וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה נס שהוא חי": נהג פורמולה 1 נחלץ בנס מרכבו הבוער

עודכן לאחרונה: 29.11.2020 / 23:23

רומן גרוז'אן יצא מהתאונה עם כוויות קלות, אחרי שרכבו נקרע לשניים והקסדה המיוחדת מנעה פגיעה קשה. לואיס המילטון שוב ניצח

תמונות המחאה של לואיס המילטון ונהגי פורמולה 1/רויטרס

גם אחרי שכבר זכה באליפות העולם השביעית בקריירה שלו, לואיס המילטון ממשיך בשלו והיום (ראשון) ניצח בגרנד פרי של בחריין, שהחל עם תאונה איומה של רומן גרוז'אן. הבריטי של מרצדס, שזינק מהפול פוזישן, רשם ניצחון מספר 95 בקריירה, חמישי ברציפות ו-11 העונה ב-15 מרוצים.

רומן גרוז'אן, פורמולה 1 לאחר תאונה קשה. רויטרס
הרבה מזל. רומן גרוז'אן/רויטרס
רומן גרוז'אן, פורמולה 1 נחלץ מרכבו הבוער. Peter Fox, GettyImages
רגע המילוט/GettyImages, Peter Fox
רומן גרוז'אן, פורמולה 1 נחלץ מרכבו הבוער. Peter Fox, GettyImages
רומן גרוז'אן, פורמולה 1 נחלץ מרכבו הבוער/GettyImages, Peter Fox

מקס ורשטאפן מרד בול סיים שני וחברו לקבוצה אלכסנדר אלבון סידר דאבל על הפודיום לרד בול עם המקום השלישי, אותו לקח מסרחיו פרס שסבל מתקלה במנוע שלוש הקפות לסיום המרוץ.

רכבו המפורק של רומן גרוז'אן עולה באש, פורמולה 1. רויטרס
האש מרכבו של רומן גרוז'אן/רויטרס

הסיפור הגדול היה כאמור של גרוז'אן, שרכבו פשוט נקרע לשניים והחל לעלות באש אחרי מגע קל עם דניל קביאט שהוביל להתנגשות במעקה הבטיחות ולתאונה מפחידה. הצרפתי בן ה-34, נהג קבוצת האס, הצליח איכשהו להיחלץ ופונה לבית החולים עם כוויות קלות וחשש לשבר בצלעות. הוא לפחות יכול להתנחם בבחירתו על ידי האוהדים לנהג המצטיין של היום.

הקסדה המיוחדת, זו שנכנסה אחרי תאונות העבר ובעיקר זו של איירטון סנה, היא שמנעה מגרוז'אן להיפגע קשות בעת ההתנגשות. "זה נס שהוא חי", אמר דיימון היל, אלוף העולם מ-1996 שהיה שותפו של סנה כאשר נהרג בגרנד פרי בסן מרינו ב-1994.

איש הצוות הרפואי של הקבוצה אמר: "זה היה הלם עבור כולנו, מעולם לא ראינו אש כזו ב-12 שנים. רומן התחיל לצאת מהרכב בכוחות עצמו וזה היה מדהים נוכח תאונה שכזו. הייתה הקלה עצומה לראות שהוא בסדר".

רכבו המפורק של רומן גרוז'אן, פורמולה 1. רויטרס
המכונית נחתכה לשניים/רויטרס

רוס בראון, מנכ"ל פורמולה 1, הודה: "אין ספק שאנחנו צריכים לעשות ניתוח מעמיק של כל מה שקרה כאן, כי היו כמה דברים שלא היו אמורים לקרות. השריפה הייתה מדאיגה מאוד, הרווח במחסום היה מדאיג. הדברים החיוביים הם הבטיחות של הרכב וקסדת הטיטניום, והם מה שנתנו לנו לעבור את היום הזה. אין ספק שהקסדה הייתה הגורם המכריע שהצילה את רומן והצילה את היום".

פייר גאסלי, הנהג הצרפתי של קבוצת אלפא טאורי שאיבד את חברו הקרוב אנטואן הובר שנהרג במרוץ של פורמולה 2: "זה היה נורא, כשראיתי את התמונות הייתי בשוק. זה היה כל כך מפחיד, לא האמנתי שרכב של פורמולה 1 יכול להתפרק בצורה כזו. הקסדה המיוחדת הוכיחה שהיא עובדת. שלחתי לו איחולי החלמה מהירה. אני חושב שהוא בסדר, אבל זה באמת היה מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully