וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה טרם התקבלה, אבל רגב כבר החלה בהקמת שדה תעופה בנבטים

18.11.2020 / 0:46

שרת התחבורה מקדמת את החלטתה להקים שדה תעופה בנגב יחד עם ראשי הרשויות בדרום, למרות התנגדות הדרג המקצועי וצה"ל ולפני קבלת אישור לכך. בדיון שערכו בנושא, כבר הכריזו על חברות שינהלו את פרויקט ההקמה. "נקדם את הנושא ללא עיכובים", הבטיחה רגב

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

שרת התחבורה מירי רגב הגיעה אתמול (שלישי) לסיור באזור נבטים, וקיימה "דיון עבודה מקצועי" עם ראשי רשויות בדרום. זאת, כדי "לקדם את מימוש החלטתה להקמת שדה התעופה המשלים הבינלאומי בנבטים", למרות שהדרג המקצועי מתנגד ושלא התקבלה החלטה בנושא.

במהלך הדיון עדכן מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ כי את ניהול פרויקט הקמת השדה יבצעו במשותף חברת "CPM" הישראלית ו-"Ineco" הספרדית. בסיום הביקור הוסיפה השרה כי "הקמת שדה התעופה השלישי יהיה בנבטים. אני מודעת להתנגדויות של חיל האוויר, אך יש לכך פתרונות".

רגב הבהירה כי בכוונתה להביא את ההחלטה על הקמת השדה בנבטים לדיון אצל ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, "על מנת לקדם את הנושא ללא עיכובים". היא הוסיפה כי "כידוע, שדה התעופה בן גוריון קרוב למיצוי קיבולת התנועות שלו".

בסיס נבטים בשטחו עתיד לקום שדה תעופה. ראובן קסטרו
מטוס חולף מעל שטח השדה המתוכנן בבסיס נבטים בנגב/ראובן קסטרו

כבר לפני כמה חודשים הכריזה רגב כי בכוונתה לקדם את השדה בנבטים, למרות שהדרג המקצועי מתנגד, כמו גם הצבא. החלטה טרם התקבלה, וזו עוד דרושה את אישור הממשלה ואת אישורו של שר הביטחון בני גנץ, שגם הוא נוטה להקמה של שדה תעופה בדרום, אם כי לא במיקום המוצע בנבטים.

עוד בוואלה!

רגב הבטיחה רכבת לקבר הרשב"י במירון. בפועל, התחנה תוקם 12 ק"מ משם

לכתבה המלאה
שרת התחבורה, מירי רגב במהלך סיור בשדה התעופה בן גוריון 13 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"מודעת להתנגדויות, אך יש לכך פתרונות". רגב/ראובן קסטרו

חיל האוויר מתנגד להקמת שדה התעופה בנבטים בשל מגבלות טיסה. הדרגים המקצועיים בוועדה לתכנון ובנייה ומומחי התעופה מתנגדים משום ששדה דרומי לא פותר ולא עונה על צרכי התעופה העתידיים של ישראל, אינו תואם לפריסת ריכוזי האוכלוסייה העתידיים ולא יהווה מוקד משיכה לפעילות של חברות תעופה בינלאומיות.

הכרזות השרה על הקמת השדה מצטרפות לשורת הכרזות מהשבועות האחרונים שיצאו ממשרד התחבורה ומלשכת השרה, שמעידות על פער בין היתכנות הקמת הפרויקט, והמציאות בפועל. מחירון הרכב הלאומי, הרכבת החשמלית המהירה לבאר שבע, הרכבת לאילת, הקמת תחנת הרכבת ליד מירון ושירות השאטלים הימיים לתל אביב הם חלק מהרשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully