וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שאשא ביטון מצטרפת למפלגתו החדשה של סער

עודכן לאחרונה: 15.12.2020 / 19:50

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, חברת הכנסת הודיעה על הצטרפותה למפלגת "תקווה חדשה" שמקים פורש הליכוד. היא התמודדה בשתי מערכות הבחירות האחרונות בליכוד, אך שמרה על מעמדה כסיעה עצמאית. בליכוד הודיעו כי יכריזו עליה כפורשת, דבר שיחייב אותה להתמודד במסגרת מפלגה חדשה

בווידאו: סער התפטר מהכנסת/צילום: יקי אדמקר, יותם רונן וערוץ הכנסת

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגה החדשה שיקים ח"כ גדעון סער - כך הודיעו היום (שלישי) השניים. בציוץ בטוויטר צייץ בכיר הליכוד המתפטר תמונה של השניים ועליה הכיתוב "יצאנו לדרך עם שאשא-ביטון". היא תשובץ במקום השני במפלגה החדשה של סער, ותעזוב את המסגרת המפלגתית של כולנו לטובת המסגרת החדשה של סער.

אחרי ההודעה על הריצה המשותפת, סער ושאשא-ביטון פירסמו הודעה משותפת בה פירטו את ההסכמות ביניהם לקראת הריצה המשותפת. סער יעמוד בראש הרשימה והתנועה ויהיה מועמדה לראשות הממשלה, שאשא-ביטון תוצב במקום השני, ותהיה מ"מ וסגנית יו"ר התנועה החדשה. היא לא צפויה להצטרף לרשימה עם מפלגת כולנו, אלא כמועמדת במפלגה החדשה שמקים סער.

סער התחייב כי היא תכהן כממלאת מקום רה"מ בממשלה שיקים, תעמוד בראש קבינט חברתי, וכי תיק החינוך יקבל מקום מרכזי בסדר היום של המפלגה. בהודעה נמסר גם כי בשיחות שהתקיימו בין השנים סוכם שהתנועה תקדם מהלכים של שינוי שיטת הבחירות והממשל, ובכלל זה הגבלת כהונה של שמונה שנים לכל היותר לראש הממשלה, שינוי שיטת הבחירות לכנסת והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.

גדעון סער ושאשא ביטון. -, אתר רשמי
המפלגה מתרחבת. סער ושאשא ביטון/אתר רשמי, -

בליכוד הודיעו בתגובה כי יכריזו על שאשא-ביטון כפורשת מהמפלגה. המשמעות היא שהח"כית לא תוכל להתמודד לכנסת הבאה במסגרת סיעה קיימת. היא תוכל לעשות זאת רק באמצעות מפלגה חדשה, אלא אם היא תתפטר מהכנסת עוד קודם פיזורה. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר כי "‏בעצם החלטתה לרוץ ברשימה אחרת היא איבדה את זכותה לייצג את סיעת הליכוד בכנסת".

אם שאשא-ביטון לא תתפטר, סער לא יוכל להשתמש בפלטפורמה המפלגתית של סיעת דרך ארץ או בכל מפלגה אחרת המיוצגת כיום בכנסת, זאת בהתאם לחוק יסוד. למהלך כזה עשוי להיות השפעה גם על המימון המפלגתי שקיים כיום בידי האוזר, הנדל ושאשא ביטון, והם לא יוכלו לעשות בו שימוש.

בסביבתה של שאשא ביטון אומרים כי אין בכוונתה להתפטר מהכנסת, וכי בליכוד לא יכולים להכריז עליה כפורשת. זאת, לדבריהם, בהתאם לבדיקה משפטית שערכה עוד קודם ההודעה על הצטרפותה לסער. לטענתה, היא ממוקמת ברשימת הליכוד כסיעה נפרדת, ולכן המהלך לא אפשרי. עם זאת, בליכוד מתעקשים שיובילו את המהלך.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
סיעת דרך ארץ לא תוכל לשמש את המפלגה החדשה? הנדל והאוזר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

שאשא ביטון התמודדה בשתי המערכות הבחירות האחרונות בליכוד, אך שמרה על מעמדה כסיעה עצמאית ועל המסגרת המפלגתית של כולנו, מפלגתו לשעבר של משה כחלון. היא מצטרפת לסער אחרי הודעת חברי דרך ארץ, יועז הנדל וצביקה האוזר, על תמיכתם במפלגתו החדשה.

בחודשים האחרונים, ברקע המאבקים ששאשא ביטון ניהלה בממשלה ביושבה בראשות ועדת הקורונה בכנסת, היא קיימה מגעים עם שחקנים רבים במערכת הפוליטית על חבירה לריצה משותפת בבחירות הבאות, בהם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

אחרי הודעת הפרישה מהליכוד וההתפטרות מהכנסת, גדעון סער קיים ביום שבת סבב ראיונות ראשון בערוצי הטלוויזיה, והצהיר כי הוא לא מתכוון לתמוך בממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון בחדשות 13 סער שב והדגיש כי מטרתו היא החלפת שלטון נתניהו. "לא עזבתי את התנועה שכל חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונת נתניהו", אמר.

סער הוסיף בריאיון כי "מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלת ישראל שלא יצביע בשבילי כי בשום מצב לא אתמוך בזה". בהמשך הריאיון, סער אף הכריז באופן ברור כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו: "אם נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא אני אשב באופוזיציה".

לגבי המגעים עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אמר סער כי "גדי הוא איש מרשים עם יכולות מרשימות שאני מקווה שיצטרף למערכת הפוליטית, אני מאוד אשמח שיהיה לצדי". הוא הוסיף כי "אנחנו בהחלט מקיימים שיחות. רוב השיחות עוסקות בביטחון לאומי, והוא הודיע כבר שיחליט רק אחרי שהכנסת תתפזר".

"בושה וחרפה"

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה להצטרפותה של יו"ר ועדת הקורונה למפלגתו של סער ואמרה: "‏יפעת שאשא ביטון - אם נותרה בך טיפת יושרה, התפטרי מיד מהכנסת ותחזירי את המנדט למחנה הלאומי שעליו עשית סיבוב בשביל התועלת האישית שלך. בושה וחרפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully