וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזר והנדל מצטרפים לסער: "נתניהו העמיד את עצמו לפני המדינה"

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 18:48

חברי הכנסת של דרך ארץ ירוצו במשותף עם בכיר הליכוד לשעבר בבחירות, אחרי שהיו מעורבים בפרישתו מהכנסת לטובת מפלגה חדשה. "מצבו המשפטי של נתניהו מכתיב את המצב הפוליטי", אמר הנדל, והאוזר חיזק: "חלופה לנתניהו תקום רק מימין". סער: רבים וטובים אחרים עוד יצטרפו

בווידאו: האוזר והנדל מצטרפים לגדעון סער/עריכה: אסף דרורי

חברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, הודיעו היום (רביעי) על הצטרפותם למפלגה החדשה של גדעון סער בבחירות הקרובות. בדבריהם, השניים תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רק הטיפול במשבר הקורונה והעדפת טובתו האישית על פני טובת המדינה, והבהירו את החשיבות בהצבת אלטרנטיבה לבוחרי הימין.

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגותי מתמשך, שנתיים של כאוס פוליטי שמוקרן בהחלטת נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני טובת המדינה", פתח הנדל את דבריו. "עשיתי כל מה שיכול כדי שתקום ממשלת אחדות ממלכתית, התפשרנו וקיוונו אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות כדי לרדת מהבמה כראוי. אין מקום לעוד פשרות. דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער, צריך חלופה מימין לנתניהו. לא ימין של פולחן מנהיגות או אישיות, ימין אידאולוגי של גדעון סער שמאמין בשלמות העם והארץ, ימין אחראי וממלכתי".

שר התקשורת טען כי "מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי ומכאן את דרך קבלת ההחלטות לגבי המשבר הכלכלי-חברתי בימי קורונה". הוא הוסיף כי "מגיעה לנו מנהיגות שתאחד אותנו, שתראה את טובת האזרחים לפניה בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות לפי מה שמתאים למנהיג. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, גדעון לא. אני רואה במו עיניי את העיסוק בטפל על פני העיקר".

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"להיות ימני זה לא להיות ביביסט". הנדל/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

אחריו, עלה האוזר והסביר את הסיבות להחלטה. "נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה. הממשלה הזו כשלה בתפקידה העיקרי. בנקודה שבה אנחנו כעת, חלופה לנתניהו תקום רק מימין, ויש רק אדם אחד שמתאים למשימה זו". הוא הוסיף כי "אני יכול לקבוע שסער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. היכן שאני מזהה פזיזות ותזזיתיות, אני מזהה אצלו קור רוח, שיקול דעת ואחראיות. הוא האיש היחיד בשעה הקשה הזו שיכול לאחד סביבו את עם ישראל".

לדברי האוזר, "בשנים האחרונות היו מי שניסו לשנות את פניו של המחנה הלאומי. רבבות עדיין מצביעים ליכוד וגם ימינה, הם עושים זאת בחריקת שיניים, קריצת עין ובתחושה שאין ברירה אחרת. היום לראשונה יש לכם ברירה, לכם ולכל אנשי המחנה הלאומי, יש במי לבחור".

"יגדפו אתכם, יטנפו עליכם אבל אתם יודעים את האמת ואנחנו יודעים אותה: אתם אוהבים את ישראל, אתם הימין האמיתי והאידאולוגי והיום סוף סוף יש לכם שוב בית" ,הבהיר.

עוד בוואלה!

המהלך הדרמטי של סער מעורר לחיים את כל תרחישי ה"פוטש" בבלפור

לכתבה המלאה
מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"חלופה לנתניהו תקום רק מימין". האוזר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

סער בירך על הודעתם של הנדל והאוזר. "‏יועז וצביקה, ברוכים הבאים! ביחד - ועם עוד רבים וטובים אחרים שעוד יצטרפו - נביא לעם ישראל תיקווה חדשה ונחליף את השלטון", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

האוזר פנה היום לסער בדיון ועדת הביטחון, שהוא עומד בראשה, ואיחל לו "הצלחה גדולה בהמשך הדרך". עוד הוסיף כי יש לו "יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך". האוזר והנדל נפגשו השבוע בכנסת עם סער, והיו מעורבים במהלך שלו לעזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה.

השניים התמודדו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות במסגרת מפלגת תל"ם ורשימת כחול לבן, ואחרי סבב הבחירות השלישי, במסגרת פירוק כחול לבן, התפלגו לסיעה נפרדת בשם דרך ארץ כדי להצטרף לממשלת נתניהו, ולשמור על יחידות המימון לבחירות הבאות. בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים דרך ארץ לא עוברת את אחוז החסימה.

הצהרה של גדעון סער, 8 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
הרשימה מתחילה להתמלא. סער/צילום מסך, ללא

מוקדם יותר, שוחח סער עם יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (ליכוד). גורמים פוליטיים אומרים כי שאשא-ביטון מעוניינת לקבל את המקום השני ברשימה, אך לפי שעה לא הושגו ביניהם הסכמות. אמש, אחרי ההכרזה של סער, היא הבהירה כי טרם קיבלה החלטה בנושא. "כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי", מסרה.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן הודיע אתמול על תמיכתו בסער. עם זאת, היום הוא הבהיר כי אינו מתכוון להתפטר מתפקידו ולהתמודד במפלגה החדשה, והסביר כי לא יעשה זאת בשל רצונו להמשיך לפעול במישור העירוני. ח"כ מיכל שיר, מקורבת של סער בליכוד, צפויה להתפטר איתו מהכנסת ולצאת איתו לדרך החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully