וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת העבודה אישרה: הסמכות לבחירת יו"ר המפלגה תועבר אליה

29.11.2020 / 19:44

הצעותיו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ אושרו ברוב של 66%, וכעת הוועידה תבחר את רשימת המועמדים לכנסת, כולל העומד בראשה. בנוסף, אישרה הוועדה את הסמכת פרץ לנהל מו"מ לחיבור עם כחול לבן. מנגד, ח"כ מיכאלי שעתרה לביהמ"ש בדרישה לצו מניעה, הבהירה: "הקרב עדיין לא תם"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

ועידת מפלגת העבודה אשרה היום (ראשון) את כל הצעותיו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ, בעניין העברת סמכויות בחירת חברי הכנסת ויו"ר הרשימה לידי ועידת מפלגת העבודה. כמו כן, אשררה הוועידה את הסמכת היו"ר לנהל מו"מ עם כחול לבן וגורמים נוספים במערכת הפוליטית, וזאת בכדי לחזק את המפלגה ולייצר הזדמנויות אמיתיות לצירוף כוחות חדשים ומשמעותיים.

ההצבעה התקיימה מרחוק באמצעים דיגיטליים ובאמצעות מוקד טלפוני, בשל האיסור על התכנסות פיזית ברקע הגבלות הקורונה. 1,639 מחברי הוועדה, 69%, הצביעו בעד אשרור סמכות היו"ר לנהל מו"מ עם כחול לבן, גופים ואישים נוספים, נגד ההצעה הצביעו 722 חברי ועדה, שהם כ-30%.

1,566 חברי ועדה הצביעו בעד העברת הפריימריז לראשות המפלגה ולכנסת לוועידה, 66%. נגד ההצעה, הצביעו 781 חברי ועדה המהווים 33%.

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ במהלך כינוס ועידת מפלגת העבודה, מרכז הכנסים "לאגו", ראשון לציון 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
מודה לצירים. יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ במהלך כינוס ועידת המפלגה/ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בירך על אישור הצעותיו, ואמר כי הוא "מודה לצירי מפלגת העבודה על הבעת האמון בהצעתי. זהו צורך השעה, יחד נביא כוחות חדשים למפלגה ונצעיד אותה בחזרה למקומה הטבעי בציבוריות הישראלית". הוא הוסיף כי "אפעל כשטובת המדינה והמפלגה לנגד עיני, בערכי תנועת העבודה של צדק חברתי וחתירה לשלום".

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני בירך אף הוא על אישור ההצעות בוועדה. "השתתפותם הערה של חברות וחברי הוועידה היא דבר חשוב ומעודד", אמר חרמוני. "זו אינה הפעם הראשונה שאנו נדרשים ומצליחים לנהל הצבעה דמוקרטית ומכובדת בוועידת המפלגה, הנעשית מרחוק בשל מגבלות הקורונה, ותוך שמירה על העקרונות הדמוקרטים החשובים של המפלגה".

עוד בוואלה!

ברקע מגעים בין פרץ לגנץ, ח"כ מיכאלי דורשת בחירות לראשות מפלגת העבודה

לכתבה המלאה
ח"כ מירב מיכאלי  בפגישה עם ראשי הסונויות היהודיות בכנסת 27 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"מצב של חתול שלוקח לעצמו את השמנת". ח”כ מירב מיכאלי/ניב אהרונסון

מנגד, ח"כ מרב מיכאלי שעתרה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בת"א בדרישה דחופה להוציא צו מניעה נגד הניסיונות של יו"ר המפלגה עמיר פרץ, לבטל את הפריימריז ולהעביר את הסמכות לבחירת יו"ר המפלגה והרשימה לוועידת המפלגה. מיכאלי, שעתרה יחד עם השר לשעבר אברהם בייגה שוחט והח"כים לשעבר עמר בר לב ומיכל בירן, ביקשה להורות לוועידה כי היא אינה רשאית לשלול את סמכותם וזכותם היסודית של כלל חברי המפלגה, ולהעביר את הסמכות לידי הוועידה עצמה.

בסיום ההצבעה, קראה ח"כ מיכאלי לכל חברות וחברי המפלגה לחכות להכרעת בית המשפט לגבי חוקתיות ההצבעה. "הקרב עדיין לא תם", אמרה. "תוצאות ההצבעה מוכיחות בדיוק עד כמה זה מצב של חתול שלוקח לעצמו את השמנת. קבוצה קטנה, שחלק לא מבוטל ממנה מונה על ידי היו"ר, מאשרת לו לפעול בניגוד לטובת המפלגה, בניגוד מוחלט לרצון חברות וחברי המפלגה, באופן לא חוקתי ולא ראוי".

ח"כ מיכאלי הוסיפה כי "דמוקרטיה זו ממש לא. פרץ ושמולי מנסים להפוך את מפלגת העבודה לכסף הכיס שאיתו הם יקנו לעצמם סידור עבודה לבחירות הבאות. נפגש בבית המשפט, ובטוחה שזה יכריע כי הצדק איתנו וההצבעה השערורייתית הזו תבוטל, עד אז, אמשיך במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully