וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן החליט על שורת מינויים בצוות המאבק בקורונה: "נעצור את המגיפה"

נשיא ארה"ב הנבחר מתכנן למנות את התובע הכללי של קליפורניה חאבייר בסרה לשר הבריאות, ואת המומחית למחלות זיהומיות רושל וולנסקי, למנהלת המרכז לבקרת מחלות. ההודעה על מינויים מגיעה בעוד המגיפה במדינה משתוללת, עם מאות אלפי נדבקים ביממה

בווידאו: ד"ר בירקס אומרת שזהו המשבר הקשה ביותר שהמדינה עומדת בפניו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן החליט על מינוי שתי עמדות בריאות מרכזיות, בעוד מגיפת הקורונה ממשיכה להשתולל ברחבי המדינה, וגבתה כבר את חייהם של יותר מ-281 אלף איש - כך מסרו הלילה (שני) גורמים המקורבים למוקד קבלת ההחלטות בממשל החדש.

הגורמים אמרו שביידן מתכנן למנות את התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בסרה, לשר הבריאות, מה שמציב את חבר הקונגרס לשעבר בתפקיד קריטי במלחמה במגיפה. סגן הנשיא לשעבר צפוי גם למנות את רושל וולנסקי, מנהלת מחלקת המחלות הזיהומיות בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, למנהלת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן.

הבחירה בבסרה בן ה-62 הגיעה בעת שביידן עמד בפני לחץ רב יותר לגוון את מינוייו, כולל תלונות מהסיעה ההיספנית בקונגרס על היעדר מינויים לאנשים ממוצא לטיני.

התובע הכללי של מדינת קליפורניה, חביאר בסרה, שימונה לשר הבריאות בארה"ב. 7 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
"יש לו רקורד חזק בתחום הבריאות". חאבייר בסרה/AP, אי-פי

בסרה שימש נציג דמוקרטי בבית הנבחרים בשנים 2017-1993, לפני שחזר למדינת הולדתו כדי להפוך לתובע הכללי. בתפקיד זה הוא ירש את סגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס. הוא יוביל את סוכנות הבריאות בשעה שהיא נאבקת עם התחדשות ההתפשטות של מגיפת הקורונה, כולל שיאי נדבקים ומספר מקרי מוות שהולך ועולה מדי יום, בעוד חברות תרופות רבות משקיעות מאמצים למציאת חיסון נגד הנגיף.

לפי המקורות המעורים בפרטים, ההודעה הרשמית על בחירת בסרה עשויה להגיע כבר היום. בשבוע שעבר, בחר ביידן בכמה מהאנשים שירכיבו את צוות הבריאות שלו, והוא צפוי לפרסם במהלך השבוע את הצוות המלא. "ביידן מקיים את מחויבותו להפוך את הקבינט למגוון", הסביר רוברט גרסיה, ראש עיריית לונג ביץ' בקליפורניה וחבר ותיק של בסרה וביידן.

גרסיה הוסיף כי לבסרה "יש רקורד חזק בתחום הבריאות, אבל אני חושב שזה חורג מכך. הנשיא הנבחר בחר במישהו עם רמה גבוהה ביותר של יושר ואינטלקט".

הלילה הבטיח ביידן בציוץ בטוויטר כי "אני מבטיח לכם: לא אחסוך כל מאמץ. אני מתחייב שנעצור את המגיפה הזו".

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, בכנס כלכלי בדלאוור, 4 דצמבר 2020. רויטרס
"לא אחסוך כל מאמץ". נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן/רויטרס

בקונגרס מילא בסרה תפקיד מרכזי בהעברת "אובמה-קייר", חוק הטיפול במחיר משתלם של הנשיא לשעבר ברק אובמה. בתפקידו הנוכחי מוביל בסרה קואליציה של 20 מדינות המגנות על התכנית, בין היתר בפני בית המשפט העליון בחודש שעבר.

בנוסף לכך, ביידן ביקש מאנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות וחבר צוות המאבק בקורונה של הנשיא דונלד טראמפ, להישאר כיועץ הרפואי הראשי. בסרה, וולנסקי וביידן לא הגיבו לדיווחים על המינויים המסתמנים.

הנשיא הדמוקרטי הנבחר יבצע מינויים נוספים בצוות הבריאות שלו, כמו ג'ף זיאנטס, שימונה ל"צאר" של נגיף הקורונה, שיפקח בין היתר על הפצת מאות מיליוני החיסונים נגד הנגיף. זיאנטס, יועץ כלכלי בכיר, יתאם בין כמה סוכנויות פדרליות. בנוסף לכך, ביידן בחר בוויבק מרת'י, רופא ומנתח לשעבר שבלט בחודשים האחרונים כיו"ר שותף בוועדה המייעצת של ביידן למאבק במגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully