וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסונים הראשונים לקורונה נחתו בישראל; נתניהו: אהיה הראשון שמתחסן

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 11:00

המשלוח הראשון של חברת פייזר, הכולל בין 3,000 ל-4,000 חיסונים, הגיע במטוס לנמל התעופה בן גוריון. משם הם יועברו למתקני קירור עד לאישור משרד הבריאות ותחילתו של מבצע החיסונים, הצפוי להתחיל כבר בסוף החודש. רה"מ בירך: "זה יום חג לישראל"

בווידאו: החיסונים הראשונים לקורונה הגיעו לישראל/צילום: לע"מ

המשלוח הראשון של חיסוני הקורונה נחת הבוקר (רביעי) בישראל. עם הגעת המשלוח, הכולל בין 3,000 ל-4,000 חיסונים שיצרה חברת התרופות פייזר, נשאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין דברים בנמל התעופה בן-גוריון.

נתניהו הצהיר כי יהיה האזרח הישראלי הראשון שמתחסן, כדי לשמש דוגמה בציבור. "אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזה אחד הרגעים המרגשים ביותר", אמר נתניהו, "זה יום חג לישראל".

"זה לא מובן מאליו שישראל הקטנה, שמונה בסך הכל תשעה מיליון אזרחים, מקבלת את החיסונים עם יתר המדינות הגדולות", הוסיף ראש הממשלה. "מכאן זה יעבור למקררים במחסנים המקוררים הטובים בעולם. בואו נצא לדרך".

אדלשטיין בירך אף הוא, ואמר דברים ברוח דומה. "זה יום חג בשביל מדינת ישראל כי אנחנו רואים את הסוף", אמר שר הבריאות, שהדגיש: "העבודה שלנו לא נגמרת כאן, אלא מתחילה עכשיו. המטרה שלנו היא שרוב אזרחי ישראל יקבלו כמה שיותר מהר את החיסונים".

הגעת חיסוני פייזר לישראל, נתב"ג 9 בדצמבר 2020. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
החיסונים מגיעים במקררים. המטוס שהוביל אותם, הבוקר/אתר רשמי, מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

מי שיטפלו בקבלת החיסונים מרגע הנחיתה בארץ יהיו צוותים של קבוצת ממן. החיסונים מגיעים במקררים של פייזר, ומשם עוברים למקררים של הקבוצה בשוהם. משם ישונעו החיסונים לכל הארץ.

בהמשך השבוע צפוי לנחות בארץ מטוס מטען בואינג 777 של חברת יונייטד איירליינס, שעליו תהיה כמות גדולה יותר באופן משמעותי של חיסונים. לפי ההערכות, צפויים להגיע בו מאות אלפי חיסונים.

שלשום הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, למנכ"לי קופות החולים, כי מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה יחל בעוד כעשרה ימים. בקופות החולים החלו לאחרונה בהיערכות למבצע התחסנות מקיף נגד הנגיף, במסגרתו יחוסנו כ-80 אלף איש ביום.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות הודיע לקופות החולים: היעד למתן החיסונים - 20 בדצמבר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בהגעת חיסוני פייזר לישראל, נתב"ג 9 בדצמבר 2020. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"רואים את הסוף". נתניהו ואדלשטיין בנמל התעופה, הבוקר/אתר רשמי, מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

גל החיסונים הראשון, שמיועד לצוותי הרפואה, צפוי לכלול עשרות אלפי מנות. ביום חמישי צפוי להתקבל אישור מה-FDA לחיסון, וביום ראשון הקרוב יאשר ככל הנראה גם משרד הבריאות את השימוש בחיסון בישראל. בתאריך היעד - 20 בדצמבר, יתחילו בחיסון צוותי רפואה, וב-26 בדצמבר יתחילו בחיסון האוכלוסייה הכללית, בעוד צה"ל, שב"ס ובתי האבות ינהלו את מבצע החיסון באופן עצמאי, וייתכן שגם המשטרה.

חלוקת החיסונים בין קופות החולים תהיה ביחס לגודל הקופה: בכללית, הקופה הגדולה ביותר, שואפים להגיע ל-40 אלף מחוסנים ביום; במכבי שירותי בריאות 25 אלף חיסונים, ובקופות מאוחדת ולאומית יגיעו 8,000-7,000 חיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully