה, לנו זה היה הפסד עצום

ג'וזף טרסוב

16.12.2020 / 11:49

כשגוגל קרס למשתמשים הפרטיים הייתה אי נוחות זמנית, אבל עבור האנשים שגוגל היא פרנסה עבורם זה היה נזק כלכלי עצום. ג'וזף טרסוב, האב של "משפחת טרסוב", מספר בדיוק איך זה עבד (או יותר נכון, לא עבד)

משפחת טרסוב חוגגת יום הולדת/באדיבות משפחת טרסוב

ביום שני האחרון קרסו שירותי גוגל למשך כ-45 דקות: ג'ימייל, יוטיוב, גוגל דוקס ועוד. משתמשים רבים ברחבי העולם שניסו להיכנס לחשבונות שלהם גילו להפתעתם שלמרות ניסיונותיהם הרבים לרענן את הדף ואף לאתחל את המחשב, הם קיבלו הודעת שגיאה. על פי ההצהרה הרשמית שפירסמה גוגל מדובר היה בתקלה שקשורה למכסת אחסון הנתונים בשרתים שלהם. יש שיחשבו ש45 דקות בלי יוטיוב או גוגל לא יהרגו אף אחד.

תקלה שכזו משפיעה באופן ישיר על מי שמתפרנסים מהפלטפורמה, כוכבי רשת או אלו שזכו לאחרונה לכינוי "יוטיוברים", שעבורם יוטיוב מהווה עסק לכל דבר. עבור אלו התקלה לא מהווה רק פגיעה בפעילות פנאי, אלא פגיעה כלכלית גרידא.

משפחתי ואני הם דוגמא חיה לכך. בשנים האחרונות מאות אלפי משתמשים עוקבים אחרי כל צעד של המשפחה שלנו, החל מארוחת הבוקר, היום הראשון בכיתה א', תקופת הסגר, ועד לחודשי ההריון המרגשים של מורן. כמי שמוגדרים כ"משפחת היוטיוברים המצליחה בישראל" עם סרטונים רבים בעלי מיליוני צפיות, עיקר הכנסותנו כמשפחה מבוססות על תוכן שאנו מייצרים ומעלים ליוטיוב, שם צופים בו למעלה מ-800,000 המנויים שלנו.

משפחת טרסוב. מורן קריב,
הדקות הראשונות הן הקריטיות ביותר, וההכנסה נפגעת משמעותית. משפחת טרסוב (צילום: מורן קריב)/מורן קריב

קצת על איך יוטיוב פועל - השעות הראשונות לאחר עליית סרטון ליוטיוב הן שעות קריטיות להצלחתו. יוטיוב מגדיר סרטון כמוצלח ובוחר לחשוף ולהציג אותו לקהל רחב יותר ולאחוז גבוה יותר מהמנויים של הערוץ, כאשר הוא משיג כמות צפיות גבוהה בשעות הראשונות מרגע עלייתו לאוויר. כך, למשל, סרטון של בתי אמה בת ה-6 שעלה ליוטיוב כ-10 דקות לפני התקלה, נפגע משמעותית. הסרטון לא צבר כמעט צפיות בשעה הראשונה לפרסומו, דבר שהשפיע באופן ישיר על הביצועים והחשיפה שלו לאחר תיקון התקלה. לו היה זה סרטון משפחתי ללא מטרות רווח, לא היה מדובר בהפסד גדול, אבל כאשר מדובר בסרטון המכיל תוכן שיווקי, כמו זה שהעלנו, התקלה ביוטיוב מתורגמת באופן ישיר להפסד כלכלי. אותו לקוח מסחרי, שבחר להשקיע בנו, המשפחה, כמותג, עשה זאת מתוך היכרות עם הנתונים והחשיפה הגבוהה לה זוכים התכנים שלנו ביוטיוב. הציפייה שלו לביצועים גבוהים היא זו שמשפיעה על גובה התשלום, ותקלה שכזו מעמידה אותנו במצב בעייתי אל מול הלקוח שלא מקבל את התמורה עבורה שילם, ומעמידה בסיכון שיתופי פעולה עתידיים. כעבור 45 דקות התקלה תוקנה, אך עבורנו, הנזק הוא בלתי הפיך.

במקרה שלנו, נתוני הסרטון, וביניהם החשיפה, האינטראקציה של הצופים ומשך זמן הצפייה בו, היו באופן משמעותי נמוכים מכל סרטון אחר ברשימת עשרת הסרטונים שעלו אצלנו לאחרונה. כעבור מס' שעות, נתוני הסרטון הראו סימני התאוששות והצליחו לעלות חזרה בדירוג הסרטונים, עד שלבסוף נעצר הסרטון במקום 6 מתוך 10 הסרטונים האחרונים שעלו בערוץ. לנו, כיוטיוברים המתפרנסים מהפלטפורמה, אין את היכולת לאמוד באופן מדויק את מידת הנזק שנגרם במקרה שכזה, אך אין ספק ש"רק 45 דקות" לאחד, יכולות להיות בעלות השלכות משמעותיות לאחר.

ג'וזף טרסוב הוא אב המשפחה וכוכב "משפחת טרסוב" המשודרת בHOT בידור, ומנהל הקריאטיב שעומד מאחורי ערוצי היוטיוב המשפחתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully