וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים מדר נבחר 47 בדראפט על ידי בוסטון, צפוי להישאר העונה בהפועל תל אביב

19.11.2020 / 6:42

לילה היסטורי גם לרכז הצעיר של הפועל תל אביב, שנבחר בסיבוב השני ולא מקבל חוזה מובטח בסגל העמוס של בוסטון: "הסלטיקס ישאירו את מדר בתל אביב לשנה-שנתיים"

ים מדר אחרי שנבחר בדראפט 2020 על ידי בוסטון סלטיקס/צילום: דני מרון. עריכה: ניר חן

לא רק דני אבדיה, גם ים מדר נבחר הלילה (בין רביעי לחמישי) בדראפט ה-NBA. כוכב מכבי תל אביב בשנה החולפת נלקח במקום התשיעי על ידי וושינגטון, ואילו חברו לנבחרות העתודה נבחר בסיבוב השני, במקום ה-47 על ידי בוסטון - הישג נפלא לכדורסל הישראלי.

יש לציין כי בחירה בסיבוב השני אינה מקנה חוזה מובטח ב-NBA, ועל כן ימים יגידו האם רכזה הצעיר של הפועל תל אביב יגיע לליגה הטובה בעולם כבר בעונה הבאה. קבוצתו החדשה ככל הנראה תבחר "לבשל" אותו באירופה בתקופה הקרובה, ולהביאו לארצות הברית רק בעתיד, כפי שהודה מקבל ההחלטות של הסלטיקס דני איינג': "התכנית היא להשאיר אותו באירופה לשנה ואז לראות בהמשך מה עושים".

לפי העיתונאי האמריקאי ג'ארד ווייס, "הסלטיקס ככל הנראה ישאירו את מדר בתל אביב לשנה-שנתיים. הרבה מאמינים שיש לו פוטנציאל רציני להשתלב בסגל. הוא מסוג השחקנים שאתה רוצה להרים מהספסל שלך ולתת לו להשתלט על המשחק לכמה דקות". לסלטיקס יש היסטוריה לא רעה בכלל של פיתוח שחקנים צעירים, אולם בדראפט הזה הם בחרו, בנוסף למדר, שלוש פעמים רק בסיבוב הראשון (ארון נסמית' במקום ה-14, פייטון פריצ'רד במקום ה-26, דזמונד ביין במקום ה-30), ולכולם יהיה חוזה מובטח. הסגל של הירוקים נראה עמוס מהרגיל ולכן מדר לא יצטרף אליו בעונה הקרובה.

שחקן הפועל תל אביב ים מדר עם הוריו. דני מרון
איזה לילה מופלא. מדר עם הוריו/דני מרון

מדר, 19, עלה לקבוצה הבוגרת של הפועל תל אביב לפני כשנתיים והפך אט אט לאחד הצעירים המלהיבים בישראל. בקיץ 2019 שימש תפקיד משמעותי בזכייה של נבחרת העתודה הישראלית באליפות אירופה, ובעונה שעברה השתדרג והפך לאחד הרכזים הטובים בארץ, בפרט אחרי פגרת הקורונה. מדר התלבט ארוכות האם להשאיר את שמו ברשימת המועמדים לדראפט או למשוך אותו ולחכות לסיכוי להיבחר בשנה הבאה, לפני שהחליט לנסות את מזלו הפעם. ואיזו החלטה נהדרת זו היתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully