וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: חברת התקשורת פגעה בזכות ההתארגנות של עובדיה

23.11.2020 / 16:40

בית הדין לעבודה קיבל את תביעת ההסתדרות וקבע כי חברת סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, פעלה שלא כדין ומתוך כוונה לפגוע בהתארגנות העובדים ולסכלה. השופטת הורתה לחברה לחזור ולנהל מו"מ עם נציגות העובדים והטילה על החברה פיצוי בסך 300 אלף שקל

עובדי סאני תקשורת. יחצ,
עובדי סאני תקשורת מפגינים/יחצ

חברת סאני ניסתה "להסתיר את כוונתה לסכל את הקמת ההתארגנות בדרך של סיכול כל סיכוי להגעה להסכם קיבוצי מיוחד", כך קבע הרכב בראשות השופטת אירית הרמל בבית הדין האזורי לעבודה תל אביב.

בפסק דין מפורט שמגולל את הפגיעה המתמשכת בהתארגנות עובדי סאני, קיבל בית הדין את בקשת ההסתדרות לצווים קבועים שימנעו את המשך ההתנכלות ליו"ר ועד העובדים וחבריו וימנעו מהחברה לאסור על כניסת חברי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות למתקניה. כמו כן, בית הדין חייב את ההנהלה לקיים משא ומתן סדיר ותכוף עד לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. בתוך כך, נקבע כי יוטל על חברת סאני תשלום פיצוי בסך של 300 אלף שקל.

כ-250 עובדי סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים. אף על פי שהחברה הכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג, כבר מיומה הראשון של ההתאגדות התקבלו בהסתדרות טענות בדבר הפגיעה בהתארגנות תוך ניסיון למנוע מהעובדים להצטרף למהלך.

seperator

בהסתדרות טענו כי החברה המשיכה בהתנהלות זו לכל אורך הדרך, והדבר בא לידי ביטוי בין היתר במניעת כניסה של חברי ועד למתקני החברה ובפגיעה ביו"ר הוועד שכללה הפחתת שכר, שלילת תמריצים וביטול ימי חופשה. בהמשך, לנוכח גרירת הרגליים של ההנהלה ותוך ביזוי מתמיד של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם, אף הוכרז סכסוך עבודה בחברה. בדצמבר האחרון נאלצו העובדים לפתוח בשביתה לאור המצב.

בפסק הדין נקבע כי לחברה הייתה כוונה מפורשת לפגוע בזכויותיו של יו"ר הוועד, והכל בשל פעילותו בוועד העובדים. בעניין זה קבע כאמור בית הדין כי החברה תימנע מכל התנכלות או הפליה של עובדים על רקע התאגדותם ואף פסק בתוך כך פיצוי של 100 אלף שקל. בית הדין קיבל גם את בקשת ההסתדרות בנוגע להפסקת פעולותיה הפסולות של החברה לסילוק חברי הוועד ממטה החברה ומסניפיה הפזורים ברחבי הארץ.

בהתייחס למשא ומתן המתנהל בין ההסתדרות לבין החברה לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון, נמתחה ביקורת על התנהלות החברה. לא זאת בלבד שסאני התנהלה בגישה לוחמנית וזלזלה במשא ומתן, אלא גם סירבה למסור נתונים ודחתה את כל הדרישות הכלכליות שהועלו בפניה מבלי לנמק. בעניין זה ניתן צו קבוע המורה לחברה להמשיך ולנהל משא ומתן קיבוצי בתום לב.

ועד עובדי סאני יוצג על ידי סגנית ראש הלשכה עו"ד תהילה בנישו ועו"ד ואורן שרם
מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בראשות עו"ד חנה שניצר-רהב.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי בירך על החלטת בית הדין ואמר: "לצערי, סאני טעתה לחשוב שתצליח לפרק את התארגנות העובדים, ואת זה פסק הדין מאשר. התאגדות העובדים כאן כדי להישאר, ומוטב שבמקום לעסוק בתחבולות, תועיל הנהלת סאני להגיע להסכם קיבוצי לטובת ולרווחת עובדיה".

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully