וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יצחק כהן התפטר מתפקידו במשרד האוצר, אך עשוי לשמש סגנו של כץ

17.11.2020 / 15:12

השר הודיע על התפטרותו לאחר שבכחול לבן סירבו לאפשר לו לכהן על מכסת השרים של המפלגה בממשלה. לאחר שורה של חילופי תפקידים בין משרדי ממשלה, הוא צפוי לשוב לכהן בתפקידו הקודם כסגן שר האוצר

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

השר יצחק כהן מש"ס התפטר היום (שלישי) מתפקידו כשר במשרד האוצר, לאחר שבכחול לבן סירבו לאפשר לו לכהן על מכסת השרים של המפלגה בממשלה. בש"ס טוענים כי אמש סוכם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי כהן ימשיך לכהן בתפקידו אך הוא חזר בו היום מסיכום זה.

כהן צפוי לשוב לכהן בתפקידו הקודם כסגן שר האוצר. בכחול לבן מסרו בתגובה כי גנץ "הבהיר כי נהיה נכונים לדון במינויים רק במסגרת הסדר מינויים כולל ולא כטלאי על טלאי בנושאים כה קריטיים וכי לא נאשר כל מינוי פרטני שאינו חלק מהבטחת הסדר מינויים כולל שיבטיח התנהלות תקינה".

בש"ס אמרו כי "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר כי זה דרש את הסכמתו, בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה. היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ"ל משרד משפטים. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי".

יצחק כהן מש"ס מגיע לפגישת הסיעה עם נשיא המדינה, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הודיע על התפטרותו. ח"כ יצחק כהן/ראובן קסטרו

כהן התמנה לפני כחודש בלבד לשר במשרד הבינוי והשיכון ולשר במשרד האוצר. בשבוע שעבר התפטר מתפקידו כשר השיכון, בעקבות חילוקי דעות עם יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן. האחרון היה אמור להתמנות לתפקיד סגן שר כשכהן הוא "שר קש" מעליו נטול סמכויות לחלוטין. כהן סרב לכך וביקש לשוב לתפקידו במשרד האוצר. כעת יעזוב גם מתפקיד זה, וישוב כאמור לכהן כסגן שר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully