וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד פראוס, השחקן מאחורי דארת' ויידר, הלך לעולמו

29.11.2020 / 9:50

מותו של "הנבל הגדול בכל הזמנים": השרירן הבריטי שעמד מאחורי המסיכה של דארת' ויידר בסרטי "מלחמת הכוכבים" הראשונים הלך לעולמו בגיל 85. הוא תרם לארכי-נבל את גופו אך לא את קולו, אותו דיבב ג'יימס ארל ג'ונס

רויטרס

הענק שמאחורי דארת' ויידר הלך לעולמו: דיוויד פראוס, שגילם את הארכי-נבל בשלושת הפרקים הראשונים בסדרת "מלחמת הכוכבים", הלך לעולמו והוא בן 85. זאת, לאחר מאבק קצר במחלה.

כמו שחקנים אנגלים רבים בזמנו, פראוס היה בן מעמד הפועלים, ונולד בעיר בריסטול ב-1935. הוא החל את דרכו כמפתח גוף ומרים משקולות והתפרסם לראשונה באנגליה כשגילם את ה-Green Cross Code Man, מעין גיבור-על שלימד את ילדי וילדות הממלכה כללי בטיחות בדרכים.

בשלהי שנות השבעים זכה לתהילה עולמית כשהבמאי שג'ורג' לוקאס ניצל את נתוניו הפיזיים המרשימים כדי ללהק אותו לדמותו של דארת' ויידר. פראוס בהתחלה גם תרם לו את קולו, אך בשל מבטאו הכבד, הוא הוחלף בידי השחקן ג'יימס ארל ג'ונס שדיבב אותו במקומו. קארי פישר, שכיכבה אף היא בסרטים והלכה בעצמה לעולמה לפני כמה שנים, סיפרה בזמנו כי בשל אותו מבטא, היא וחבריה נהגו לכנות את הבריטי בכינוי Death Farmer.

פראוס זכור בעיקר מסרטי "מלחמת הכוכבים", אבל הופיע גם בקלאסיקת הענק "התפוז המכני", בה שיחק למעשה את עצמו - מפתח גוף. נוסף לכך, הוא גילם את פרנקנשטיין בשלוש הזדמנויות שונות והגיח בכמה סדרות טלוויזיה.

דיוויד פראוס. קרלוס אלברז, GettyImages
דיוויד פראוס באחת מן ההופעות הציבוריות האחרונות שלו, לפני חמש שנים/GettyImages, קרלוס אלברז

לפני כעשור, סיפר השחקן שג'ורג' לוקאס מאשים אותו על לא עוול בכפו שהדליף מידע פנימי לגבי עלילות הסרטים - מה שהוביל להחרמתו מאירועים רשמיים שקשורים ב"מלחמת הכוכבים". עם זאת, הוא המשיך להופיע בכנסי מעריצים לא רשמיים, עד שהחליט לפני שלוש שנים להפסיק להופיע בציבור.

"זה היה כבוד גדול בשבילי לגלם את דארת' ויידר", הצהיר בתחילת העשור הקודם. "אף אחד לעולם לא ישכח אותו. הוא היה הנבל הקולנועי הגדול בכל הזמנים".

עוד בוואלה!

בלתי נשכח: שלושים עובדות על "שכחו אותי בבית"

לכתבה המלאה
דארת' ויידר. מתוך "מלחמת הכוכבים", צילום מסך
פראוס כדארת' ויידר/צילום מסך, מתוך "מלחמת הכוכבים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully